طول عمر کامپوزیت دندان چه قدر است؟ - نازنین گرشاسب زاده

طول عمر کامپوزیت دندان چه قدر است؟

طول عمر کامپوزیت دندان چه قدر است؟

سوال در مورد ” عمر کامپوزیت دندان “، از آن دسته سوالهای سخت است! مثل این است که موقع خرید یک لباس یا کفش از فروشنده بپرسید:”این لباس را چند سال می توانم بپوشم؟”؟!
اما می شود گفت: حدود ۵ سال!
درست است که جنس لباس و کیفیت دوخت آن مثل کار یک دندانپزشک خوب مهم است، اما یک فاکتور خیلی مهم هم نحوه نگه داری ما از آن است. یک دندانپزشک خوب، با توجه به آنچه شما می خواهید و آنچه خودش برای سلامت دندانهای شما مناسب می بیند به شما درمانهایی را پیشنهاد می دهد.
دندانپزشکی، بیشتر از تمام رشته های دیگر به کیفیت مواد به کار رفته بستگی دارد. چرا که کامپوزیت دندان، در معرض انواع فشارهای جویدن هست، شما با آن انواع غذاهای داغ و سرد را میل میکنید. مواد اسیدی مثل نوشابه و آبلیمو با آن تماس پیدا می کنند و مسواک و خمیردندان به آن می خورد. تمام این عوامل باعث آسیب به ماده می شود. پس برای اینکه عمر کامپوزیت دندان، حداکثر شود، لازم است که بهترین مارک کامپوزیت دندان استفاده شود.
علاوه بر این، کار کردن با کامپوزیت دندان، بسیار حساس و ظریف است و نیاز به مهارت بالایی دارد. و این باعث می شود حق الزحمه بالاتری توسط دندانپزشکان متخصص ترمیمی و زیبایی، نسبت به دندانپزشکان عمومی دریافت شود.
 مراقبت شما بر عمر کامپوزیت دندان اثر دارد:
در مورد کارهای دندان پزشکی هم همینطور است. شاید پاسخ یک دندانپزشک خوب این باشد که ما از بهترین مواد و تکنیک ها استفاده می کنیم. اما بهترین دندانپزشک تهران هم که باشد، اگر بیمار مراقبت های بهداشتی خوبی نداشته باشد، یا از دندان هایش به عنوان گردوشکن استفاده کند!، نمی تواند در مورد طول عمر کامپوزیت دندان یا روکش دندان ضمانتی بدهد.
نتایج تحقیقات مختلف از این موضوع حمایت می کند که کامپوزیت دندان خیلی بیشتر از لمینت دندان یا روکش دندان از لحاظ زیبایی به بیمار وابسته است. به عبارتی که افرادی که بسیار سیگار می کشند، قلیان دود می کنند یا اهل چای و قهوه زیادی هستند، بیشتر از افرای که این عادت ها را ندارند، نیازمند پالیش دوره ای کامپوزیت هستند.
برای اینکه طول عمر مفید کامپوزیت دندان شما بیشتر باشد، باید نکات مهمی را رعایت کنید.  از شکستن اجسام سخت با دندان هایتان خودداری کنید. مصرف مواد رنگی مثل آب انار، آب پرتقال، چای پررنگ را محدود کنید یا بلافاصله بعد از مصرف آنها داخل دهانتان آب بچرخانید تا این رنگ ها باقی نماند.

دکتر نازنین گرشاسب زاده نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با نازنین گرشاسب زاده کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

زیبایی و طول عمر کامپوزیت دندان جلو با یک درمان مناسب تضمین می شود.

لمینت های سرامیکی دندان هم از درمان های خیلی خوب و زیبا هستند و ماندگاری بیشتری دارند. عمر لمینت های سرامیکی دندان بین ۱۰ تا ۱۵ سال است، اما نسبت به کامپوزیت، درمان گرانتری هستند.

هزینه زیبایی دندان:
بسته به نوع درمان زیبایی،هزینه آن متفاوت است. درمان بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندانها مقرون به صرفه ترین درمان زیبایی است. که رنگ دندانهای طبیعی شما را روشن می کند. در این روش چیزی روی سطح دندان چسبانده نمی شود. اسنپ ان اسمایل درمان زیبایی فوری دندان است. که رتبه دوم هزینه های ارزان را دارد. با اسنپ آن اسمایل شما می توانید در عرض چند دقیقه ظاهر دندانهای تان را متحول کنید. هزینه زیبایی دندان به کمک کامپوزیت حدود ۹۰۰ هزار تومان با توجه نوع برند به کار رفته است. و نهایتا هزینه لمینت دندان که گران ترین نوع درمان زیبایی به شمار می رود.
اگر شما دندانپزشک خوب و قابل اعتمادی دارید و خودتان هم مراقبت های کافی انجام می دهید، طول عمر کامپوزیت دندان شما قابل قبول خواهد بود.

دکتر نازنین گرشاسب زاده

دکتر نازنین زینب گرشاسب زاده فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد دارای بورد تخصصی در رشته ترمیمی و زیبایی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تجهیزات کلینیک دندانپزشکی سوابق کار...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • عبدالرضا كردي

    سلام وعرض ادبوخسته نباشيد،قسمت پايين سمت راست ٥تادندون ندارم وفقط ريشه مونده شماكدوم روش راپيشنهاد ميديدوقيمتش؟نظربه اينكه ساكن قم هستم بفرماييدچندجلسه بايدخدمت برسم تاتموم بشه

  • محمدی

    شبتون بخیر قیمت اسنپ ان اسمایل برای دوفک چقدره

  • عاطفه

    سلام وقتتون بخیر من دو سه تا دندونم ترمیم لازم داره و اینکه کل دندونام رو میخوام زیبایی انجام بدم این کار چقدر زمان میبره؟

  • عبدالرضا افتخاری

    سلام شب بخیر میخواستم ایمپلنت انجام بدم لطف کنید قیمت هر دندون چقدر میشه وچقدر زمان میبره

  • لغو پاسخ