بهترین مسکن برای کودکان در طی درمان های دندانپزشکی - فرزین مازیار

بهترین مسکن برای کودکان در طی درمان های دندانپزشکی

بهترین مسکن برای کودکان در طی درمان های دندانپزشکی

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر مازیار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با فرزین مازیار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

محققان دانشگاه اوهایو ایالات متحده کشف کردند که میدازولام دهانی (Midazolam) می‌تواند باعث کاهش اضطراب و مقاومت کودکان در طول انجام مراحل درمانی باشد.

 

چک‌آپ دندان‌ها در دوران کودکی، به اندازه بررسی میزان سلامت توسط پزشک اطفال، از اهمیت بالایی برخوردار است. از دوران مهد‌کودک، 40 درصد از کودکان به پوسیدگی دندان دچار می‌شوند، که این موضوع می‌تواند بر سلامت کلی آنها تاثیر منفی بگذارد. بخشی ازاین بیماری‌های مربوط به دهان و دندان، نیاز به درمان دارند. براساس میزان اضطراب کودکان در طول انجام مراحل درمانی، محققان در پی شناسایی سطح تاثیر‌گذاری و اثرات بعد از درمان دارو‌های مسکن استفاده شده توسط دندانپزشک هستند.

 

دانشمندان دانشگاه ایالت اوهایو، اخیراً نتایج تحقیقات‌شان پیرامون پیشرفت‌های مربوط به دارو‌های بیهوشی را منتشر کردند. در این پژوهش سه نوع متفاوت از دارو‌ی مسکن رایج میدازولام که برای اطفال کاربرد دارد مورد بررسی قرار گرفت: میدازولام دهانی، میدازولام استنشاقی و ترکیب میدازولام دهانی با سایر دارو‌های مسکن یا ضد‌درد. هدف از این تحقیق، پیدا کردن یک داروی مسکن یا ترکیبی از دارو‌هایی بود که بتواند اضطراب و بی‌قراری کودکان را در طول درمان کاهش دهد.

 

محققان 650 مورد از موارد مصرف دارو‌های مسکن، که طی 24 ماه در یک کلینیک دندانپزشکی مخصوص اطفال استفاده شد را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. رزیدنت‌های مستقر در این کلینیک، دندانپزشکان مخصوص اطفال بودند. میزان موفقیت این پژوهش براساس تاثیر مسکن‌ها، رفتار کودکان در طول مراحل درمان و تعداد دندان‌هایی که ترمیم شدند، مشخص است.

 

اگر‌چه طول هر یک از موارد مورد بررسی کوتاه بود، اما نتایج حاصل شده از این پژوهش نشان داد که استفاده از این سه نوع مسکن، به میزان 85 درصد موفقیت‌آمیز عمل کرده‌است. کاربرد میدازولام داخل دهانی از دو مسکن دیگر موثر‌تر بود، بعد از آن به ترتیب میدازولام استنشاقی و میدازولام ترکیبی براساس میزان تاثیر‌گذاری در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در این تحقیق کمتر از 4 درصد حالت تهوع یا استفراغ گزارش شد. در طول این بررسی، 6 درصد از کودکانی که کنترل احساسی خود را از دست داده ‌بودند، دارو‌های مسکن عملکردی برعکس داشتند.

 

به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیدند که هر سه نوع داروی مسکن عملکردی موثر و بی‌خطری برای کودکان تحت درمان داشتند. محققان بعد از تایید این داروی میدازولام، مصرف آن را در موارد ضروری و برای درمان مشکلات دهان و دندان اطفال توصیه کردند.

کلینیک دندانپزشکی دکتر مازیار

درمانگاه تخصصی دندانپزشکی مازیار با همکاری مجرب ترین متخصصین دندانپزشکی و دندانپزشکان عمومی با سابقه گامی موثر در جهت خدمت به هموطنان عزیز برداشته است. خدمات: جراحی لثه جراحی فک و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • درسا اکبری

    سلام من صبح ها که بیدار میشم لثه ها و فکم درد میکنه دلیلش چی میتونه باشه

  • لغو پاسخ