روش ها و دستگاه های مورد استفاده برای لاغری با دستگاه - كلينيك زيبايي آفرنگ

روش ها و دستگاه های مورد استفاده برای لاغری با دستگاه

روش ها و دستگاه های مورد استفاده برای لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه

شاید ساده ترین و بهترین راه برای لاغری و کاهش وزن رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد ولی افراد با رعایت این روش ها به نتیجه مدنظرشان نمی رسند. شاید بهترین روش کاهش وزن برای این افراد، استفاده از روش لاغری با دستگاه باشد. در این مطلب به موضوع لاغری با دستگاه می پردازیم و روش های لاغری با دستگاه را معرفی می کنیم.

كلينيك زيبايي آفرنگ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با كلينيك زيبايي آفرنگ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مقدمه ای بر لاغری با دستگاه

تکنولوژی روز دنیا با توجه به مشکلات و بیماری هایی که چاقی برای افراد ایجاد کرده است راه حل های متنوعی را به ما عرضه می کند. امروزه می توان برای اهداف مختلف از روش های متفاوت لاغری استفاده کرد. سیستم دستگاه های لاغری به نوعی طراحی شده است که تناسب بین اندام ها را برای افراد فراهم کند. به همین علت دستگاه های لاغری در کلینیک ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و همچنان بر تعداد مراجعه کنندگان به کلینیک لاغری افزوده می شود.

لاغری با دستگاه چگونه است؟

مکانیسم دستگاه های لاغری به حدی پیشرفت کرده است که با استفاده از روش های متعددی مانند حرارت، انجماد، امواج اولتراسوند، لرزش و … می توانند بافت چربی را کاهش دهند. بافت چربی با توجه به ناحیه بدن به دو دسته برگشت پذیر و برگشت ناپذیر تقسیم می شوند.

 

عملکرد لاغری با دستگاه به گونه ای است که تا جایی که امکان پذیر است بافت چربی ها را به حالت برگشت ناپذیر تبدیل کند. به طوری که سلول های چربی در سوخت و ساز بدن وارد شوند و به انرژی تبدیل شوند. در این حالت دیگر سلول چربی برای رشد مجدد وجود نخواهد داشت.

 

پزشک با توجه به بافت چربی و ناحیه مورد نظر بهترین دستگاه را برای شما انتخاب می کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که به مراکز و کلینیک های معتبری مراجعه کنید که تمامی دستگاه های مورد نیاز را داشته باشند.

 

لاغری با دستگاه  چقدر زمان می برد؟

در نظر داشته باشید که استفاده از دستگاه های لاغری باید در جلسات مداوم انجام شود. معمولا برای دستیابی به بهترین نتیجه بین 8 تا 12 جلسه توصیه می شود. مدت زمان هر جلسه با توجه به دستگاه و ناحیه بدن متفاوت است و بین 15 تا 45 دقیقه طول می کشد. اکثر افراد تاثیر لاغری با دستگاه را از جلسه چهارم به بعد مشاهده می کنند.

عوارض روش های لاغری با دستگاه

برای انجام کارهای پزشکی همواره به یک متخصص مراجعه کنید. دستگاه های لاغری احتمال بروز عواملی مانند تورم، احساس درد، کبودی، سوختگی، تخریب بافت پوست، حساسیت، آسیب به بافت عروقی و ماهیچه ای را ایجاد می کند.

 

لطفا قبل از شروع جلسات درمانی پزشک خود را از شرایط بدنی و بیماری های زمینه ای با خبر سازید.

روش ها و دستگاه های مورد استفاده برای لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه پیشرفته ترین، امن ترین و در عین حال کاربردی ترین راه های لاغری سریع و فرم دهی بدن است.

در این روش، ابتدا بنا بر نوع بافت چربی متخصص تشخیص می دهد که از کدام دستگاه لاغری استفاده کند. سپس ژل لاغری موضعی را روی بدن مالیده و دستگاه را روی بافت حرکت می دهند. این گونه با ایجاد امواج بافت چربی را نابود کرده و از طریق کبد، کلیه و سیستم لنفاوی بدن آن را از بدن خارج می کند.

