متدهای بازسازی خط لبخند زیبا - دکتر علی ناصردلگشا

متدهای بازسازی خط لبخند زیبا

متدهای بازسازی خط لبخند زیبا

منطور از بازسازی خط لبخند بیمار، ایجاد شکل و رنگ دندانی مناسب است که دندان ها در زمان لبخند ظاهر زیبایی داشته باشند که مسلما این امر در زیبایی چهره کلی فرد نیز بسیار موثر است.

دکتر علی ناصر دلگشا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر علی ناصردلگشا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

برای بازسازی دندان های حاضر در خط لبخند که شامل ۸ دندان جلویی هر فک می شود می توانیم از ونیر های کامپوزیتی یا ونیرهای سرامیکی که اصطلاحا تحت عنوان لمینیت های دندانی یاد می شوند، استفاده کرد.

در هر دو روش یاد شده تنها سطح جلویی یا لبی دندان در اندازه چند دهم میلیمتر تراش می خورد و در نهایت کامپوزیت ونیر در مطب مستقیما توسط دندانپزشک آماده می شود ولی در مورد لمینیت، قالب گیری انجام می شود، محصول نهایی در لابراتوار و خارج از مطب ساخته شده و بر روی دندان ها نصب می شود. لذا این دو روش تفاوت هایی از لحاظ مزایا و معایب دارند که کاربرد آنها را با توجه به شرایط بیمار متفاوت است.

مزایای کامپوزیت ونیر

– تراش کمتر دندان

– هزینه پایینتر و روش سریعتر در بازسازی دندان

معایب کامپوزیت ونیر

– استحکام کمتر

– زیبایی کمتر نسبت به لمینیت و نیاز مکرر به پرداخت های دوره ای

با توجه به خصوصیات ذکر شده در مورد کامپوزیت ونیرها، لمینیت های دندانی از استحکام بالاتر و زیبایی و سطح پرداخت شده بهتری برخوردار هستند و لذا رنگ پذیری بسیار کمتری نیز دارند لکن قیمت بالاتر و نیز تراش بیشتری که نیاز دارند از محدودیت های کاربردی این روش زیبایی است.

دکتر علی ناصر دلگشا

دکتر علی ناصردلگشا دندانپزشک - جراح ایمپلنت دارای مدرک ایمپلنت از جهاد دانشگاهی شهید بهشتی ارائه کلیه خدمات عمومی و تخصصی شامل: درمان ریشه، درمان های زیبایی و پروتز، جراحی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ج م

    سلام اقای دکتر من چند وقت دندان دردم البته شدید نیست ایا کپسول بخورم اموکسی سیلین دردم کم میشه ممنون راهنمایی بفرمایید

    • دکتر علی ناصردلگشا

      ضمن عرض سلام باید عرض کنم علت درد دندان باید مشخص بشه و برطرف بشه حالا ممکن است در کنار درمان مربوطه امو کسی سیلین هم تجویز بکنیم

  • متین

    سلام جناب دکتر ۲۱سالمه و همیشه عادت دارم غورباقه ای بشینم و اصلا نمیتونم ب طور عادی و چارزانو بشینم راهش چیه

  • wahid jagari

    سلام دکتر لطفاً جواب بدهید ، بنده مدت پنج ساله دندان مصنوعی گذاشته ام سوال آیا میشه الان ایمپلنت کرد و هزینه ش چقدر است ؟

    • دکتر علی ناصردلگشا

      ضمن عرض سلام باید عرض کنم میتوانید ایمپلنت بگذارید ولی هزینه و تعداد ایمپلنت و موارد دیگه رو حتما باید همراه با یک عکس opg تشریف بیارید تا حضوری معاینه کنم

  • علی کریمیییی

    دکتر من سوال دارم

    • دکتر علی ناصردلگشا

      سلام بفرمایید ....!

  • لغو پاسخ