تزریق ژل و بوتاکس روشی کم تهاجم برای رفع پیری پوست - مرکز لیزر موهای زائد کلاریون

تزریق ژل و بوتاکس روشی کم تهاجم برای رفع پیری پوست

تزریق ژل و بوتاکس روشی کم تهاجم برای رفع پیری پوست

شکی نیست که پیری باعث ایجاد تغییرات منفی در زیبایی چهره فرد می شود. این تغییرات یک فرایند طبیعیست که به آرامی پیشرفت می کند و چیزی نمی تواند روند پیری را به طور قطعی معکوس کند. خوشبختانه روش های درمانی با حداقل میزان تهاجم وجود دارد که به کاهش برخی از علائم پیری و داشتن ظاهری جوانتر و طبیعی تر کمک می کند.

كلينيك زيبايي اليزه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز لیزر موهای زائد کلاریون کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

امروزه درمان های تزریقی برای جوانسازی و زیبایی صورت که در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. دو مورد از محبوب ترین روش های درمانی تزریق بوتولینوم یا همان بوتاکس و تزریق ژل است.

پرکننده های صورت حجم عضله از دست رفته زیر پوست را باز می گرداند در حالی که بوتاکس باعث کاهش چین و چروک های ناشی از فعالیت عضلات می شود. با ترکیب ماهرانه این دو نوع درمان به همراه مراقبت منظم از پوست، اغلب بدون نیاز به عمل جراحی ، ظاهری بسیار جوان تر و شاداب تر حتی در سنین بالا قابل دسترسی است.

حرکات طبیعی مکرر ماهیچه ها در صورت باعث ایجاد چین و چروک می شود. با گذشت زمان، این چین و چروکها می توانند حتی در هنگام استراحت عضلات، عمیق تر و قابل مشاهده باشند. نمونه هایی از این موارد شامل خطوط افقی در پیشانی، خطوط عمودی بین ابروها ، و چین های اطراف چشم و دهان است.

بوتاکس یک روش غیر جراحی با حداقل تهاجم است که باعث کاهش ظاهر چین و چروک صورت می شود.

بوتاکس با ضعیف کردن عضله زیرین پوست ظاهر چین و چروک را بهبود  و مانع ایجاد آن می شود. هدف بوتاکس ایجاد بی تحرکی کامل عضلات زیرین پوست یا ایجاد ظاهر یخ زده نیست بلکه حفظ یک حالت طبیعی چهره است.

برای برطرف کردن خط اخم، خنده، چین و چروک چروک و… راه های مختلفی وجود دارد که در میان آن ها تزریق ژل، چربی و بوتاکس طرفداران بیشتری دارد، اما از بین این روش ها کدام بهتر است؟ مزایا و معایب هرکدام نسبت به دیگری چیست؟

چرا گاهی اوقات احساس می کنیم صورت افراد بعد از تزریق حالت مصنوعی پیدا کرده و عضلات آن دیگر نمی تواند حرکات سابق خود را داشته باشد؟ جواب این سوالات در ادامه مطلب آورده‌ایم. با ما همراه باشید…

 روش تزریق ژل

ژل ها انواع مختلفی دارند. ژل های معتبر و کوتاه مدت (۶ تا ۹ ماهه) معمولا عوارضی ندارند. اما ژل های میان مدت (۲ تا ۵ ساله) ممکن است به ندرت عوارضی داشته باشند با این حال عوارض خطرناکی ندارند.

نوعی ژل دائمی به نام «ژل پاژ» در قدیم استفاده می شد. این ژل عوارض بسیار زیادی دارد و هنوز هم افرادی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده اند درگیر عوارض آن هستند؛ چه آن را تخلیه کرده یا نکرده باشند.

مولکول های این ژل برای مدتی طولانی در بدن باقی می مانند و ممکن است در آینده باعث عوارض جدیدی در قسمت های دیگر بدن شوند. در حال حاضر فقط ژل های هیالورونیک اسید و برخی ژل های دیگر در بازار موجود است و دیگر از ژل پاژ استفاده نمی شود.

البته مارک ژل، کشور سازنده و داشتن تاییدیه های پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 روش بوتاکس

بوتاکس برخلاف چربی و ژل خاصیت پرکنندگی ندارد و چین و چروک ها را از طریق فلج کردن عضلات از بین می برد.

اگر برای تزریق بوتاکس مارک معتبری استفاده شود عوارض مهم و خطرناکی ندارد، با این حال به ندرت عوارض گذرا دیده می شود، برای مثال ممکن است عدم تقارن ابروها یا افتادگی پلک ها به صورت گذرا ایجاد شود، اما اگر از بوتاکس های چینی و غیر معتبر استفاده نشود و پزشک مهارت کافی داشته باشد احتمال این عوارض بسیار کم می شود. بوتاکس های چینی ممکن است دارای ناخالصی باشند و باعث حساسیت شوند.