 

در بعضی موارد رژیم غذایی را به دوره لاغری با دستگاه اضافه می کنند تا این فرآیند باعث لاغری سریع و کاهش سایز سریع شود.

لاغری با دستگاه  لیزر LLLT

سرعت انتقال اسیدهای چرب و پاک نشدن آنها از درمان خون سریع و حدود ۲.۵-۱.۵ دقیقه است. ترکیب اسیدهای چرب با اکسیژن و سوختن آنها انرژی تولید می کند پس از آزاد شدن اسیدهای چرب از سلولهای چربی می تواند به عنوان سوخت و انرژی بدن مورد توجه قرار گیرد. آخرین مقصد اسیدهای چرب میتوکندری های سلول هایی است که به انرژی نیاز نیاز دارند. آنچه این سیستم را منحصر به فرد کرده وجود قسمت محرک سیستم لنفاوی است که در نتیجه و اثربخشی درمان فوق العاده مهم است، مزیت مهم این دستگاه لاغری لیفت همزمان پوست با لیزر کردن چربی است. این سیستم چون انرژی لیزر کمتر از لیزرهای است که برای سایر موارد مانند رفع موهای زائد، جراحی های چشم، درمان عروق و …. به کار می رود آن را لیزر کم توان می نامند.

 

این دستگاه لاغری را می توان برای غبغب، پشت، بازو، شکم، ران، باسن، قفسه سینه و غیره استفاده کرد. از آنجایی که می توان سیستم را برای نواحی که چربی دارند مستقیما استفاده کرد نتیجه به صورت محسوس توسط بیمار مشاهده می شود و بعد از انجام هر جلسه درمان با این لیزر باید فعالیت بدنی را افزایش داد.

این دستگاه هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. باید از تابش نور آن به چشم جلوگیری کرد.

 

در مواردی چون حاملگی،  صرع، اختلالات غده تیروئید، سرطان، بیماریهای قلبی و آریتمی و زمانی که ضایعه بدخیمی وجود داشته باشد، توصیه نمی شود.

لاغری با دستگاه شاک ویو تراپی ShockWave

در دستگاه لاغری یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های موثر بر سلولیت شاک ویو از نوع اسمارت ویو است که در حال حاضر بهترین شاک ویو مربوط به شرکت زیمر آلمان است که دارای تمام استانداردهای روز اروپا و آمریکاست و گروه تخصصی درمانی ما با در اختیار داشتن این دستگاه با اطمینان زیاد از نظر عدم وجود عوارض به ارائه خدمات با استاندارد جهانی به مشتریان ارزشمند خود می کند.

 

جدیدترین تکنولوژی روز دنیا که برای درمان سلولیت عمقی و سطحی موجود است دستگاه شاک ویو هست که با امواج مغناطیسی و ضربه همزمان سلولیت های شما را از بین می برد. تعداد جلسات کار با دستگاه حداقل ۱۰تا۱۵ جلسه است.

لاغری با دستگاه لیپوسونیکس

دستگاه لاغری لیپوسونیکس اولین دستگاه لاغری جهان است که می تواند به صورت کاملا غیر تهاجمی و بدون حتی کوچکترین برشی به عمق ۱۰ میلیمتری از سطح پوست نفوذ کند و بافت چربی را با اصابت مستقیم امواج اولتراسوند هدف قرار دهد. قدرت امواج اولتراسوند هفت برابر قویتر از نسل های پیشین دستگاه کویتیشن است.

لازم به ذکر است که این قدرت بالا خوشبختانه توانسته است تعداد درمان لاغری را از بیست جلسه (روش کویتیشن) به چهار جلسه کاهش دهد. این کاهش تعداد جلسات درمان باعث شده است تا رضایت هر دو طرف یعنی هم پزشکان و هم بیماران را فراهم سازد. لیپوشیپ یک درمان بی خطر است که چربی های شکم، ران، ساق پا، بازو، پهلوها، باسن و پشت بدن را کاهش می دهد. به عبارت دیگر هیچ محدودیتی برای انجام لاغری بر روی بیماران وجود ندارد و تمامی نقاط بدن را می توانید با این روش لاغر کنید.

