كاربردهای ميكرواسكالپ

– كسانى كه داراى بيمارى آلوپسى هستند
– اصلاح جاي زخمهايى كه به هر دليلي موجب طاسي شده است.
– خانم ها كه دچار طاسى و كم پشتى مو شده اند وكاشت مو هم براشون جواب نميدهد
– زخم يا اسكار ناشي از عمل جراحي مغز.
– بيماراني كه كموتراپى شده و موهايشان را از دست داده اند(با مشورت از پزشك معالج)
– افرادي كه بعد از كاشت مو، تمايل به داشتن سرى پرتر دارند.
– اصلاح جاي زخم يا اسكار بعد از پيوند مو.
– كساني كه نمي خواهند از كلاه گيس و تاپيك استفاده كنند.

مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

اسکالپ (انگلیسی: Scalp) فضای آناتومیکالی است که از جلو به صورت و از اطراف به گردن محدود می شود.این پوشش دارای پنج لایه است که حروف لاتین این پنج لایه نام “اسکالپ” را تشکیل می دهند. موی سر، در بیرونی ترین لایه اسکالپ رشد می کند.
امروزه حتي خانمها هم ميكرواسكالپ انجام مي دهند،‎ میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد اما کاربرد آن به شکل گسترده و به عنوان یک فرآیند زیبایی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. امروزه در کاربرد های پزشکی از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می شود.

از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکار ها، سوختگی، ترمیم ابرو، كم پشتى سر علامت گذاری در آندوسکوپی ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و… بهره می برند. در کشورهای پیشرفته، پزشکان متخصص پوست و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می کنند، به طور مثال پس از جراحی پلاستیک جهت درمان لب شکری؛ رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می شوند زیرا هنوز لب فرم و شکل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن است يا افرادى كه كاشت مو انجام دادند و هنوز از پر بودنش راضى نيستند يا جاى بخيه كاشت مو يا جراحى يا شكستگى در سرشون رنج مي برند مناسب ميكروپيگمنتيشن هستند.
پيگمنت يعنى رنگدانه، ميكرو يعنى بسيار ريز، ميكروپيگمنتيشن يعنى وارد كردن رنگدانه به زير لايه اپيدرم بصورت بسيار ريز.

ميكروپيگمنتيشن دو نوع كاربرد دارد: زيبايى و پزشكى.

  • زيبايى شامل: ايجاد فرم مناسب ابرو با هاشور و سايه، رژلب، خط مژه، خط چشم و موارد كاربرد
  • مديكال شامل: رفع كبودى لب، رفع ظاهر نامناسب سر در كم پشتى ها،همينطور انواع آلوپسى و اصلاحه هاله سينه در كسانى كه به دليل جراحى هاله سينه آسيب ديده و يا هاله سينه خود را از دست داده اند و اصلاح رنگ جاى زخم و يا بخيه ناشى از جراحى در هر جايى از بدن
    آيا ميكروپيگمنتيشن سر مى تواند درمانى براى الوپسى (ريزش مو بصورت كلى و موضعى) باشد؟
    ميكروپيگمنتيشن مى تواند راه حل مناسبى باشد .در اين حالت با ايجاد نقاط بسيار ريزى از رنگدانه زير لايه اپيدرم پوست ،نقاط خالى را پر مى كنيم. اين نقاط دقيقا ظاهرى شبيه سر شيو شده ايجاد مى كنند كه قابل تشخيص از موهاى واقعى كه شيو شده اند نیست.
    اگر علت ريزش مو ژنتيك نبوده وبه دليل، استرس، خستگى، دارو، زايمان و شير دهي باشد، ميكروپيگمنتيشن باعث افزايش ميزان خون رسانى به فوليكول ها و تحريك فيزيكى آنها مي شود و رنگها كاملا ارگانيك ومغذى هستند و باعث رويش مجدد فوليكولها مي شود.
    ميكروپيگمنتيشن تحولى در تكنيك سنتى تاتو است. مشكلاتى كه در تاتو وجود داشت، از جمله خطر انتقال بيماريها،رنگهاى شيميايى و سمى با فلزات سنگين. ماندگارى طولانى رنگها و تغيير رنگ به رنگهاى ناخواسته از بين رفته است ولى اينكه شما ميكروپيگمنتيشن را در چه مركزى و توسط چه كسى انجام مى دهيد فوق العاده اهميت دارد چون بعضى مراكز صرفا جهت سود برى بيشتر و داشتن مشتريهاى بيشتر و ارائه كارى ارزانتر با همان وسايل تاتو كارهائى شبيه ميكروپيگمنتيشن انجام مي دهند كه به مراجعه كننده آسيب مى زند. دومين فرق مهم با تاتو نوع كارتريجها يا همان سوزنهاست كه در ميكروپيگمنتيشن خيلى ريز يا ميكرو هستند ودر عمق كمترى كار مي شوند به همين دليل درد كمتر و بدون خونريزى است علاوه بر اين داخل كارتريجهاى ما غشا مخصوصى دارد كه به هيچ عنوان هيچ نوع ويروسى شانس عبور از آن وانتقال بيمارى را ندارد.
    كارتريج هاى ما غشا مخصوصى دارد كه به هيچ وجه خون ،لنف،ويروس،باكترى از اون عبور نمى كند و هندپيس يا دسته كه ما حين كار استفاده مى كنيم، به هيچ وجه آلوده نمي شود واصلا خطر انتقال بيمارى ندارد به همين دليل كارتريج هاى ما نسبت به تاتو كارا ١٠-٥بار گرونتر وهرجلسه براى هر شخص كارتريج جديد باز مي شود.

منبع: گردآوری شده توسط مرکز تهران اسکالپ