در مورد تزریق بوتاکس چه می دانید؟ - مرکز تزریق ژل و بوتاکس

در مورد تزریق بوتاکس چه می دانید؟

در مورد تزریق بوتاکس چه می دانید؟

آیا می خواهید پوست صورت خود را جوان تر کنید و از چین و چروک های بیشتر پیشگیری کنید؟ در مورد بوتاکس مو و زیر بغل چقدر اطلاعات دارید؟

کلینیک زیبایی آلند نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز تزریق ژل و بوتاکس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم نوع A است که باعث شل شدن ماهیچه و عضلات صورت می‌گردد. این سم که نوعی پروتئین است، توسط نوعی باکتری تولید می‌شود. بوتاکس موجب می‌شود خطوط و چروک‌های صورت از بین بروند. این ماده همچنین تا حدی از ایجاد چین و چروک‌های جدید هم جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس برای برخی از حالت و میمیک‌های صورت مانند اخم و لبخند بسیار کاربردی است، از عمیق‌تر شدن آنها جلوگیری می‌کند و حتی موجب می‌شود این خطوط ناپدید شوند.

تزریق بوتاکس در بینی چنانچه با دقت و مهارت پزشک انجام گیرد می‌تواند تا حد کمی باعث تغییر فرم بینی گردد. تزریق بوتاکس ابرو هم می‌تواند فرم و شکل ابرو را تغییر دهد.

نحوه عملکرد بوتاکس

دلیل به وجود آمدن چین و چروک همان طور که می دانید، حرکت بیش از حد ماهیچه ها و جمع شدن پوست است که در طی گذر زمان، باعث به جا ماندن رد آن و به وجود آمدن چین و چروک می شود. بنابراین اگر بتوان حرکت ماهیچه ها را کم کرد، چین و چروک آشکار نخواهند شد و صورتی زیبا و جوان خواهید داشت. بوتاکس همین کار را انجام می دهید. این ماده و سم قوی، پس از انجام تزریق، ماهیچه ها را فلج می کند و آنها را از حرکت اضافی که منجر به آشکار شدن و یا به وجود آمدن چین و چروک می شود، باز می دارد.

کاربرد تزریق بوتاکس

کاربرد زیبایی botox  در ناحیه صورت و گردن شامل موارد زیر است:

  • برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،
  • برطرف کردن خطوط پیشانی
  • برطرف خطوط دور چشم
  • بالا بردن و شکل دادن ابروها
  • محو کردن خطوط دور لب
  • بالا بردن گوشه های لب
  • بالا بردن نوک بینی
  • کم کردن عمق چاله چانه
  • بهبود پوست پرتقالی شدن پوست چانه
  • از بین بردن خطوط عرضی و عمودی گردن

بوتاکس خط اخم

خطوط اخم عمیق اغلب باعث می‌شود که فرد خسته، مضطرب، نگران و عصبانی به نظر برسد. از بین بردن خط اخم باعث می‌شود که فرد ظاهری آرام‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشد. درمان و از بین بردن خط اخم و درمان خط خنده برای افرادی که از تأثیرات اجتماعی منفی اخم کردنشان ناراحت هستند، یا افرادی که می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند، مفید است.

بوتاکس بهترین روش درمان خط اخم از سن ۱۸ سال به بالا می‌باشد. تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های صورت (زیبایی صورت) شایع‌ترین اقدام زیبایی است که در ایالات‌متحده امریکا انجام می‌شود.

بوتاکس خط اخم باعث می‌شود که حرکت ماهیچه‌هایی که باعث اخم می‌شوند، کاهش یابد. در نتیجه باعث از بین بردن خط اخم بین دو ابرو یا کاهش آن می‌شود. همچنین از عمیق‌تر شدن خط اخم بین ابرو جلوگیری می‌گردد.

بوتاکس اطراف چشم

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه زیبایی وجود دارد، خطوط اطراف چشم هستند که از زیبایی شما می کاهند. به طور مثال، پدیده ای که بیشتر در بزرگسالان به وجود می آید و از زیبایی بسیار می کاهد، خطوط خنده است. این خطوط در هنگام خنده نمایان می شوند. بسیاری از افراد به دنبال درمان خط خنده هستند  و خیلی از آنها در می یابند که بهترین راه استفاده از بوتاکس است.

این ماده، با فلج کردن ماهیچه های کنار چشم و یا با کاهش حرکت این عضلات، باعث می شود که چین و چروک های کنار چشم که در اصطلاح خطوط خنده خوانده می شوند، از بین بروند و در واقع دیده نشوند.

مزایای بوتاکس پیشانی چیست؟

علاوه بر دلیل اصلی استفاده از بوتاکس یعنی فلج کردن عضلات بدن که از چین و چروک جلوگیری می کند، بوتاکس پیشانی مزایا دیگری نیز دارد. دومین مزیت استفاده از بوتاکس پیشانی حفظ زیبایی و جوانی پوست است. اگر می خواهید پوستی جوان تر و شاداب تر داشته باشید و زیبایی آن را دو چندان کنید، می توانید از این بوتاکس پیشانی استفاده کنید. علاوه بر این ها نتایج نشان می دهد بوتاکس پیشانی می تواند اثر بخشی زیادی بر روی افرادی داشته باشد که تعریق زیادی دارند. همچنین این نتایج در برخی افراد دیده شده است که بوتاکس باعث کاهش دردهای میگرنی و سردردها شده است. البته هنوز نمی توان به طور دقیق این موضوع را عنوان کرد. علاوه بر این در مردانی که دچار بزرگی غده پروستات هستند، دیده شده است که تزریق بوتاکس در آنها باعث کوچکتر شدن این غده می شود.