در طی درمان امواج فراصوتِ یا همان امواج پرقدرت اولتراسوند به طور متمرکز به بافت چربی مورد نظر ارسال می شود و دما در بافت به حدود ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد می رسد و از آنجا که دمای بالای ۵۶ درجه باعث ایجاد سمّیت گرمایی یا در واقع متلاشی کردن بافت چربی در محل می شود، نکروز موضعی انعقادی در بافت رخ می دهد که خود باعث مرگ سلول چربی بازگشت ناپذیر و آزاد شدن چربی از این سلول ها می شود؛ سپس چربی های از بین رفته بوسیله سیستم لنفاتیک منتقل می شوند و مقداری از آنها در کبد متابولیزه می شوند و مقداری هم از طریق کلیه (ادرار) دفع می شوند.

خوشبختانه در فناوری لیپوسونیکس امواج اولتراسوند هم قدرت بالاتری را دارند و به صورت کاملا متمرکز به عمق یک سانتی متری از سطح پوست فوکوس کرده و در نهایت در پروسه ی درمان تاثیر شگرفی به همراه دارد.

لاغری با دستگاه کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از بهترین دستگاه ها در زمینه با لاغری با دستگاه است.

شایع ترین موارد استفاده کربوکسی تراپی عبارتند از:

کاهش سلولیت

کاهش موضعی چربی با یا بدون لیپوساکشن

مکمل درمان لیپو ساکشن برای صاف کردن ناهمواری های پوست

آلوپسی

بیماری های عروقی مرتبط با دیابت

زخم های پوستی

پارگی پوست (استرچ مارک)

جای جوش و افتادگی پوست (بازوها، قفسه سینه، …)

درمان چین و چروک

چند جلسه برای لاغری با دستگاه  کربوکسی تراپی لازم است؟

تعداد جلسات متفاوت و با نوع درمان متفاوت است. برای کاهش چربی موضعی به طور معمول ۸ تا ۱۰ جلسه نیاز است. فاصله بین جلسات هر یک هفته است. به منظور تثبیت نتایج درمانی برای چند سال، سالی یک نوبت درمان تکرار می شود. برای درمان سلولیت تا ۱۰ جلسه به فاصله یک تا دو هفته درمان انجام می شود. همراهی با ماساژ و کاپینگ گرم به درمان این ضایعات کمک بیشتری می کند. برای درمان استرچ مارک و چین و چروک پوست ۸ تا ۱۲ جلسه مورد احتیاج است که به فاصله یک هفته انجام می شود.

لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش غیر تهاجمی حذف چربی های موضعی از طریق انجماد سلولهای چربی است که دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، تاییدیه اتحادیه اروپا، و دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است.

در این روش، دستگاه، موضع مورد نظر را مکش کرده و از طرفین به آن سرما وارد می کند. غشای دور سلولهای چربی که دارای میزان قابل توجهی آب است در اثر سرما فریز شده و سلولهای چربی متلاشی و از بین می رود.

بازگشت در این روش به دلیل اینکه سلول چربی از بین رفته است، نسبت به تمامی روشهای غیر تهاجمی دیگر بسیار کمتر بوده و عوارضی نیز برای فرد ایجاد نمی کند.

روش کرایولیپولیز در این مرکز توسط نسل جدید دستگاه های کرایولیپولیز انجام می شود که با توجه به تفاوتهای محسوسی که با سایر دستگاه ها دارد، در میزان جوابدهی، رضایت زیادی را جلب کرده است.

لاغری با دستگاه مزوتراپی

مزوتراپی دستگاه لاغری نمی باشد بلکه یک روش غیر جراحی در زیبایی است که کاربرد های مختلفی دارد و از جمله این کاربرد ها می توان به درمان سلولیت، فرم دهی بدن، لاغری موضعی، جوانسازی پوست و روشن شدن پوست و رفع غبغب اشاره کرد. مزوتراپی اولین بار در فرانسه در سال ۱۹۵۲ توسط دکتر میشل پیستور توسعه یافت و امروزه طرفداران بیشماری یافته است. این روش در بدو تولد بیشتر در درمان بیماری های عفونی، مشکلات گردش خون و آسیب های ورزشی استفاده می شد و شامل تزریق های ظریف در نقاط خاص در لایه مزودرم که در برگیرنده چربی و بافت همبندی زیرین پوست می باشد بوده است.

