نکاتی در مورد پيگمنت - مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ

نکاتی در مورد پيگمنت

نکاتی در مورد پيگمنت

پوست بزرگترين ارگان بدن است، ميكرو اسكالپ با قرار دادن رنگدانه ها بصورت بسيار ريز در پايين ترين قسمت اپيدرم با وسايل كاملا استاندارد شروع مي شود، به دليل ضخامت متفاوت پوست در افراد مختلف، پيگمنتر بايد بتواند رنگ را در محل مناسب از پوست قرار دهد.
كار پيگمنت سر يا ميكرواسكالپ مكمل كاشت مو هم هست و كسانى كه كاشت مى كنند نياز به تكميل كار با ميكرواسكالپ دارند همينطور با ميكرو پيگمنتيشن محل جراحى كاشت يا اسكار يا زخم را كه ظاهر خوبى ندارد، اصلاح مي شود.

مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ماندگارى اين رنگدانه ها بستگى به جنس پوست و شرايط كارى و زندگى و نوع نگهداريتون داره كه در افراد متفاوت هست بين ١ تا 5 سال است، وقتى كه ٥٠ درصد از رنگها پاك شد مي توانيد براى ترميم مجدد مراجعه كنيد كه هزينه اش از قيمت اوليه پايين تر هست چون مشترى خودمون هستيد
ميكرواسكالپ روشی مطمئن برای کاشت رنگدانه های معدنی در لایه های ایمن پوست است. در این روش از کارتریج های استریل با ظرافت بسیار بالا استفاده می شود، مزیت دیگر این روش تنوع رنگی بالای آن است، در حالی که در تاتو های قدیمی استفاده از سوزن های غیرمطمئن با عمق نامناسب منجر به تخریب بافتی و ایجاد خون ریزی در حین انجام کار شده و پس از مدتی رنگ ها مایل به آبی یا بنفش می شوند. رنگ های تاتو از فلزات مختلف تشکیل شده است که گاهی باعث برانگیخته شدن واکنش های حساسیتی پوستی و حتی بیماری های پوستی در محل انجام تاتو می شود.
‎به دلیل ایجاد خون ریزی در حین تاتو شانس انتقال عفونت هایی مانند ایدز، هپاتیت و….وجود دارد. درحالی که در میکروپیگمنتیشن به دلیل عدم ایجاد خون ریزی و همین طور استفاده از کارتریج های یکبار مصرف این احتمال وجود ندارد.

(نکته قابل ذکر این است که در تاتو فقط سوزن برای هر فرد عوض می شود و نه کل کارتریج)
شستشوی روزانه و هر روزه موها خیلی زیاد است، باید به پوست سرتان فرصت رسیدن به تعادل و عملکرد بهتر را بدهید. بهتر است هر 2 تا 3 روز یک بار از شامپو استفاده کنید ولی… پوست سر ما به صورت طبیعی سبوم sebum (روغن) ترشح می کند که به تنهایی می تواند موها را هیدراته (آب رسانی) کند. ولی شستن روزانه موها این ترکیب را از بین می برد. یه گفته کینی، “در مورد یک ماسک فوق العاده مو صحبت می کنیم. این سبوم به اندازه هر محصول مراقبتی مو که خریداری می کنید برای ابریشمی و براق ماندن موهایتان اهمیت دارد.”
دوستان، پيگمنت سر راه حلي است كه بسياري از مدلها، ورزشكاران و هنرپيشگان در  دنيا انتخاب مي كنند و صدها كلينيك در انجام ميكروپيگمنتيشن در سراسر دنيا وجود دارد.
از اين متد براي شبيه سازي مو در قسمت هاي كم پشت، مثل ابرو، ريش و سبيل و يا سر مي توان استفاده كرد كه مهمترين آن در پوشش نواحي طاس سر و استتار زخم ناشي از عمل جراحي و يا اسكار شكستگي روي سر يا ابرو، افزايش اثر بصري بعد از پيوند مو، كه در واقع مكمل كاشت مو است، پيگمنت سر يك تا سه جلسه كه هر جلسه دو تا چهارساعت طول مي كشد، كل اين مراحل تقريبا يك ماه زمان مي برد. مراقبت هاي ويژه بعد از انجام اين متد، نداشتن استحمام، استخر و سونا تا سه روز و و نبودن در معرض مستقيم نور آفتاب است.
سوزن يكي از عوامل تعيين کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می شود. استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک سوزن برای یک فرد در چند جلسه می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. امروزه در دستگاههای میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که تنها استفاده از کارتریج به جای سوزن، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کارتریج استاندارد، استریل و ایزوله بوده تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس راه پیدا ننماید. برای این کار در کارتریج های استاندارد از نوع خاصی از واشر ارتجاعی به نام ممبران استفاده می شود که مانع از ترشح و انتقال رنگ و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می شود. توجه داشته باشید که در صورت ترشح رنگ و مایعات لنفی به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروسهای هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به شدت بالا خواهد رفت. در صورتی که داخل کارتریج بجای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده می کنید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به هیچ وجه ایمن نیست. نکته دیگر آنکه سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام می دهند.

مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ

خانم مهتاب درايند، كارشناس ارشد و متخصص قطع نگاتيو در لابراتوار فيلم، موفق به اخذ گواهى نامه "اسكالپ ميكروپيگمنتيشن" از كلينيك "الويز يانگ " كانادا ميباشد، تنها نماينده و مدرس...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