پاکسازی به روش میکرودرم - مرکز زیبایی هیوا

پاکسازی به روش میکرودرم

پاکسازی به روش میکرودرم

 

مرکز زیبایی هیوا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز زیبایی هیوا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

میکرودرم یکی از روش های محبوب جوانسازی و پاکسازی پوست می باشد که امروزه افراد زیادی برای درمان پوست خود از آن استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی نحوه انجام این روش و فواید و عوارض آن می پردازیم. همچنین به شما خواهیم گفت که چه مراقبت هایی را باید قبل و بعد از آن انجام دهید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن (microdermabrision) یکی از بهترین دستگاههای پاکسازی پوست است که  به کمک این دستگاه با مواد معدنی  پوست شما در لایه ی بسیار نازکی سایش داده می شود  توجه داشته باشید که این مواد معدنی کاملا بی ضرر بوده و همان پودر اکسید می باشد که در نهایت  لایه های خارجی مرده و ناخواسته های پوست حذف می کند و باعث فعال شدن و شادابی پوست می شود.

مزایای پاکسازی پوست با میکرودرم چیست؟

  • بهبود لکه های ایجاد شده بخاطر سن و نقطه های سیاه پوست، روشن شدن پوست، و بهبود پوست های تیره شده (زیر بغل و کشاله ران)
  • لایه برداری و پاکسازی پوست صورت که باعث ایجاد ظاهر شاداب تر برای آن می شود
  • کاهش چین و چروک های زیر پوست صورت مثل چین های ظریف دور چشم
  • کاهش سوراخ های ریز یا همان منافذ باز و بهتر کردن و کوچکتر کردن آنها
  • اثر عمقی تر میکرودرم ابریژن، افزایش غلظت کلاژن پوست است این ماده اصلی ترین ماده ی موثر در شادابی و جوانی پوست صورت است

 

کاربردهای میکرودرم برای پوست

۱- میکرودرم لک صورت

میکرودرم  برای از بین بردن لک صورت کاربرد دارد و عمدتا باعث کمرنگ تر شدن یا محو کردن لک های حاملگی می گردد مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود اما امکان از بین بردن کامل آنها با این روش وجود ندارد . تجویز همزمان داروهای مناسب لکه برداری در همراهی با میکرودرم نیز موثر می باشد. مهم ترین اثر این روش کم رنگ یا محو کردن لک های حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. همچنین باعث روشن و شفافتر شدن سریع پوست می گردد.

۲- میکرودرم صورت

این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست و جوانسازی پوست کاربرد دارد. معمولا چندین جلسه درمان در این مورد لازم است. پزشک فواصل بین جلسات درمان  را بر حسب وضعیت بیمار تغییر خواهد داد و از هفته ای یک بار تا دو ماه یک بار در نوسان است. میکرودرم قادر به از بین بردن چروک های خیلی عمیق پوستی نمی باشد ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.

۳- میکرودرم پوست

بسیاری از افراد از منافذ باز صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند جلسات متعدد درمانی می تواند باعث کاهش منافذ باز پوستی شود. به هیچ عنوان نباید این منافذ را برای همیشه از بین برد و اصولا چنین چیزی نیز امکان ندارد اما می توان با راهکارهای متعددی از شدت آنها کاست و منافذ را غیر قابل رویت نمود.

میکرودرم صورت و محو یا کوچک کردن منافذ پوست

۴- لک های پیری و اثرات میکرودرم

لک های پیری عموما ناشی از آسیب ناشی از اشعه فرابنفش بوده و معمولا با میکرودرم و لیزر کاهش می یابند اما پرهیز از آفتاب نقش مهمی برای پیشگیری از آنها دارد.

۵- میکرودرم برای جای جوش

معمولا جای جوش که به شکل تغییر رنگ یا قرمزی یا برجستگی مختصر یا فرورفتگی مختصر باشد. با چندین جلسه درمان بهبود نسبی می یابد در گروهی از موارد ممکن است نیاز به استفاده از انواع لیزر نیز باشد. در موارد خفیف با چندین جلسه میکرودرم  ضایعات بهبود می یابد.

۶- از بین بردن جوش های سر سیاه با میکرودرم صورت

معمولا یکی از مشکلات شایع اکثر افراد به خصوص بانوان حضور جوش های سرسیاه در پوست است که در واقع تجمع سبوم اکسیده شده در مجاری غدد سباسه است. معمولا با میکرودرم  طی یک یا ۲ جلسه این جوش های سرسیاه از بین می روند.

چه کسانی می توانند روش میکرودرم ابرژن را انتخاب کنند

میکرودرم ابریژن یکی از روش های پاکسازی پوست می باشد که در واقع هیچ محدودیتی برای انوع پوست وجود ندارد.

مراقبت های قبل از انجام میکرودرم ابریژن

متخصص مراقبت های پوستی یا جراح پلاستیک دستورالعمل های پیش از عمل جامعی را برای شما عرضه می کند، به تمامی سوالاتی که می پرسید جواب می دهد، سابقه پزشکی شما را به طور کامل بررسی می کند و برای بررسی آمادگی شما برای انجام این روش، شما را معاینه می کند. آنها در مورد موارد زیر از شما سوالاتی می پرسند؟

  • زخم یا برش باز در صورت که منجر به عفونت می شود
  • داروهایی مثل ترتینون که باعث حساسیت پوستی می شود
  • هر بیماری پوستی که با روش میکرودرم ابرژن شدت پیدا می کند.

