لیپوماتیک ساق و ران - دکتر محمدرضا ترحمی

لیپوماتیک ساق و ران

لیپوماتیک ساق و ران

آیا شما هم جز افرادی هستید که هنگام خرید شلوار سایز کمرتان با ران پاهایتان متناسب نیست؟ مثلا شلواری که در قسمت ران پا سایز مناسبی دارد در قسمت کمر برایتان گشادتر است. ممکن است برای برطرف شدن این مشکل ورزش و رژیم غذایی های متعددی را امتحان کرده باشید اما هنوز با پاهای خوش تراش و زیبا فاصله زیادی داشته باشید، یا شاید از آن دسته افرادی باشید که سلولیت های پاهایتان امانتان را بریده و قید پوشیدن لباس های کوتاه را به کل زده اید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با روشی قطعی، و تقریبا آسان آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد لیپوماتیک ران بیشتر بدانید.

دکتر محمدرضا ترحمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا ترحمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک دستگاه ویبراتور است که چربی های زیر پوست را به صورت شیمیایی یا مکانیکال در داخل بدن می شکند و تکه تکه می کند و در نهایت این چربی ها ساکشن می شود و از بدن خارج می شود. به طور کلی از لیپوماتیک برای ران، ساق، شکم، پهلو می توان استفاده کرد. لیپوماتیک یک روش جراحی موضعی برای خارج کردن چربی هاست.

افراد کاندیدای لیپوماتیک

اگر فردی با توده های چربی خیلی زیاد در تمام نقاط بدن به پزشک مراجعه کرد قطعا لیپوماتیک گزینه ی خوبی برای این فرد نیست و باید راههای درمانی دیگر را انتخاب کند. برای افرادی که چربی های مقاوم در یک قسمت از بدنشان وجود دارد و با ورزش و رژیم غذایی قادر به برطرف کردن آن نبوده اند گزینه ی بسیار مناسبی است.

افراد مسن و افرادی که دارای چین و چروک در قسمت شکم هستند دقت داشته باشند که بعد از لیپوماتیک امکان افزایش این چین و چروک ها وجود دارد. زیرا امکان دارد که شما به فرم و شکل دلخواه بدنی برسید اما به وجود آمدن این چین و چروک ها اجتناب ناپذیر است.

لیپوماتیک ران و ساق

در این روش بدون بیهوشی تنها با استفاده از دستگاههای مخصوص لیپوماتیک چربی های زیر پوست به بیرون کشیده می شود که حتی این چربی بعدها با اعمال تغییراتی قابل تزریق به بافت های مورد نیاز است .

ممکن است فردی باشید که در تناسب اندام فقط نیاز به لاغر کردن ساق و ران داشته باشید و این قسمت ها با جمع چربی به چربی های مقاوم تبدیل شده باشند که با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی مکرر قادر به برطرف کردن آن نبوده اید. بهترین و سریع ترین روش بدون بیهوشی با نتیجه دهی سریع و قابل مشاهده لیپوماتیک است که می توانید از آن سود ببرید.

لیپوماتیک ران موثرترین روش برای از بین بردن سلولیت های پشت ران است. با استفاده از لیپوماتیک می توان چربی های پشت ساق، پشت ران و داخل ران و زانو را تخلیه کرد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی لیپوماتیک

اگر جراحی لیپوماتیک را برای از بین بردن چربی های خود انتخاب کرده اید لازم است برای رسیدن به بهترین نتیجه مراقبت های بعد از لیپوماتیک را رعایت کنید. در اینجا به قسمتی از این مراقبت ها اشاره می کنیم.

