کاربردهای اسکارلت چیست؟ - دکتر نسرین ابراهیمی

کاربردهای اسکارلت چیست؟

کاربردهای اسکارلت چیست؟

مهمترین کاربرد اسکارلت در سفت کردن پوست و درمان شلی پوست است، در واقع اسکارلت این قابلیت را دارد که لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به سه صورت ظاهر می شود که اولین اثر از همان جلسه درمان به بعد شروع خواهد شد اثر دوم 3 تا 4 هفته بعد با ترمیم کلاژن‌های موجود در پوست اتفاق می افتد.

دکتر نسرین ابراهیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نسرین ابراهیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

و اثر آخر و مهمتر، با تحریک فیبروبلاست ها (سلولهای سازنده کلاژن) باعث ساخته شدن کلاژن و الاستین جدید در پوست می شود.

یکی از کاربردهای مهم  اسکارلت در سفت کردن قسمت تحتانی صورت شامل غبغب و پوست نواحی فک پایین، چروک های دور لب، افتادگی اطراف چانه و نیز پوست گردن است به طوریکه بیمار بعد از اتمام جلسات درمان رضایت چشمگیری از بهبود این مشکلات دارد.

اثربخشی اسکارلت در برطرف کردن چروک‌های اطراف چشم بسیار شگفت انگیز است. ترکیب این روش درمانی با بوتاکس می تواند بهترین گزینه برای چروک‌های اطراف چشم باشد.

اسکارلت در درمان اسکارهای فرورفته، آکنه و به طور خاص در درمان اسکارهای عمقی بسیار موثر است. در روش‌های دیگر برای درمان این نوع از اسکارها احتمال بوجود آمدن عوارضی مانند لک و سوختگی بسیار زیاد است در حالیکه در درمان با اسکارلت هیچ گونه لک و سوختگی برجای نمی ماند لذا یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. همچنین نتایج بسیار جالبی در برطرف کردن اسکارهای سوختگی یا ناشی از جراحی دارد.

کاربرد دیگر آن درمان جوش فعال صورت است. خانم‌هایی که بر اثر مشکلات هورمونی در سنین 30-40 سال هنوز جوش می زنند پس از درمان با اسکارلت علاوه بر جوانسازی پوست از کاهش جوش‌های صورت ابراز رضایت می کنند.

کاربرد بعدی آن درمان ترشح بیش از حد چربی و درمان منافذ باز پوستی است، به طوریکه کاهش 60-70% ترشح چربی صورت فقط بعد از یک بار درمان مشهود است.

این تکنولوژی در درمان ترک‌های پوستی استریا نیز موثر بوده به طوریکه جز یکی از بهترین درمان‌های آن است. البته این اثر بخشی نسبی است و به معنی از بین بردن کامل آنها نیست ولی باعث کمتر شدن استریا می شود در ضمن پوست این نواحی که اسکارلت شده  نیز سفت می شود.

یکی از جالب ترین کاربردهای اسکارلت درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است، در بررسی‌های صورت گرفته این اثر طولانی مدت است همچنین کسانی که از بوی بد عرق شکایت دارند می‌توانند از این درمان بهره ببرند.

تعداد جلسات درمانی اسکارلت و فواصل بین درمان چگونه است؟

تعداد جلسات بستگی به هدف درمان، نوع و شدت مشکل پوستی دارد و با صلاحدید پزشک 3 تا 4 جلسه درمان با فواصل یک ماه الزامی است.

با توجه به اینکه نمی توان از روند پیری جلوگیری نمود بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که تا آخر عمر به درمان مجدد احتیاج نباشد از این رو پیشنهاد می شود هر 6 ماه تا یکسال یک بار بیمار جهت درمان نگهدارنده به پزشک مراجعه کند.

دکتر نسرین ابراهیمی

دکترنسرین ابراهیمی، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای 14 سال سابقه کار در فیلد زیبایی، پوست و مو دارای کارنامه درخشان پاک کردن تاتو ابرو در بیش از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ارمغان آرش

    با عرض سلام و تشکر از لطف و زحمات شما در پاسخ دهی انفرادی و اختصاصی به افراد بیمار.بنده 48ساله هستم.دوسال قبل طی 3ماه بیش از 27 کیلو وزن کم کردم.سپس دچار افتادگی پوست نواحی فک و گردن و صورت شدم. پوستم کلوئید ساز هست و لذا لیفتینگ با نخ برایم مناسب نیست.حراحی را هم تمایل ندارم. چه راهی پیشنهاد میکنید که بتواند تاثیر واضح و نسبتا پایداری برای برگرداندن سفتی و قوام پوست و عضلات صورت و گردنم داشته باشد؟ اگه لیزر مد نظرتان هست لطفا اسم دقیق دستگاه و و روش و لطفا هزینه تخمینی و تعداد جلسات لازم را هم قید بفرمایید.خیلی ممنون میشم.چون شهرستانی هستم و مراجعه مکرر به تهران برای مشاوره و پرسیدن هزینه برایم دشوار و ناممکنه .ناگفته نماند خانم دکتر هایفو را در افراد مختلف دیده ام که متاسفانه بی تاثیر یا کم اثر بوده لااقل توی اطرافیان من.طوریکه به هزینه اش نمی ارزید و راضی نبودند. لیزر فرکشنال اینفینی و یا سایر لیزرها و سایر روشهای درمانی کدامشان میتواند تاثیر واضح بوجود بیاورد؟ تعداد جلسات و هزینه کلی را هم ذکر بفرمایید.اجرتون با خدا.

  • آرمین رحمانی

    سلام وقت به خیر ، خانم دکتر پوست بینی بنده حدود یک ماهه دچار عفونت شده و خوب نمیشه ، زخم شده و وقتی فشار کوچکی میدم کمی عفونت میاد بیرون،پوست روی بینی ام در دوقسمت قرمز شده نظرتو چیه ؟

  • سیده فاطمه علوی

    سلام..صبح بخیر ببخشید چند جلسه باید بیایم تا کامل خوب بشه من منافذ باز دارم ولی زیاد نیستن؟ و اینکه هزینه هر جلسه چقدر میشه؟ باتشکر

  • علی

    با سلام علی 35 سال دارم خال تیره ای در ناحیه خط ریش دارم که میخواهم بردارم. قطر خال 4 میلیمتر و ارتفاع آن 3 میلیمتر است که رنگ و ابعاد آن طی سالیان هیچ تغییری نداشته است و فقط هنگام اصلاح صورت اذیت میشوم - هزینه اش چه مبلغی خواهد بود؟ - باتشکر

    • زلفا

      سلام خانم دکتر صورتم لک حاملگی داشته ولی الان کل صورتم این لکه های گرفته از لایه بردار و کرم های ضدلک استفاد کردم رفتن دوبار برگشتن بنظرتان چکارکنم

  • لغو پاسخ