مرکز خدمات روانشناسی نیک آرام - معرفی پزشکان الودکتر
معرفی کلینیک و مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی نیک آرام تفاوت بین روانشناس بالینی و متخصص اعصاب و روان چیست؟ روانشناسان بالینی و متخصصان اعصاب و روان  غالباً در کنار هم کار می کنند تا علائم بیمار را از نظر رفتاری و بالینی درمان کنند. آنها یک هدف مشترک دارند - تمایل به کمک به مردم احساس بهتر می کنند. زمینه های روانشناسی و روانپزشکی هر دو در ارائه درمان برای بهبود سلامت روان و عاطفی ضروری هستند. پس از مراجعه به پزشک عمومی برای مراجعه به پزشک متخصص اعصاب و روان، ممکن است یک بیمار به طور مرتب با یک روانشناس بالینی ملاقات کند تا به ارزیابی الگوهای رفتاری اوپرداخته شود. آن روانشناس بالینی ممکن است بیمار را به متخصص اعصاب و روان ارجاع دهد چرا که متخصص اعصاب و روان قادر به تجویز و نظارت بر دارو است. از آنجا که روانشناسان بالینی و متخصصان اعصاب و روان  اغلب برای آسایش مراجعه کننده تلاش می کنند، ممکن است تا حدودی با هم همپوشانی داشته باشند. در حالی که هر دو در زمینه سلامت روان فعالیت می کنند، نقش های بسیار متفاوتی را انجام می دهند، به ویژه در نوع درمانی که انجام می دهند. هر حرفه نیز به مسیرهای آموزشی مختلفی نیاز دارد.

نقش یک روانشناس بالینی

روانشناسان بالینی تست های روانشناسی را انجام می دهند، در درجه اول روی روان درمانی تمرکز می کنند و اغلب با مداخلات رفتاری هم درد و رنج عاطفی و هم اختلالات روانی را معالجه می کنند (مداخله رفتاری شامل جایگزین کردن رفتارهای مشکل ساز با موارد مثبت تر می شود). روانشناسان بالینی برنامه های درمانی خود را متناسب با هر بیمار شکل می دهند، زیرا افراد مختلف مشکلات مختلفی دارند و به بهترین شکل به انواع مختلف درمانی پاسخ می دهند. حتی دو نفر با همان مشکل ممکن است بسیار متفاوت به برنامه های درمان و بهبودی پاسخ دهند. روانشناسان بالینی معمولاً دارو را تجویز نمی کنند، در حالی که متخصصان اعصاب و روان دارو تجویز می کنند. از نظر تحصیلات، یک روانشناس بالینی باید چهار سال کارشناسی، دو سال کارشناسی ارشد و دو سال دیگر آموزش تحت نظارت بالینی را پشت سر بگذارد. دانش آموختگان  حوزه ی روانشناسی بالینی در طول سال های تحصیل، رشد شخصیت، تاریخ مشکلات روانی و علم تحقیقات روانشناسی را مطالعه می کنند. تنها مرکز مبتنی بر رویکرد ترنسپرسونال در ایران می باشد. مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره نیک آرام به پیشنهاد  دکترمسعود عارف نظری به منظور ارائه خدماتی متفاوت و پیشرو در زمینه روانشناسی و معرفی دستاوردهای جدید روانشناسی در دنیا با رویکرد ترنسپرسونال در ایران با همیاری گروهی از برترین روان شناسان کشور تاسیس شده است.

کلینیک و مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی نیک آرام

  • این مرکز با هدف ارائه خدماتبه عموم مردم و  متخصصان فعالیت می کند.
  • هدف نیک آرام فراهم کردن شبکه حمایتی و پشتیبانی و  جهت دهی  به افرادی است که در راه رشد و تعالی خویش در  تلاش هستند و به منظور یافتن راه یگانه خود در مسیر زندگی به کمک تخصصی نیاز دارند.
  • متخصصین  نیک آرام، ارتقاء سطح اگاهی، افزایش سطح سلامت روان و  گسترش سطح شادمانی در جامعه  را در اولویت اهداف خویش قرارداده اند.
  • بستر سازی و پشتیبانی برایرضایتمندی افراد در زندگی شخصی و بهبود روابط بین فردی به منظور دستیابی به جامعه ای مبتنی بر مدارا و شفقت و مهرورزی آز اهداف دیگر نیک ارام است. نیاکان با شعار آرامش نیک و روان پایدار فرهنگ نیاکان میهمن عزیزمان را پی می گیرد تا بتواند سهم کوچکی در ابادنی و شادمانی ایران ایفا کند.
  • تهران، بلوار ارتش، ابتدای بلوار اوشان، پلاک ۲، واحد ۱
  • برای دریافت اطلاعات تماس کلیک کنید.