لاغری و چربی سوزی سریع - مجموعه زیبایی اچ ۲

 لاغری و چربی سوزی سریع

 لاغری و چربی سوزی سریع

لاغری و چربی سوزی سریع یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه هستند.

مجموعه زیبایی اچ ۲ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مجموعه زیبایی اچ ۲ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

چربی های اضافه بدن یک عامل خطر در ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن هستند و می توانند در طولانی مدت کیفیت زندگی فرد را پایین آورده و زیبایی ظاهری اندام او را بر هم زده و موجب کاهش اعتماد به نفس فرد شود.

راهکار های متنوع و زیادی وجود دارد که می توانید با به کار گیری آن ها از شر چربی های اضافه بدنتان خلاص شده و اندامی ایده آل و بدنی سالم داشته باشید.

حتی تغییرات ایجاد جزئی در سبک زندگی شما می تواند تاثیرات مهمی در سوزاندن چربی داشته باشد.

اگر چه آب کردن چربی های اضافی بدن ممکن است کار دشواری به نظر برسد ولی مطمئن باشید که با رعایت نکات تغذیه ای ساده می توانید باعث شکستن ذرات چربی بدنتان و کاهش وزن شوید.

خوردن غذاهای سالم، مصرف کربوهیدرات ها، پروتئین های کامل، چربی های اساسی سالم و کاهش مصرف نمک و شکر، می توانند شما را در رسیدن به هدف خود که لاغری و سوزاندن چربی است، کمک کنند و سطح سلامت و شادابی بدنتان را افزایش دهند.

رعایت این موارد باعث می شود بدن برای تامین انرژی، ترمیم عضلات و فعالیت طبیعی سلول ها به سمت ذخایر چربی روی آورد.

اکنون که درک بهتری در مورد آنچه که برای لاغری و چربی سوزی سریع لازم است، دارید، در ادامه مطلب به برخی از روش های اثبات شده برای لاغری و چربی سوزی سریع می پردازیم که باعث می شود به راحتی به اندام ایده آل خود برسید. با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید چربی‌ های خطرناک احشایی که در شکم و پهلو انباشته می‌ شوند و اطراف ارگان های بدن را احاطه می کنند خطر چندین مشکل جدی برای سلامتی از جمله بیماری قلبی، دیابت و دیگر مسائل جدی را بالا می برند.

بر طبق گزارش منتشر شده در سال ۲۰۰۵ وزن اضافی بدن ششمین فاکتور مهم ایجاد کننده بیماری ها در سراسر جهان است. سازمان جهانی سلامت (WHO) در سال ۲۰۱۸ برآورد کرد که ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان دارای اضافه وزن و حداقل ۴۰۰ میلیون دچار چاقی هستند.

لاغری و چربی سوزی سریع با کاهش مصرف قند و نشاسته

مهمترین بخش این برنامه این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. بعد از این مرحله سطح گرسنگی تان پایین می رود و در پایان کالری بسیار کمتری دریافت می کنید.

حالا به جای سوزاندن کربوهیدرات برای به دست آوردن انرژی، بدن از چربی های ذخیره شده، تغذیه می کند. از دیگر مزایای حذف یا کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که باعث می شود کلیه، سدیم و آب اضافی بدن را دفع کند.

این فرآیند نفخ و آب اضافی بدن را از بین می برد. گاهی با این روش یا تخلیه آب اضافی بدن 5 کیلوگرم یا بیشتر، از وزن بدن کم می شود، مخصوصا در هفته های اول رژیم لاغری که هم آب بدن و هم چربی ها از وزن بدن کم می شود. مصرف کربوهیدرات ها را کم کنید تا به صورت خودکار کالری کمتری دریافت کنید و گرسنگی هم نکشید.

سریع پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر کدام از وعده هایتان باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. وقتی وعده های غذایی تان را اینگونه بچینید به صورت خودکار مقدار مصرف کربوهیدرات به 20 تا 50 گرم در روز می رسد.

اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین بسیار بالا است چون سرعت سوخت و ساز 80 تا 100 کالری در روز افزایش می یابد. همچنین خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کمک می کند هوس های غذایی کمتر شوند و به سراغ غذاهای ناسالم نروید، چون احساس سیری می کنید و در پایان روز تا حدود 440 کالری کمتر غذا مصرف می کنید. در هنگام کاهش وزن، پروتئین تبدیل به سلطان مواد مغذی می شود.