 

معایب و عوارض بوتاکس پیشانی چیست؟

البته علاوه بر مزایایی که بوتاکس دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد. از جمله شایع ترین معایب بوتاکس پیشانی می توان به ایجاد عفونت و تورم مناطق مختلف صورت اشاره کرد. همچنین این مشکل نیز در برخی افراد بسیار دیده شده است که تزریق بوتاکس پیشانی باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در فرد شده است. البته بوتاکس پیشانی به تنهایی نمی تواند عوارض چندانی داشته باشد، چیزی که این عوارض را به وجود می آورد، دوز مصرف این دارو می باشد. عوارض معمولی و موقتی این دارو نیز قرمزی، التهاب، خارش، سردرد و تهوع می باشد که زودگذر هستند و پس از مدت زمان خاصی از بین می رود. اگر به تمام نکات لازم توجه داشته باشید و تزریق بوتاکس را در مراکز معتبر زیر نظر پزشک انجام دهید، معمولا عارضه خاصی گریبانگیر شما نمی شود.

بوتاکس زیر بغل

شاید از خواندن این سرتیتر متعجب شده باشید و با خود بگوئید که مگر ممکن است که بوتاکس، که خاصیت فلج کردن ماهیچه ها را دارا است، بتواند در زیر بغل نیز تزریق شود! تزریق بوتاکس در زیر بغل، کف دست و پا، باعث از بین بردن تعریق زیاد در این نواحی می شود.

مطمئنا افرادی را دیده اید که تعریق بسیار بالایی دارند و به همین دلیل نمی توانند بعضی کار ها اعم از نوشتن را به خوبی انجام دهند. این افراد در بعضی از مواقع به قدری عرق می کنند که از دست، پا و یا زیر بغل آنها آب چکه می کند! این تعریق حتی در زمستان هم مشاهده می شود! این نوع تعریق ها کاملا ژنتیکی بوده و به عوامل محیطی بستگی زیادی ندارند، گرچه در بعضی از مواقع، عوامل محیطی هم روی این تعریق تاثیر دارند.

با تزریق بوتاکس در این مکان ها، عصب هایی که به صورت نرمال کارشان را انجام نمی دهند، از کار افتاده و دیگر تعرقی مشاهده نخواهد شد. البته پس از یک مدت 6 الی 12 ماهه، تاثیر بوتاکس تزریق شده از بین  می رود و تعریق دوباره آغاز می شود؛ اما در اکثر موارد، پس از تزریق، پس از مدتی بالغ بر 2 یا 3 سال، عصب به حالت عادی بر می گردد و تعریق هم عادی خواهد شد.

بوتاکس لب و فواید آن

یکی از دیگر عمل‌های زیبایی که البته به صورت سر پایی و در حد تزریق انجام می‌شود، تزریق فیلر لب است. آنچه در این تزریق به بافت لب وارد می‌شود، پرکننده‌ای از هیالورونیک اسید است. البته تزریق بوتاکس لب هم در میزان کم و مشخص می‌تواند باعث برجستگی و زیبایی بیشتر چهره شود، ولی بسیار مهم است که به صورت اصولی و صحیح انجام شود و بسیاری مواقع در ترکیب با فیلرها انجام می‌شود. با این عمل خط و خطوط روی لب از بین می‌رود و لب برجسته‌تر به نظر می‌رسد. باید بدانید و نتایج مختلفی هم بر جای می‌گذارند. فیلر باعث پرکنندگی بافت لب و حجم دهی لب می‌شود و آن را برجسته‌تر می‌کند ولی بوتاکس ماهیچه‌های اطراف دهان را شل می‌کند و لب را بیرون‌تر می‌برد و بدون اینکه حجمی واقعی به آن اضافه کرده باشد، لب برجسته به نظر می‌رسد.

 

عوارض و خطرات بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس – عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند،مضاف بر اين كه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی دال بر حساسيت  ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

مراقبت های لازم پس از بوتاکس

کاری که بعد از بوتاکس و نحوه مراقبت از پوست خود انجام می دهید, بسیار مهم است که در این بخش از سلامت نمناک آنچه که باید بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید گفته شده است:

  • به پوستتان که تزریق بوتاکس رویش انجام شده است، دست نزنید.
  • تا 24 ساعت از مالش محل خودداری کنید، زیرا نمی خواهید که بوتاکس به بقیه محل ها پخش شود.
  • ورزش نکنید :برای نشت نکردن و پخش نشدن بوتاکس به بدن و داشتن بهترین نتیجه حداقل 24 ساعت نباید ورزش انجام دهید ،از فعالیت فیزیکی شدید خودداری کنید
  • از مراقبت های پوستی, پیلینگ شیمیایی، میکروبلیدینگ، و غیره تا 24 ساعت خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی که در بالا ذکر شده اند، خودداری کنید.
  • اگر کبودی بعد از بوتاکس داشتید، ویتامین K و آرنیکا می تواند کمک کند. هم چنین کانسیلر سبز یا زرد می تواند به پوشاندن کبودی کمک کند.
  • اگر نیاز دارید و یا از نتایج خود ناراضی نیستید، ترمیم را انجام دهید.
  • اگر عوارض جانبی یا عوارض ناشی از درمان بوتاکس را تجربه می کنید, به پزشک مراجعه کنید و یا به دنبال توجه پزشکی باشید.
  • استفاده از این اقدامات قبل، طی درمان, و بعد از بوتاکس, به شما کمک خواهد کرد تا تزریق بوتاکس بهتری را دریافت کنید.

 

کلینیک زیبایی آلند

کلینیک زیبایی آلند کلیه خدمات زیبایی و درمانی توسط متخصص و جراح انجام می شود. هایفو جدیدترین روش برای جوانسازی فقط در یک جلسه با دستگاه دابلو خدمات زیبایی:  تزریق...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