لیفت صورت با نخ لیفت - دکتر کشاورز

لیفت صورت با نخ لیفت

لیفت صورت با نخ لیفت

تا به حال به فکر لیفت کردن صورت خود افتاده اید؟ می دانید نخ لیفت در این روش درمانی چه کارهایی می کند؟ تا چه حد باعث جوانسازی پوست شما می شود؟

دکتر کشاورز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر کشاورز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لیفت صورت با نخ سیلوئت، نوعی درمان ضد پیری است که تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن را ارائه می ‌دهد و در روند تاثیر بالارفتن سن روی صورت تغییر ایجاد می‌ کند. این شیوه‌ درمانی که به «لیفت تک بخیه» و «لیفت وقت ناهار» هم معروف است، از نخ‌های بخیه‌ جذبی ساخته شده از پلی لاکتیک اسید PLLA تشکیل شده است. PLLA سال‌های سال در ابزارهای بیومدیکال و دارویی استفاده شده است و ماده‌ای مهم در بخیه‌ی جراحی و ابزارهای ارتودنسی است.

نواحی نرمال صورت برای لیفت با نخ

معمولا برای لیفت این نواحی از نخ سیلوئت استفاده می‌کنند:

  • ابروها
  • خط فک
  • گونه‌ها و قسمت میانی صورت
  • گردن

روش لیفت با نخ چگونه است؟

نواحی خاصی در صورت که احتیاج به لیفتینگ دارند مشخص می شوند و سوراخ های بسیار کوچکی روی پوست ایجاد می شود و سوزن و نخ مخصوص لیفتینگ را وارد بافت زیرین پوست می کند. نخ مثل قلاب به بافت پوست گیر می کند و آن را بالا می کشد.

مراقبت های قبل از لیفت صورت

  • در انتخاب جراح زیبایی، وسواس به خرج دهید. (نکاتی بسیار مهم برای انتخاب بهترین جراح زیبایی)
  • قبل از انجام لیفت صورت باید آزمایشات و اسکن‌ های مختلفی توسط جراح انجام شود.
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب یک هفته قبل از جراحی با تجویز متخصص داشته باشید.
  • بیمار همچنین باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند چون با تاخیر در مراحل بهبودی مواجه می‌شود.
  • مصرف الکل به شدت در هفته انتهایی قبل از عمل مضر است.

مراقبت پس از عمل لیفت صورت

  • در عرض 24 ساعت مراقبت، می توانید به فعالیت های عادی خود برگردید.
  • کمپرس های یخ و حرارتی را نباید مستقیما بر روی صورت بگذارید چون می تواند باعث از دست دادن بافت تشکیل شده روی پوست شود.
  • فعالیت هایی که ممکن است فشار خونتان را افزایش بدن انجام ندید. تمرینات فیزیکی را می توان 3 هفته بعد از جراحی ادامه داد.
  • از سیگار کشیدن اجتناب کنید چون خون رسانی به بافت های درمانی را کاهش می دهد.

سن مناسب جهت لیفت با نخ کلاژنساز

از آنجائی که محل ساخت کلاژن در لایه “درم” است و این استعداد به صورت طبیعی در سنین جوانی بیشتر است، لیفتینگ با نخ کلاژن سازPDO  نتایج بسیار درخشان تری خواهد داشت.

لیفتینگ با نخ کلاژن ساز PDO از سنین جوانی (حدود 25 سالگی) می تواند انجام بگیرد.

لیفت گردن

نخ (PDO) یا پلی دی اکسانون، نخ های قابل جذب و محکمی هستند که برای سال های سال در جراحی هایی همچون قلب مورد استفاده قرار گرفته اند.

روش انجام لیفتینگ با نخ کلاژن ساز PDO به این صورت است که برای استفاده در زیبایی، این نخ های مو مانند درون یک سوزن بسیار ظریف قرار دارند و به وسیله سوزن در محل مورد نظر قرار داده می شوند، سپس سوزن از پوست خارج شده، در حالی که نخ داخل پوست باقی می ماند.

عوارض

در بعضی موارد، این روش می ‌تواند به پوست آسیب برساند آن هم زمانی است که این روش به دست فرد غیر متخصص انجام گیرد که عوارضی چون کبودی، خارش و تورم، عفونت روی پوست را به دنبال دارد.

پوست انسان مکانیزمی دارند که با مرور زمان بافت سفت آن دستخوش تغییرات می شود و از حالت جوانی خارج و به سمت پیری و افتادگی تمایل پیدا می کند که محققان معتقدند این روش درمانی برای افراد بالای 50 سال زیاد نمی تواند کاربرد داشته باشد لذا بهتر است که روند طبیعی پیر شدن پوست طی شود و ما خود را درگیر حساسیت های نابجا که گاهی کار دستمان می دهد نشویم.

دکتر کشاورز

خانم دکتر کشاورز، پزشک پوست، مو و زیبایی. دارای دکترای عمومی، شروع تجربه کاری پزشکی از سال 1380، سابقه کاری در شهرهای کردستان، رشت، کرمان، تهران در عرصه و زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • الهه باوفا

    سلام من 40 سالم هست و احساس ميكنم پوست صورتم چروك شده و منافذ صورتم بيشتر باز شده تزريق كلاژن براي بهبود اوضاع پوست صورتم ميخوام خانم دكتر عزيز

  • کریمیان

    سلام خانم دکتر،من چندین سال هست که روی گونه هام لک های کمرنگ افتاده و مونده و نمیدونم به چه صورت از این لک صورت راحت بشم و سوال دیگه اینکه من تازگی ها صورتم شروع به جوش زدن کرده و جاشون هم روی صورتم میمونه در این نکردم نمیدونم چیکار کنم و افتادگی پلک هم دارم،سنم هم۴۲ سال هست حالا میخاستم بپرسم از نظر شما من چه کاری باید روی صورتم انجام بدم که از دست لک و جای جوش و افتادگی پلک نجات پیدا کنم و پوست صورتم هم شاداب تر و جوانتر بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید و هزینه ها و تعداد جلسات هر روش را هم بفرمایید

  • کریمیان

    سلام،صورت من چندین ساله روی گونه هام لک داره و همچنین جدیدن جوش میزنم و جای جوش روی صورتم میمونه و افتادگی پلک هم دارم ،سنم ۴۲ هست میخاستم ببینم بهترین روش برای از بین بردن این عیوب چیه و هزینه و تعداد جلسات را هم بفرمایید،ممنون میشم

  • معصومه صادقی

    با سلام کسی که قبلا یک دوره 6 جلسه ای لیزر پوست صورت شده آیا برای منافذ باقیمانده با میکرونیدلینگ به نتیجه ای میرسه؟؟

  • لغو پاسخ