ژنیوپلاستی یا بزرگ کردن چانه های کوچک و عقب رفته چگونه انجام می شود؟ - دکتر محمدرضا ترحمی

ژنیوپلاستی یا بزرگ کردن چانه های کوچک و عقب رفته چگونه انجام می شود؟

ژنیوپلاستی یا بزرگ کردن چانه های کوچک و عقب رفته چگونه انجام می شود؟

مهمترین معیار برای سنجش زیبایی صورت تناسب اجزای صورت با یکدیگر می باشد، گاهی اوقات بین ممکن است فردی حالت بینی فانتزی و سربالایی نداشته باشد یا چشم های وی به نسبت خیلی درشت نباشد اما علت تناسبی که در بین اجزای صورتش برقرار است به عنوان یک شخص خوش چهره شناخته شود. چانه خوش فرم و زیبا یکی از مهم ترین معیارات زیبایی در صورت شناخته می شود که به چهره زیبایی خاصی می بخشد. چرا که نقش چانه در زیبایی و متناسب نمودن صورت کاملا غیر قابل انکار است. از این رو برای برطرف کردن عیوب چانه علم پزشکی توانست جراحی ژنیوپلاستی را به جهان معرفی نماید.

دکتر محمدرضا ترحمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا ترحمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ژنیوپلاستی چیست؟

ژنیوپلاستی نوعی جراحی زیبایی و ترمیمی برای بزرگ کردن و برجسته سازی چانه های کوچک و عقب رفته و به منظور بازسازی و ایجاد تناسب در صورت انجام می گیرد.

به طور کلی ژنیوپلاستی یا همان جراحی بزرگ کردن چانه روش فوق العاده موثر در جهت متناسب سازی اجزای مختلف صورت است.

تاثیر فرم چانه در زیبایی صورت

همانگونه که در بالا گفته شد در نقش چانه در زیبایی و تناسب صورت هیچ انکاری وجود ندارد، یگ چانه متناسب و ایده آل را بر حسب موارد زیر می سنجند.

یکی از موارد مهم در داشتن یک چانه ایده آل رعایت فاصله بین برجستگی چانه تا گردن است که حدودا باید ۵ سانتی متر است.

چانه باید حدودا ۲میلی متر با لب پایین دهان فاصله داشته باشد و عقب تر باشد در غیر این صورت لب پایین به صورت برجسته ای به بیشتر از چانه به نظر می رسد.

اغلب جراحی چانه با جراحی فک انجام می گیرد که البته این موضوع بستگی موقعبن فک پایین و تشخیص پزشک متخصص است.

در روش جراحی  ژنیوپلاستی پزشک متخصص اقدام به بریدن استخوان چانه و سپس  جلو كشیدن و فیكس كردن آن می کند، اگر اندازه چانه بسیار کوچک و یا عقب رفته بود، جراحی با قرار دادن پروتز و ایمپلنت انجام می گیرد.

انواع روش های ژنیوپلاستی

در جراحی ژنیوپلاستی بیمار باید تحت بیهوشی کامل قرار بگیرد زیرا در این نوع جراحی از داخل دهان و زیر چانه برشی عمیق به منظور جابجایی چانه، برداشتن بخشی از چانه  یا قرار دادن پروتز و ایمپلنت چینی انجام می گیرد. جراحی ژنیوپلاستی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

اسلایدینگ چانه

اسلایدینگ چانه یا همان ژنیوپلاستی استخوانی یکی از شایع‌ترین جراحی های ژنیوپلاستی است، از این نوع جراحی می توان برای بزرگ کردن یا کوچک کردن چانه بهره برد.

در این روش پزشک متخصص با شکستن چانه و کشیدن آن به سمت جلوتر یا عقب تر اقدام به ایجاد اندازه مناسب و متناسب با صورت فرد می کند. همچنین می توان مکان قرار گیری چانه را به سمت بالاتر یا پایین تر انتقال داد.

ایمپلنت چینی‌ چانه

افرادی که دارای چانه های عقب رفته و نامتقارنی هستند، با استفاده از ایمپلنت هایی که اغلب چینی هستند می توان این قبیل ناهنجاری های چانه را برطرف کرد.

ژنیوپلاستی کشویی

برخی از ناهنجاری های چانه علاوه بر اینکه بر روی چهره فرد تاثیر منفی می گذارند بلکه باعث مشکلاتی چون انسداد راه هوایی می شود. که در این موارد می توان از جراحی ژنیوپلاستی از نوع کشویی بهره برد، در این روش هیچ نوع پیوند استخوانی انجام نمی گیرد.

مراقبت های پس از ژنیوپلاستی

– احساس درد یا داشتن تورم پس از جراحی ژنیوپلاستی امری طبیعی می باشد شما می توانید برای کاهش سریعتر کبودی و درد در این ناحیه داروهای مسکن و قرص های آنتی بیوتیکی که توسط پزشکتان تجویز شده را به موقع مصرف نمایید.

– حتما درطول دوره بهبودی بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

– به علت زخم بودن داخل دیواره های دهان و بخیه های موجود حداقل تا ۱۰ روز فقط غذاهای نرم میل کنید.

– برای مشاهده نتیجه و فرم نهایی چانه خود پس از جراحی چند ماه ممکن است طول بشکند.

– در هنگام خوابیدن به منظور نگه داشتن چانه و سر بالاتر از بدن از دو بالشت استفاده کنید.

– از گن مخصوص چانه استفاده کنید.

– تا ۳ هفته پس از جراحی از مصرف دخانیات و الکل پرهیز شود.

دکتر محمدرضا ترحمی

دکتر محمدرضا ترحمی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی جراحی پلاستیک یک تخصص مربوط به جراحی است که شامل ترمیم، بازسازی یا تغییر در ساختار بدن انسان است.  این عمل را...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • Farzanh safa

    سلام آقای دکتر بینی گوشتی با پوست ضخیم میشه عمل کرد که دوباره بر میگرده هر دکتری رفتم میگن بر میگرده

  • لغو پاسخ