  • پوشیدن گن به صورت مداوم تا دو ماه بعد از جراحی لیپوماتیک
  • تا ۶ هفته پس از عمل جراحی لیپوماتیک ورم وجود دارد و بعد از این مدت ورم برطرف می شود.
  • برطرف شدن کبودی ها بعد از لیپوماتیک تا ۲ ماه زمان نیاز دارد. ۷ روز پس از جراحی لیپوماتیک رنگ کبودی به ارغوانی تبدیل می شود و در نهایت تا دو هفته به طور کلی برطرف می شود.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج را به موقع استفاده کنید.
  • از نشستن طولانی مدت در زاویه ۹۰ درجه اجتناب کنید و تا حد ممکن به صورت لم داده بنشینید.
  • ممکن است در نواحی لیپوماتیک شده حس سوزن سوزن به وجود آید. تغییر حس پوستی بعد از لیپوماتیک شایع می باشد و گاهی تا ۶ ماه طول می کشد تا بدن به حالت عادی برگردد.
  • ماساژ با لوسیون بعد از لیپوماتیک در کاهش ورم بسیار موثر است. آن را فراموش نکنید.
  • نتیجه نهایی و رسیدن به فرم اصلی تا ۶ ماه بعد قابل مشاهده است، اما در مجموع می توانید تاثیر این جراحی موضعی را بلافاصله پس از جراحی مشاهده کنید.

 مزایای لیپوماتیک ساق و ران

انجام جراحی موضعی به روش موضعی دارای مزایایی است که ما در اینجا بخشی از آن ها را برای شما بر می شماریم:

اگر مقدار چربی های بدن بیش از اندازه باشد لازم است تعداد جلسات برای انجام کار افزایش یابد.

  • در یک جلسه انجام می شود.
  • جراحی به روش لیپوماتیک خونریزی ندارد.
  • سلولیت های ران پا به صورت کامل از بین می رود.
  • ماندگاری بالایی دارد و تا مدت ها در آن ناحیه چربی ذخیره نمی شود.
  • چربی های خارج شده به روش لیپوماتیک را می توان در قسمت های دیگر بدن استفاده کرد.
  • عدم بروز آمبولی

*آمبولی یک اختلال ریوی به علت مسدود شدن شریان ها در اثر لخته شدن خون است*

عوارض جراحی به روش لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک هم مانند هر جراحی دیگر عوارض خاص خود را دارد.

  • احتمال بروز حساسیت نسبت به داروی لیدوکائین که باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت مصرف داروی آسپرین امکان کبودی و خونریزی وجود دارد، به همین دلیل قبل از انجام جراحی توصیه می شود که از مصرف این دارو خودداری کنید.
  • دقت کنید در مطب یا مرکزی که اقدام به جراحی لیپوماتیک می کنید موارد بهداشتی رعایت شود و استرلیزه باشد در غیر این صورت احتمال عفوت پس از جراحی افزایش پیدا می کند.
  • یکی از عوارض احتمالی اشتباه پزشک در نتیجه خستگی پزشک و احتمال خطاست، زیرا استفاده طولانی مدت از این دستگاه ممکن است باعث احساس خستگی در فرد و بروز خطا باشد.

هزینه جراحی لیپوماتیک

هزینه جراحی لیپوماتیک یک فاکتور مهم برای انجام دادن و یا منصرف شدن از یک کار زیبایی است. هزینه جراحی لیپوماتیک رابطه مستقیمی با میزان دانش و مهارت پزشک، شهرت و تجربه ی او، محل انجام این جراحی دارد. صرفا گران بودن جراحی لیپوماتیک به معنای انجام جراحی بی خطر و خوب نیست، لازم است حتما با تحقیقات کافی بهترین جراح پلاستیک را برای انجام لیپوماتیک انتخاب کنید و از جراح خود نمونه کار بخواهید.

لیپوماتیک یک روش بسیار خوب و نتیجه بخش برای لاغری موضعی است که امتحان خود را پس داده و بسیاری از انجام این جراحی راضی بوده اند. اما برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است به بهترین پزشک متخصص پلاستیک مراجعه کنید. برای اینکار تحقیقات لازم را انجام دهید و از پزشک خود نمونه کار بخواهید.

 

دکتر محمدرضا ترحمی

دکتر محمدرضا ترحمی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی جراحی پلاستیک یک تخصص مربوط به جراحی است که شامل ترمیم، بازسازی یا تغییر در ساختار بدن انسان است.  این عمل را...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • Farzanh safa

    سلام آقای دکتر بینی گوشتی با پوست ضخیم میشه عمل کرد که دوباره بر میگرده هر دکتری رفتم میگن بر میگرده

  • لغو پاسخ