مهم ترین دلایل سفیدی زودرس مو - مریم هاشمی اوریمی (کلینیک نیایش)

مهم ترین دلایل سفیدی زودرس مو

مهم ترین دلایل سفیدی زودرس مو

 

کلینیک تخصصی پوست و مو نیایش نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مریم هاشمی اوریمی (کلینیک نیایش) کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

آیا کندن موی سفید باعث افزایش آن می شود؟

علت اصلی سفیدی زودرس مو، وراثت و زمینه​های ژنتیکی در فرد است. کمبود ویتامین​های گروه دی، آهن، اسید فولیک و همچنین وجود برخی سندرم ها مانند آب مروارید از دیگر عوامل موثر در تسریع سفیدی زودرس مو هستند.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز زیبایی نیایش و به نقل از ایسنا، در پایین​ترین لایه پوست و در محل پایه و تکیه تار مو، سلول​هایی به نام ملانوسیت وجود دارند که دائما ترکیبی با نام ملانین تولید می​کنند و همین ملانین است که رنگ موها را ایجاد می​کند.

زمانی که ملانوسیت​ها کاملا فاقد رنگدانه شوند، مو سفید می​شود و اگر تعداد ملانین یک تار مو کمتر از حالت عادی شود، آن مو تغییر رنگ داده و خاکستری و نقره​ای می‌شود.

بی اثر بودن محصولات رفع سفیدی مو:

زمانی که مو سفید می‌شود، ملانوسیت​های مو از بین رفته‌اند. بنابراین شامپوها و سایر داروهایی که برای رفع سفیدی مو تبلیغ می​شوند، همگی کذب محض هستند؛ زیرا دیگر ملانوسیتی وجود ندارد تا رنگ مو را بازگرداند. در واقع مانند این است که دیگر کارخانه​ای وجود ندارد تا رنگدانه مو یا ملانین را بسازد. شامپوهایی که به عنوان بازگرداننده رنگ موی طبیعی تبلیغ می‌شوند، تنها یک نوع رنگ هستند که روی مو رسوب کرده و باقی می‌مانند و این رنگ نیز پس از دو یا سه بار شستن از بین می​رود. متخصصین پوست و مو توصیه می کنند کسانی که سفیدی زودرس مو دارند از داروهای خوراکی مکمل حاوی پروتئین‌های مختلف و آهن باید استفاده کنند؛ این مواد فرایند سفیدی مو را آهسته​ تر می‌کنند.

 

 

 

یک باور عامیانه درباره سفید شدن موها می‌گوید که کندن یک موی سفید موجب افزایش تعداد موهای سفید خواهد شد. اما این مساله درست نیست؛ در حقیقت بر پایه استدلال های علم پزشکی ا تعداد پیاز مو در هر انسان از زمان بدو تولد ثابت است و بر تعداد آن افزوده نخواهد شد؛ مویی که سفید شده، ملانوسیت خود را از دست داده و از دست دادن ملانوسیت واگیردار نیست که با کندن یک تار، موی سفید بیشتر شود.

 

متخصصین علم پوست و مو  و متخصص تغذیه به کسانی که سفیدی زودرس مو دارند توصیه می کنند تغذیه خوبی داشته باشند، سبزی‌ها و میوه​های تازه و همچنین مواد پروتئینی کافی مصرف کنند و فریب تبلیغات شامپوها و مواد آرایشی و بهداشتی را نخورند.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیایش

کلینیک تخصصی پوست و مو، لیزر و زیبایی مشاوره رایگان کاشت مو، ریش و سبیل کاشت موی طبیعی، زنده و قابل رشد کاشت مو در یک جلسه و بدون جراحی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • lilirad

    سلام. برای هایفوتراپی صورت هزینه چقدر میشه؟ من 43 ساله هستم.

  • امید

    کاشت مو رفع چین و چروک پوست رفع تیرگی ناحیه ژنیتال

  • لغو پاسخ