فرضیه بنیادین مزوتراپی این بوده است که زمانی که تزریق های مکرر با حجم کم در لایه مزودرم صورت پذیرد، بافت چربی آب شده و به فرم دهی موضعی فرد کمک می کند. از سال ۱۹۵۲ تاکنون بیش از ۱۵ هزار دکتر در فرانسه و آمریکا به استفاده از این روش پرداخته اند.

 

با توجه به خطرات بسیار کمتر این روش نسبت در بسیاری از موارد پزشکان و نیز بیماران این روش را در اولویت قرار می دهند. بنابراین بهترین روش لاغری موضعی لیپوساکشن است و در عوض، ایمن ترین و کم عارضه ترین روش لاغری موضعی مزوتراپی لاغری است.

لاغری با  دستگاه کویتیشن اولتراسوند

لاغری یک نوع از دستگاه لاغری که عمل‌های نسبتا جدید زیبایی است که در آن برای تبدیل سلول‌های چربی به مایع از تکنولوژی پیشرفته بهره گرفته می‌شود، مایع به دست آمده نیز به طور طبیعی از بدن دفع می‌شود. هر جلسه کویتیشن لاغری معمولا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و طی آن یک ناحیه از بدن درمان می‌شود. ۷۲ ساعت باید بین هر دو جلسه کویتیشن فاصله باشد تا بدن بتواند چربی را دفع کند. توصیه می‌شود حداقل ۶ تا ۱۰ جلسه کویتیشن انجام شود.

 

ناحیه‌های دارای چربی موضعی که در برابر ورزش و رژیم غذایی لاغری مقاوم است و چربی های اضافه و چاقی ناحیه ران، شکم، بازو و باسن، با کویتیشن قابل درمان است.

دستگاه لاغری کویتیشن، از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تخریب دیواره‌های سلول‌های چربی استفاده می‌کند. محتویات سلول‌ها پس از تخریب دیواره به بیرون و فضاهای مایع بدن ترشح می‌کند. دستگاه لنفاوی از این مرحله به بعد کار را به عهده می‌گیرد و مواد زائد را جمع می‌کند. گردش مواد زائد در بدن به طور کامل انجام می‌شود تا کبد فرایند لازم را بر روی آن انجام دهد و در نهایت با عرق، ادرار و مدفوع از بدن دفع شود. نتایج کویتیشن آنی است، البته تکمیل فرایند و مشاهده نتیجه نهایی چند روز زمان می‌برد.

چه افرادی می توانند برای لاغری از دستگاه کویتیشن استفاده کنند؟

افراد سالم با اضافه وزن متوسط که تمایل به کاهش وزن ۲.۵ تا ۵۰ کیلوگرم دارند، بهترین متقاضیان لاغری با کویتیشن محسوب می‌شوند. انجام کویتیشن در دوران بارداری، شیردهی، مصرف داروهای ضدانعقاد خون، وجود دستگاه ضربان‌ساز قلب یا ایمپلنت‌های فلزی در بدن، سابقه ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه، به تازگی جراحی انجام دادن یا ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، ناراحتی قلبی، سرطان یا تومور، صرع، فشار خون بالا یا پایین، هموفیلی، ترومبوز، التهاب وریدها، سل، بیماری‌های عفونی، نقص‌های سیستم ایمنی یا سیستم لنفاوی توصیه نمی‌شود. چنانچه از ایمنی انجام کویتیشن به هر دلیلی مطمئن نیستید، حتما پیش از درمان با پزشک مشورت کنید.

 

كلينيك زيبايي آفرنگ

ما در این مجموعه با کمک متخصصین و بهترین های ورزش، ناسب اندام، زیبایی و مراقب از سلامت شما عزیزان هستیم. خدمات: خدمات پوست، مو و زیبایی لاغری تضمینی با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