چرا مصرف صبحانه اهمیت دارد؟ - كلينيك زيبايي آفرنگ

چرا مصرف صبحانه اهمیت دارد؟

چرا مصرف صبحانه اهمیت دارد؟

صبحانه مهم ترین وعده غذایی هر روز ما به حساب می آید و باعث سلامتی بیشتر زندگی خواهد شد. مصرف صبحانه ای کامل موجب می شود تا چندین ساعت قند خون در حد طبیعی باقی بماند و از این طریق سبب کنترل اشتها شده، هوس خوردن شیرینی و ترکیبات نشاسته ای را برطرف می کند. صبحانه حاوی غلات کامل با فیبر غذایی کافی از نوسانات قند خون در طول روز جلوگیری کرده و به این ترتیب مانع از آسیب های ناشی از کاهش یا افزایش قند خون بویژه در افراد دیابتی می شود.

كلينيك زيبايي آفرنگ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با كلينيك زيبايي آفرنگ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

خوردن صبحانه باعث شروع مجدد افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از این طریق باعث جلوگیری از استپ وزن در فرد خواهد شد.صبحانه به عنوان ضربه ای برای شروع متابولیسم و سوخت و ساز بدن محسوب می شود. در طول شب زمانی که خواب هستید متابولیسم بدن شما پایین می آید. پس صبحانه برای افرادی که نگران کنترل وزن خود هستند مهم است و کمک زیادی به کاهش وزن می کند.

صبحانه کامل می تواند مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدنتان را تا یک سوم مقدار روزانه تامین کند. مصرف صبحانه پر پروتئین یک استراتژی بالقوه جهت جلوگیری از پرخوری و بهبود کیفیت رژیم غذایی افراد به وسیله جایگزینی تنقلات ناسالم با یک صبحانه با کیفیت بالا می باشد.

افرادی که صبحانه مصرف می کنند هوشیارترند. انرژی بیشتری دارند. سریع تر واکنش نشان می دهند. افراد موفق تری هستند. خلاق ترند. غیبت کمتری در محل کار و تحصیل دارند. تمرکز بیشتری دارند. وقتی فرد صبحانه نمی خورد، بدن او به علت نرسیدن غذا به مغز، خسته تر است ·کج خلقی و بی حوصلگی در صبح از همین جا ناشی می شود.

این ها دلایلی هستند که افراد برای صبحانه نخوردن ذکر می کنند: دیر از خواب بیدار شدن ،کمبود وقت کافی، عدم احساس گرسنگی در ساعات اولیه روز ،جذاب نبودن صبحانه، داشتن رژیم کاهش وزن… ولی خب الان متوجه شدیم که درست نیست به هر دلیلی صبحانه نخوریم. اگر شاغلید و وقت نمی کنید صبح زود باید بروید سرکار، از شب قبل صبحانه تون رو آماده کنید. بهتر است صبحانه را مصرف کنید هر چند به مقدار کم. اگر زمان کافی برای مصرف صبحانه ندارید، حداقل یک کیک یا یک عدد موز را در حالی که لباس می پوشید و یا در راه رسیدن به مدرسه یا محل کار خود هستید مصرف کنید.

برای صبحانه چی بهتره بخوریم؟

صبحانه باید 30- 25 % کالری روزانه شما را تامین کند. منو صبحانه خود را متنوع و شاهانه تهیه کنید. مهمترین وعده غذایی روزانه باید از تمام گروه هایی غذایی رو شامل بشه : انواع نان وغلات،تخم مرغ یا پنیر یا خوراک حبوبات یا حتی ۱تکه گوشت ،میوه وسبزی و شیر و لبنیات .یک صبحانه مغذی برای خانواده خود تهیه کنید:

۱- انواع نان و پنیر و سبزی یا خیارگوجه فرنگی با تزیین خاص و جذاب

۲- میوه و خشکباری که شور نباشد همراه حلیم

۳- پنیر خامه ای همراه با نان جوی دو سر و انواع میوه

۴- مخلوط شیر و انواع میوه مانند توت فرنگی، موز، انگور و …

۵- کره بادام زمین بر روی نان تست و سیب یا گلابی

۶- مخلوط ماست شیرین و کم چرب با انواع میوه و نان سبوسدار

۷- نیمرو با نان سنگک همراه با انواع سبزی وشیر

۸- حبوبات پخته (عدسی، لوبیا ) همراه با نان بعلاوه موز یا انگور

۹- فرنی و شیربرنج تهیه شده با انواع مغز دانه ها همراه خرما

۱۰- انواع غلات صبحانه (کرنفلکس) همراه شیر و میوه

۱۱-انواع نان با شکلات صبحانه (فندقی یا بادام زمینی) بعلاوه ۱ لیوان شیر و میوه

كلينيك زيبايي آفرنگ

ما در این مجموعه با کمک متخصصین و بهترین های ورزش، ناسب اندام، زیبایی و مراقب از سلامت شما عزیزان هستیم. خدمات: خدمات پوست، مو و زیبایی لاغری تضمینی با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