 افزایش هفته ای مصرف کربوهیدرات برای چربی سوزی سریع تر

هفته ای یک روز به خود مرخصی بدهید و مقدار مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید. بسیاری از مردم روزهای تعطیل را ترجیح می دهند. بسیار مهم است در این روزها از منابع سالم کربوهیدرات مانند بلغور جو دو سر، کوینو، برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره استفاده کنید .

اما به خاطر داشته باشید تنها یک روز در هفته باشد و در صورتی که بیشتر از یک روز در هفته این کار را انجام دهید موفقیت چندانی در رژیم حاصل نمی شود.

اگر می خواهید غذایی که سالم نیست بخورید، فقط در همین یک روز باشد. خوب است بدانید که افزایش میزان کربوهیدرات دریافتی ضروری نیست و اگر دوست داشتید، انجام دهید؛ اما دریافت کربوهیدرات در یک روز هفته هورمون های چربی سوز مانند لپتین و هورمون های تیروئید را تقویت می کند.

در طول چنین روزی ممکن است کمی وزن اضافه کنید که بیشتر آن را آب بدن تشکیل داده است و طی یکی دو روز بعد دوباره آن وزن را  کم خواهید کرد.

افزایش مصرف آهن

آهن یک ماده معدنی مهم است که دارای وظایف حیاتی بسیاری در بدن است ؛ کمبود آهن ممکن است با اختلال عملکرد تیروئید مرتبط باشد و باعث ایجاد نشانه های خستگی و تنگی نفس شود. یک مطالعه نشان داد که درمان کمبود آهن و بهبودش در کاهش وزن موثر است.

مکمل‌های چربی‌سوز و تاثیر آن در لاغری و چربی سوزی

چربی‌سوزها به کاهش چربی بدن کمک می‌کنند، اما عادات بد غذایی شما را جبران نخواهند کرد! اگر موارد ذکر شده در این مطلب را بدون تمرینات ورزشی و بهبود عادات غذایی‌تان انجام دهید، عملاً به جای چربی سوزی آسان دچار ذخیره‌سازی چربی در بدن‌تان خواهید شد. محلول‌ها و مکمل‌های چربی سوزی معجزه‌ای پدید نخواهند آورد لذا جهت کاهش وزن سریع و چربی سوزی شکم، بهتر است آن‌ها را در کنار مواد مغذی و تمرینات لازم ورزشی مصرف نمایید.

مصرف روزانه فیبر موجب لاغری و چربی سوزی سریع می شود

فیبر به دلیل کاهش انسولین بدن و داشتن کالری پایین، موجبات چربی سوزی آسان و کاهش وزن سریع را فراهم خواهد کرد». از سویی دیگر، فیبر به دلیل جذب آب، فضای بیشتری از معده شما را اشغال کرده و حس سیری طولانی‌تری برای‌تان رقم می‌زند.

از مواد غذایی با فیبر بالا می‌توان به: سبوس، جو دو سر و لوبیا اشاره کرد. (همچنین بهتر است میزان فیبر موجود درج شده روی بسته‌بندی کالاهای مصرفی خود را نیز بررسی نمایید)

تنقلات را از رژیم غذایی خود حذف کنید

تنقلاتی از قبیل چیپس و آب‌نبات، چیزی جز کالری در بر ندارند! اما غذاهای چیت (غذاهایی که در برخی اوقات به خصوص اجازه مصرف‌شان را دارید) مانند پیتزا و همبرگر دارای مقادیر مواد مغذی نیز می‌باشند و مصرف آن‌ها هر چند وقت یک بار -خصوصاً زمان‌هایی که در رژیم به سر می‌برید- بسیار مفید واقع خواهد شد». تفاوت این دو مورد را به خاطر بسپارید!

مصرف پروتئین کافی به منظور سلامتی بدن و چربی سوزی سریع آن

برخی بدن‌سازان هنگام دوره‌های رژیمی مصرف پروتئین را تا حد بسیار زیادی بالا برده و فراموش می‌کنند که این دسته از مواد غذایی نیز دارای کالری بوده و در صورت سوء مصرف موجبات ذخیره چربی در بدن را فراهم می‌آورند. به ازای هر پوند از وزن‌تان، ۱ الی ۱/۵ گرم پروتئین مصرف نمایید چرا که این میزان علاوه بر تأمین آمینواسیدهای ملزوم در روند حجم‌گیری عضلانی، کالری مصرفی‌تان را نیز بیش از حد مجاز بالا نخواهد برد و چربی سوزی آسان را برای شما ممکن می کند.

