کاهش استرس در محیط کار - دکتر نرگس افتخاری

کاهش استرس در محیط کار

کاهش استرس در محیط کار

 

دکتر نرگس افتخاری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نرگس افتخاری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

استرس از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل مؤثر در محیط کار در بین کارکنان به حساب می‌آید. طبق مطالعات انجام شده، تقریبا کارآیی 25٪ از کارمندان هنگام تحمل استرس پایین می‌آید.

تأثیر این موضوع می‌تواند بر بهزیستی ذهنی و موفقیت كلی در كسب و كار تأثیر داشته باشد، با این وجود گزارش شده است كه فقط بیش از نیمی (55٪) كارگران احساس می‌كنند كه شركت‌های آن‌ها اقدامات لازم را برای حل مشكلات استرس در محیط كار اعمال می‌كنند.

به عنوان یک مدیر یا صاحب شغل، مهم است هنگامی که کارمندانتان احساس استرس می‌کنند از آن‌ها مراقبت کنید و هنگام اداره شرکت باید این موضوع مورد توجهتان باشد.

شما حتی می‌توانید روش‌هایی را برای کمک به غلبه یا جلوگیری از استرس در کارکنانتان ایجاد کنید.

5 راه برای از بین بردن استرس کارکنان در محیط کار

  • طراحی مجدد را در نظر بگیرید

بیشتر وقت کارمندان در محل کار سپری می‌شود، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که این مکان لذت بخش برای همه‌ کارکنان است.

هر موضوع جزئی در محیط کار خود، از انتخاب رنگی که دارید، در نظر بگیرید تا چیزهای کوچکی مثل اینکه دستگاه قهوه دارید. این جزئیات می‌تواند تفاوت زیادی در تعامل کارمندان شما ایجاد کند.

هر قسمتی از دفاتر که نیاز به تعمیر دارد را به روز کنید. آیا می‌توانید رنگ فضا را روشن‌تر کنید؟ آیا می‌توانید چند گیاه به فضای داخلی اضافه کنید؟ هرگونه مواردی از این دست به کارمندان شما کمک می‌کند تا مدت کوتاهی ذهن خود را از کار دور کنند و به مواردی فکر کنند که باعث فشار روانی آن‌ها نشود.

  • سلامتی در محل کار را ارتقا دهید

گسترش یک روش زندگی سالم یکی از بهترین راه‌های کاهش استرس برای افراد است. به ویژه، ورزش می‌تواند راهی عالی برای کارمندان باشد تا ذهن خود را از کار خارج کرده و روحیه خود را بهبود بخشند.

این به این دلیل است که خالی کردن انرژی می‌تواند به آزادسازی اندروفین کمک کند که احساس خوشبختی را تشدید می‌کند.

مواردی وجود دارد که می‌توانید در کار خود وارد کنید که می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت به کارمندان شما کمک کند:
• اجازه کار انعطاف پذیر
• عضویت در سالن های بدنسازی
• میان وعده‌های سالم را در دفتر ارائه دهید
• کارمندان را تشویق کنید که در هنگام استراحت ناهار خود به بیرون بروند

شما به دلیل مهارت، تخصص و اعتماد به نفس خود می‌توانید کارمندان را استخدام کنید و در ساعاتی که با آن‌ها قرارداد می‌بندید می توانند کیفیت کار خود را به بالاترین استاندارد برساند.

باید یک دفتر محلی در نظر گرفته شود که کارمندان را برای تکمیل کار خود تسهیل می‌کند.

  • پشتیبانی محلی را ارائه دهید

کمک‌های حرفه‌ای روش دیگری برای حمایت از کارمندان هنگام گذر از زمان استرس است. موقعیت‌های منحصر به فردی وجود دارد که برای کمک به کاهش یا برطرف کردن اوضاع ممکن است مورد نیاز کارمند باشد.

یکی از راه حل‌هایی که مشاغل در آن به تازگی موفق بوده‌اند، معرفی وکالت‌های میانجگری به عنوان نوعی حل اختلاف است که می‌تواند برای شرکت و کارمندان مفید باشد.

این یک مثال عالی از نحوه کسب و کارها برای کاهش فشار کارمندان است.

  • تشخیص برجسته

در شرایط پر فشار که عدم اطمینان از عملکرد خوب یک کارمند وجود دارد، شناخت می‌تواند برای پیشرفت روحیه و ایجاد اعتماد به نفس در کارمندان مسیری طولانی طی کند.

شناخت می‌تواند روشی اثبات شده برای دستیابی باشد زیرا باعث می‌شود کارمند احساس ارزش کند و به آن‌ها اطمینان دهد که در نقش فعلی خود عملکرد خوبی دارند.

با این حال، در مورد چگونگی تمجید از کارمندان، مراقب باشید زیرا شخصیت‌ها می‌توانند با نحوه تمجید از آن‌ها تمایز داشته باشند.

برخی ممکن است دوست داشته باشند که در سطح شرکت مورد ستایش قرار بگیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است رویکردی با ارزش‌تر را ترجیح دهند.

  • بر این اساس استرس را مدیریت کنید

اگر شاهد استرس و نگرانی کارمندان در محیط کار هستید، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا هر چه بیشتر مسائل پیش رو را کاهش دهند.

این‌ها چند مورد از رویکردهای بسیاری است که می‌توانید در محل کار خود امتحان کنید، این موضوعات به کارمندان شما نشان می‌دهد که این چیزی است که صرفاً به عنوان یک مدیر در مورد آن‌ها نگران است.

دکتر نرگس افتخاری

نرگس افتخاری، روانشناس دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با شماره نظام 4449 مدرس کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی مدرس کارگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