تزریق ژل یا بوتاکس؟، مسئله این است!

برای برطرف کردن خط اخم در درجه اول باید از بوتاکس استفاده کرد اما اگر این خط پیشرفته باشد و با بوتاکس کامل از بین نرود می توان از یک فیلر نیز استفاده کرد، یعنی اول بوتاکس زده می شود و بعد از حدود ۱۰ روز با کامل شدن اثر بوتاکس مشخص می شود که آیا نیاز به فیلر وجود دارد یا خیر.

این حالت معمولا در افرادی اتفاق می افتد که خط اخم‌شان عمیق است و برای رفع آن دیر اقدام می کنند.

در مورد بقیه چروک ها مانند خط خنده نیز اگر بیمار می خواهد یک کار سرپایی ساده با حداقل دستکاری و ورم انجام دهد توصیه می شود ژل تزریق کند. اما اگر آمدن به اتاق عمل و دوران طولانی ورم برایش قابل قبول است مسلما تزریق چربی توصیه می شود زیرا چربی امنیت بیشتری دارد.

تزریق بوتاکس تاثیری در از بین بردن چین و چروک های صورت دارد؟

تزریق بوتاکس در اکثر بیماران باعث رفع چین و چروک های صورتشان شده است. معمولا یک هفته بعد از تزریق، بیمار شاهد نتایج آن خواهد بود. عوارض تزریق بوتاکس بسیار کم است و ظرف مدت کوتاهی از بین می رود.

بیمار می تواند بعد از تزریق بوتاکس به کارهای روتین خود بپردازد و نیازی به استراحت ندارد. نتایج حاصل از بوتاکس، 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد و بعد از این مدت، بیمار می تواند برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه کند.

بوتاکس از طریق بلوک ایمپالس عصبی عمل می کند و باعث کاهش حرکت عضلات می شود. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و خطوط متوسط تا شدید شروع به ناپدید شدن می نمایند.

تزریق ژل چه تاثیری روی پوست صورت و رفع عیوب و مشکلات رایج آن دارد؟

تزریق ژل هم در رفع خطوط و چین و چروک صورت موثر است؛ تاثیرات ژل ماندگارتر از تاثیرات بوتاکس است. نتایج حاصل از تزریق ژل و میزان ماندگاری آن، بستگی به نوع فیلری دارد که برای صورتتان انتخاب می کنید. البته در بعضی از موارد، بیمار می تواند هم از ژل استفاده کند و هم از بوتاکس و در این زمینه متخصص می تواند بیمار را راهنمایی کند.

عوارض و اثرات احتمالی تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس هم مانند هر فرآیند پزشکی دیگر، عوارض و اثرات مخصوص به خود را دارند. اگر قصد تزریق ژل یا بوتاکس را دارید، پزشک را در جریان وضعیت سلامت خود قرار داده و سابقه هر گونه بیماری و یا مصرف داروی خاص را حتما به پزشک اطلاع بدهید. در ادامه به عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل و بوتاکس می پردازیم:

عوارض احتمالی ناشی از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که در وضعیت خوبی از سلامت جسمانی قرار داشته باشند و بخواهند از بوتاکس برای کاهش چین و چروک و خطوط صورت خود استفاده کنند. عوارض و اثرات احتمالی تزریق بوتاکس عبارت است از:

  • کبودی در نقاط تزریق شده
  • افتادگی پلک که ممکن است چند هفته طول بکشد تا برطرف شود
  • قرمزی و سوزش چشم
  • سر درد

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بیمار نباید از داروها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می شود استفاده کند. تزریق بوتاکس برای شما مناسب نیست اگر:

  • باردار و یا شیرده هستید
  • عملکرد ماهیچه های صورتتان ضعیف است
  • مشکلاتی مثل پوست ضخیم و یا اسکارهای عمیق دارید
  • بیماری فلج چندگانه (مولتیپل اسکلروز) یا بیماری عصبی- ماهیچه ای دارید

عوارض و اثرات جانبی تزریق  ژل برای جوانسازی صورت

عوارض و اثرات احتمالی تزریق ژل بیشتر از تزریق بوتاکس است. معمولا تزریق ژل، عوارض خطرناکی را بدنبال ندارد و عوارض موقت آن هم در طی دو هفته برطرف می شود. عوارض موقت ژل عبارت است از:

  • واکنش آلرژیک
  • کبودی
  • عفونت
  • خارش
  • بی حسی صورت
  • قرمزی
  • اسکار
  • زخم

در بیشتر بیماران، تورم صورت هم جزو عوارض ناشی از تزریق ژل است. پک های یخ می تواند در کاهش اثر بی حسی و تورم صورت کمک زیادی بکند. برای کاهش ریسک ابتلا به چنین عوارضی، بهتر است قبل از تزریق ژل از بیمار تست حساسیت گرفته شود. برای تزریق ژل هم بیمار باید از نظر جسمانی سالم باشد و سیگار هم نکشد.