 افزایش مصرف چربی‌های مفید برای لاغری و چربی سوزی سریع

چربی‌های مفید به کلی مورد کم توجهی افرادی که تلاش به کاهش وزن سریع دارند قرار می‌گیرد، و این در حالی است که برای افزایش چربی سوزی شکم و سایر نقاط بدن نیازی به حذف چربی‌های مفید از رژیم غذایی نیست؛

جهت تأمین نیاز بدن‌تان به چربی‌های مفید از زیتون، آووکادو، ماهی‌های چرب، آجیل و روغن‌هایی از قبیل زیتون و کانولا در رژیم غذایی خود بهره بگیرید.

 استفاده از نوشیدنی های سالم و کم کالری

تعویض نوشیدنی های بدون کالری برای انتخاب های سالم یکی از ساده ترین راه های افزایش سوزاندن چربی است برای مثال، نوشیدنی های شیرین شده با شکر،مانند:نوشابه و آب با کالری زیادی همراه هستند و ارزش غذایی کمی دارند.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر و نوشیدنی های الکلی، ممکن است با افزایش خطر ابتلا به چربی های دور شکم همراه باشد نشان داده شده که چای سبز و آب باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی میشوند.

تمرینات ورزشی برای لاغری و چربی سوزی سریع

آخرین جزء برنامه ی کاهش چربی شکم، تمرینات ورزشی قدرتی است. بایستی هنگام ورزش کل بدن را در نظر بگیریم، نه فقط یک قسمت از آن را. تمرین بر روی یک عضله ی خاص ، بدون در نظر گرفتن سایر عضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضی در بدن می شود.

مثلا اگر برای کاهش چربی شکم، ورزش دراز و نشست را به شیوه ی غلط انجام دهید، فشار زیادی به کمرتان وارد شده و آن را دچار آسیب خواهد کرد .

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کاهش وزن فقط باید ورزش های استقامتی (هوازی) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش های قدرتی ( بی هوازی) را اجرا کنند. ورزش های بی هوازی دارای مدت کوتاه و شدت زیاد هستند؛ مثل دوی سرعت، وزنه برداری.

هر چند که بلند کردن وزنه یک ورزش بی هوازی است و گلیکوژن بدن بیشتر از چربی در این فرآیند می‌سوزد، ولی اینگونه تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم عضلات (توده ی بدون چربی بدن) و در نتیجه افزایش سوخت و ساز میشود.

هر چه میزان سوخت و ساز در بدن سریع‌تر باشد، چربی بیشتری نیز خواهید سوزاند.

لذا در یک برنامه ی کامل باید هم ورزش‌های هوازی و هم ورزش های قدرتی(بی هوازی) مثل بلند کردن وزنه را در نظر گرفت.

توصیه هایی برای لاغری و چربی سوزی سریع شکم

۱- آب کردن چربی فرآیندی وقت‌گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

۲- چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

۳- از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص باسن خودداری کنید.

۴- فرآیند کاهش وزن در ناحیه شکم ، تنها با ورزش امکان پذیر نیست ! ورزش موضعی ، بدون رژیم  غذایی مناسب ممکن نیست بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد . بنابراین حتما رژیم غذایی مناسب خودتان را رعایت کنید.

مجموعه زیبایی اچ ۲

 پزشکان مجموعه زیبایی اچ 2 : دکتر شبنم آرامی دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشكی تهران (سال 1389)، فارغ التحصيل پزشكی از دانشگاه علوم پزشكی تهران (سال 1384)، سابقه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • aaaaa

    با سلام ایا مولتی ویتامین گت اوی گری برای ازبین بردن موی سفید جواب داده وچطوری باید تهیه کنم ایا عوارضم داره ممنون

  • شهناز کرمی

    سلام طفا بفرمایید ژل پروفایلو در هربسته چند سی سی مواد دارد و قیمت ان چقدر است چند در صد موفقییت امیز است ونتیجه میدهد

  • Hossein

    سلام.من روی پیشونیم زخم شد .بعد چند وقت گوشت اضافه آورده. میخواستم بدونم آیا با لیزر میشه از بین بره؟

  • لغو پاسخ