مهمترین کاربردها و تکنیک های طب سوزني - دکتر منوچهر قدیمی

مهمترین کاربردها و تکنیک های طب سوزني

مهمترین کاربردها و تکنیک های طب سوزني

طب سوزني با پيشينه بيش از دو هزار و پانصد سال يكي از موثرترين روش هاي درماني و پيشگيري از بيماري هاست. طب چيني با نگاهي متفاوت و زيبا به بدن راهكار هاي متفاوتي را نسبت به طب غربي براي درمان بيماري ها خلق كرده است. ريشه و خواستگاه طب چيني فلسفه هست، فلسفه اي كه فيلسوفان باستان چين براي توجيه و توصيف كل پديده هاي عالم هستي خلق كردند، نظريه هايي از قبيل تئوري يين و يانگ و پنج عنصر كه تمامي كيهان و عالم هستي بر اساس آنها نظم و هارموني خود را حفظ مي كنند و تمامی تغییر و تحولات عالم هستی بر اساس آنها به وقوع می پیوندد. فيلسوفان علاقمند به طب با اين منظر كه بدن انسان نيز جزئي كوچك از عالم هستي و طبيعت است و در واقع يك الگو و نمونه كوچك از كل عالم هستي است قوانين جاري بر طبيعت را در بدن انسان پياده كردند و طب چيني را بنيان نهادند.

دکتر منوچهر قدیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر منوچهر قدیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در اين  طب حركت مواد حياتي از قبيل انرژي، خون و مايعات در مسيرهاي خاصي به نام مريديان در سرتاسر بدن به منظور رساندن مواد حياتي به كليه بافت هاي بدن در يك جريان منظم و تكراري به حركت در مي آيد و هر گاه و هرجا اين حركت روان مواد حياتي در مسيرهاي ذكر شده به هر علتي دچار اختلال، انسداد و كاهش جريان شود بيماري و بي نظمي در بدن ايجاد مي شود. نقاط طب سوزني كه جايگاه نسبتا مشخصي در بدن دارند بر روي اين مريديان ها قرار دارند و تحريك اين نقاط به وسيله سوزن يا هر روش ديگري مي تواند بر روي جريان مواد حياتي در مريديان هاي مورد نظر تاثير گذاشته و باعث بر طرف شدن اختلال حركت مواد حياتي فوق شده و در نهايت منجر به بهبودي بيماري هاي مختلف شود.

عوارض طب سوزنی

طب سوزني كه يكي از مهم ترين شاخه هاي طب چين است اگر توسط پزشك متبحر در اين رشته انجام شود داراي هيچ گونه عوارضي نبوده و علاوه بر اينكه به سادگي مي تواند بسياري از بيماري ها را درمان کرده و از پيشرفت بيماري هاي مهم و خطرناك جلوگيري نمايد باعث ايجاد آرامش ذهني و احساس خوب در فرد مي شود.

مهمترین کاربردهای طب سوزنی

مهمترين كاربرد طب سوزني براي كنترل درد هاي مختلف در بدن از قبيل سردردها تنشي، ميگرن، دردهاي عضلاني اسكلتي، سياتيك، آرتروز و حتي دردهاي احشايي مثل درد معده و روده ها است. از موارد مهم ديگر كاربرد طب سوزني مي توان به درمان بيماري هاي روانپزشكي مثل افسردگي، اضطراب، بي خوابي، بيماري هاي گوارشي مثل سوء هاضمه، ورم و زخم معده، اسهال، يبوست، بيماري هاي زنان از قبيل نازايي، اختلالات قاعدگي، ميوم، فيبروم، بيماري هاي تنفسي مثل آسم و آلرژي  و بيماري هاي پوستي مثل اگزما، لك هاي پوستي، چین و چروک و افتادگی پوست و جوش  و زيبايي پوست اشاره کرد.

سبک ها و تکنیک های طب سوزنی

طب سوزنی سبک های بسیار متنوعی دارد که می توان به طب سوزنی گوش، طب سوزنی سر و طب سوزنی کلاسیک اشاره کرد.

یکی از موثرترین سبک های طب سوزنی روش بالانس دکترتان است که سرعت تاثیر آن بسیار بالا بوده و در اکثر موارد ظرف ده ثانیه پس از سوزن گذاری باعث بر طرف شدن درد می شود. این روش ابتکاری توسط آقای دکتر ریچارد تان ابداع شده و اینجانب این روش را در ایران با برگزاری کلاس های آموزشی متعدد و ترجمه کتاب مربوطه (كتاب طب سوزني ١،٢،٣) گسترش دادم و هزاران بيمار را با اين روش درمان کردم.

تكنيك ديگري از طب سوزني بنام امبدينگ وجود دارد كه در آن به جاي سوزن گذاري از كاشت نخ هاي قابل جذب به طول حدود يك سانتي متر در نقاط طب سوزني استفاده مي شود كه به خصوص براي درمان بيماري هاي مزمن و همچنين بيماراني كه از راه دور مراجعه مي كنند و يا وقت كافي براي رفت و آمد براي جلسات متعدد طب سوزني را ندارند بسيار مفيد است، اين نخ ها حداقل يك ماه طول مي كشد تا جذب شوند و طي اين مدت اثرات درماني آنها پابر جاست و باعث مي شود كه به جاي اينكه بيماران هفته اي دو يا سه جلسه براي درمان مراجعه كنند ماهيانه فقط يكبار مراجعه کنند.

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی، در سال 1374 از دانشگاه جندی شاپور فارغ التحصیل شده اند و در سال 2016 میلادی برای گذراندن دوره مستر به دانشگاه طب چینی پکن رفتند و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Davood

    سلام من یک خال از بچگی روی صورتمه گوشتیه میترسم بردارم میگن سرطان زاست نظر شما چیه و بنظرتون با چ روشی بردارم بهتره؟تشکر

  • Maedeh sobatipur

    سلام دکتر وقت بخیر من ۲۴سالم هست و از سن۱۵سالگی در بدنم جوش هایی قرمز به صورت سرسیاه و‌سرسفید زدم توی ناحیه کمر سرشانه و صورت چندین بار به دکتر پوست متخصص مراجعه کردم لایه بردار و ژل های ضدجوش تجویز کردن ولی به نتیجه ای نرسیدم ممنون میشم یه راه کاری بهم بدین من چندین بار ازمایش هم انجام دادم ازمایش کلی ولی نتایج ازمایشات خوب بوده بدون مشکل

  • HOSSEIN KHODAYAR

    سلام اقاي دكتر ، بنده بعد از عمل بيني با گذشت يك سال در ناحيه بخيه ها ( دورِ بيني ) التهاب شديد دارم همچنين چانه و پشت سر هم جوش هايي ايجاد شده ، سه تا دكتر رفتم كه هر سه دكتر قرص داكسي تجويز كردن ، چند دوره هم مصرف كردم اما جوش ها نرفتن ، نا گفته نماند به بهداشت سر و صورت حساسم و روزي چند بار سر خودم رو ميشورم و صورت هم با فوم سي گل ميشورم ، لطفا اگه ميشه راهنماييم كنيد ، با تشكر .

  • پرستو نظریان

    سلام خسته نباشین،، من میخوام فیلر لب ب صورت نیم دائمی انجام بدم.. چقد هزینه داره و کی میتونم بیام مطبتون

  • لغو پاسخ