آیا حالت  چهره بعد از تزریق بوتاکس مصنوعی به نظر می آید؟

اگر چه نتایج چشمگیر هستند، اما نمای ظاهری صورت شما به هم نمی خورد. عضلات شل می شوند به طوری که شما هنوز می توانید لبخند بزنید اما بدون چین و چروک. بعد از بوتاکس زمان زیادی برای بهبودی لازم ندارید و میتوانید بلافاصله بعد از تزریق به سر کارتان برگردید یا برای خرید بیرون بروید.

اغلب افراد، تقریبا هر سه تا شش ماه به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارند. بوتاکس طی چند روز پخش می شود و باعث شلی و از کار افتادن عضلاتی می شود که باعث چروک شده بودند. بوتاکس چروک های دینامیکی را از بین می برد اما چین های عمیق و استاتیک ممکن است به درمان های جایگزین مثل تزریق ژل یا فیلرها نیاز داشته باشند.

نتایج اثرات و عوارض تزریق ژل و بوتاکس

پر کننده ها نتایج فوری دارند و بر اساس پرکننده مورد استفاده، ماندگاری پرکننده های مورد استفاده با هم فرق دارد که بسته به نوع ژل می باشد و همچنین نتایج از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد.

استفاده از سیگار یا در معرض قرار گرفتن آفتاب بدون محافظت توسط ضد آفتاب ها تاثیر ماندگاری این درمان ها را کاهش می دهد همانطورکه چنین اعمالی در سایر موارد درمانهای زیبایی اثرات مضر مشابه برای پوست دارند. پزشک از بی حس کننده های موضعی یا سایر روش های بی حسی استفاده می کند. بنابراین طی تزریق دردی وجود ندارد و یا بسیار کم است.

بهتر است از محصولات مورد تایید FDA استفاده شود و از محصولات یا مواد با ماندگاری دائمی و یا بسیار طولانی به علت عوارض گرانولومای جسم خارجی دوری نمود.

عوارض شامل مختصری تورم، قرمزی یا خون مردگی موقت و مور مور شدن بعد از درمان است.

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل های هیالورونیک است.

ماندگاری این ژل ها معمـولاً ۶ تا ۹ ماه بـوده و سپس جذب می شوند .  این ژل  ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی کننـد. و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.

تزریق چربی ( لیپوترانسفر ) روشی است که در آن سلول های چربی ناحیه پهلو و شکم بیمار را به میزان لازم (حدوداً ۲۰ الی ۵۰ سی سی ) خارج کرده و پس از جداسازی سلولهای زنده چربی، آنها را به عنوان یک فیلربیولوژیک، به منظور حجم دادن به ناحیه ای از بدن یا صورت، پر کردن نقص پوستی و اغلب با هدف جوانسازی صورت، در نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

سلول های چربی را می توان با  PRPمخلوط و سپس در محل های مورد نظـر تزریق نمود. با این عمل ماندگاری نتایج درمان افزایش یافته و نتایج حاصله زیبا تر و ماندگارتر می شود.

Prp روشی نوین برای زیبایی و جوانسازی صورت

prp نیز یکی از پر مخاطب ترین خدمات پزشکی در زمینه زیبایی می باشد که یک فرآورده خونی به معنای پلاسمای غنی از پلاکت می باشد که طی یک فرایند جداسازی از خون تازه و لخته نشده خود شخص به دست می آید.

پلاکت ها نقش برجسته ای در فعال سازی فرآیند ها و تولید فاکتور های رشد و پروتئین های خاص دارند  که نتایج چشمگیری را به دنبال دارد مثل کاهش چین و چروک های صورت ، کاهش پف و تیرگی زیر چشم و کاهش ریزش مو و تقویت موهای نازک و شکننده و ….

كلينيك زيبايي اليزه

کلاریون اسکین مفتخر است با تیمی مجرب و حرفه ای در محیطی صمیمی و با در اختیار داشتن تجهیزات به روز، با کیفیت و قیمتی مناسب در خدمت شما آقایان ...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • rasoul karimi

    rafe josh ba lezir anjam midin

  • rasoul karimi

    salam eradat josh va lak sorat dar ye jalase amal tamom mishe

  • Nazanin

    باسلام وخسته نباشید خدمت پزشک محترم وباعرض معذرت ازینکه مزاحم شدم یک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ دهید چون خیلی نگرانم ،اگرکسی مبتلا به زگیل دست باشد وبه شیرآب دستشویی یاسطوح دیگردست بزندوماهم به شیرآب وآن سطوح دست بزنیم وبعددستمان با لباس زیرمان تماس پیداکند،ویروس ازین طریق به دستمان وسپس به لباس زیرمنتقل شده وباعث ایجادزگیل درنواحی تناسلی یاکشاله ران ومقعد میشود؟ممنون میشوم پاسخ سوال راداده وراهنمایی کنید ،باتشکربسیارفراوان

  • لغو پاسخ