انواع روش انجام میکرودرم ابرژن

میکرودرم ابرژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابرژن، یک هندپیس کریستال هایی را در سطح پوست ساطع می کند که منجر به یک فرآیند براق سازی یا خراش اندازی ملایم می شود. سپس سلول های مرده پوست به همراه کریستال ها یا فورا درهندپیس مشابه در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شوند.

میکرودرم ابرژن سرالماسی

در این نوع میکرودرم ابرژن، برای پاکسازی پوست صورت، یک هندپیس سر الماسی مورد استفاده قرار می گیرد که با ملایمت سلول های مرده پوست را خراش می اندازد و لایه برداری می کند. همانند روش میکرودرم ابرژن کریستالی، پوست مرده یا فورا درهندپیش مشابه یا در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شود. روش میکرودرم ابرژن سر الماسی برای نواحی نزدیک به چشم (مانند زیر چشم) ایمن تر است و در نواحی حساس یا پوست های حساس تر، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

این روش ممکن است برای افزایش تاثیرگذاری با یک روش لایه برداری شیمیایی ملایم ترکیب شود. فورا پس ازانجام روش میکرودرم، یک مرطوب کننده دارای SPF استعمال می شود تا به پوست آبرسانی شوند و از آن محافظت شود. شایان ذکر است که در صورتی که بیماری شدید پوستی مثل آکنه گسترده و عمیق، اگزما، روزاسه یا آماس پوست دارید، جراح پلاستیک توصیه های دیگری برای شما دارد. عارضه های پوستی، زخم های باز، تبخال و بیماری دیگر قبل از انجام روش میکرودرم ابرژن به روش های درمانی دیگری نیاز دارند.

روش انجام ميکرودرم ابريژن

در ابتدا پوست تميز مي شود و از آرايش و چربي کاملا پاک مي شود.

سپس به مدت لازم، بر حسب نوع پوست و ضايعه آن که توسط پزشک تعيين مي گردد، سايش در جهات مختلف و روي قسمت هاي مختلف انجام مي شود.

مدت انجام عمل ميکرودرم حدودا 15 تا 20 دقيقه مي باشد. مي توان آن را هر دو هفته يا هر هفته يا هر ماه يک بار (بسته به بيمار) انجام داد.

تعداد جلسات انجام ميکرودرم در افراد مختلف متفاوت است و مي تواند حدودا 8 تا 10 جلسه باشد.

پس از خاتمه درمان، صورت پاک و شسته مي شود. يک کرم قابض (مثل اسيد دوزنگ يا کالامين) به محل سايش ماليده مي شود.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابرژن و بهبودی پس از آن

پزشک در مورد زمان از سرگرفتن فعالیت ها روزمره و کار با شما صحبت می کند. پس از درمان، شما و فرد مراقب شما دستورالعمل هایی در مورد مراقبت های پس از جراحی دریافت می کنید که شامل اطلاعاتی در مورد موارد زیر است:

  • علائم نرمالی که تجربه می کنید
  • علائم و عوارض میکرودرم

از فواید میکرودرم ابرژن می توان به عوارض جانی و مدت از کار افتادگی جزئی اشاره کرد. مکش و لایه برداری ممکن است بسته به حساسیت پوست فرد، باعث ورم و قرمزی جزئی پوست شود. پس از استعمال یک مرطوب کننده حاوی SPF، پوست شما خیلی سریع به وضعیت اولیه خود برمی گردد. می توانید آرایش کنید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

همانند اغلب روش های غیرتهاجمی، توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه فعالیت سنگین پس از جراحی، 24 ساعت صبر کنید. همیشه توصیه می شود که در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما از اشعه های زیان بار فرابنفش در امان باشد.

در صورتی که دردی شدید یا طولانی مدتی دارید، یا ورم یا قرمزی در پوست خود احساس می کنید، با پزشک جراح تماس بگیرید تا متوجه شوید این علائم طبیعی است یا نشان دهنده بروز مشکلی است.

نتایج میکرودرم ابرژن چیست؟

چند روز پس از انجام میکرودرم پوست می توانید شاهد پوستی شفاف و سالم باشید، اما بهترین نتایج پس از انجام چندین جلسه درمانی مکرر بدست می آید. تعداد جلسات درمان توصیه شده برای بدست آوردن نتایج بهینه برای درمان جای جوش بین پنج تا دوازده جلسه است که بین هر کدام دو تا چهار هفته فاصله باید وجود داشته باشد. پس از بدست آمدن نتایج اولیه، حفظ نتایج نیازمند تکرار جلسات درمان به صورت منظم است.

پیروی از تمامی دستورالعمل های جراح بسیار مهم است. جراح دستورالعمل های کامل درمورد علائم طبیعی و علائم و عوارض جانبی احتمالی برای شما ارائه می کند. شایان ذکر است که دوره بهبودی هر فرد متفاوت است.

 

مرکز زیبایی هیوا

مرکز زیبایی هیوا کلینیک تخصصی پوست و مو هیوا یکی از مجهز ترین کلینیک های زیبایی در سطح تهران است که با بکار گیری کادری مجرب، متخصص، با تجربه و...

سوالات خود را از بپرسید
  • لغو پاسخ