لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلف چگونه انجام می گیرد؟ - مطب زیبایی متخصصین دُریتا

لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلف چگونه انجام می گیرد؟

لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلف چگونه انجام می گیرد؟

لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلفی مانند الکس، الکساندرایت، لیزر دیود، لیزر Ruby و IPL در دنیا انجام می شود. همه این دستگاه ها می توانند در جاهای خاصی کاربرد داشته باشند و مورد استفاده قرار بگیرند. مثلا لیزر ND YOG در جاهایی خیلی خیلی تیره مانند نواحی زیر بغل و کشاله های ران که خیلی تیره است کاربرد دارد. یا کسانی که پوست تیره ای دارند مثل جنوبی ها، لیزر ND YOG می تواند لیزر خیلی مفیدی برای آنها باشد.

مطب متخصصین دریتا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مطب متخصصین دریتا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در سایر لیزرها، لیزر الکساندرایت شایعترین و معروفترین لیزر به علت عدم وجود درد و موثر بودن است. زمانی که لیزر الکساندرایت جوابدهی خوبی نداشته باشد می توان از لیزر دیود استفاده کرد. لیزر دیوت چون کمی با درد همراه است نیاز به ژل بی حسی دارد به همین دلیل کمی سخت تر است و کاربرد کمتری دارد. فقط در مواردی که الکساندرایت جوابدهی خوبی نداشته باشد می توان از دیود یا آی پی ال استفاده کرد.

معروفترین و استاندارد دستگاه های لیزر در حال حاضر الکساندرایت است.

چه تعداد جلسه برای از بین بردن موهای زائد نیاز است؟

به طور متوسط بین 3تا8 جلسه برای از بین بردن موهای زائد نیاز است تا به طور کامل موهای زائد از بین برود.

 نکته:

– قسمت های مختلف بدن از نظر پاسخ به لیزر متفاوت هستند مثلا ساق پا بهترین پاسخ به لیزر را به طور معمول دارد، بعد از آن اندام فوقانی یا دست ها و سپس صورت است. صورت خیلی پاسخ خوبی به لیزر نمی دهد، ولی در قسمت چانه به دلیل اینکه موهای کلفت و ضخیم دارد پاسخ گویی خوبی به لیزر دارد.

به همین خاطر توصیه ما 3 تا 8 جلسه است به شرطی که تعداد شات کافی زده شود.

– تعداد شات هایی که در هر جلسه زده می شود نیز مهم است. متاسفانه بعضی اوقات تعداد شات هایی که باید برای لیزر کل بدن باید لازم است زده نمی شود، مثلا به جای 4000 شات  لیزر کل بدن1500شات باید زده شود که در این صورت  تا 8 جلسه هم ممکن است کل موهای ساق پا از بین نرود.

بنابراین مبنای این موضوع تعداد شات کافی است.

هر چقدر مو کلفت تر، تیره تر و پوست سفیدتر باشد تعداد جلسات کمتری برای لیزر نیاز داریم. مثلا برای شخصی که متقاضی لیزر چند ناحیه از بدن است، قسمت هایی که موهای ضخیمی نسبت به نواحی که موهای نازکتری دارد نیاز به تعداد جلسات کمتری برای لیزر است یا مثلا جاهایی که پوست تیره دارد مجبوریم برای ایمنی بیمار

درجه لیزر را به طور قابل توجهی کمتر کنیم که این موضوع باعث می شود تعداد جلسات بیشتری برای از بین بردن موهای زائد نیاز داشته باشیم.

توصیه می شود در جاهایی از بدن که موها خیلی کرکی است و خوب دیده نمی شود در این نواحی خیلی لیزر استفاده نشود چون ممکن است باعث افزایش قطر و طول مو شود که البته این هم بدون راه حل نیست و درمان وجود دارد، فقط ممکن است به صورت موقت برای بیمار آزار دهنده باشد.

– نکته بعدی این است که لیزر حتما توسط یک متخصص زده شود چون کسی که این کار را انجام می دهد تخصص کافی را نداشته باشد این شجاعت را ندارد که حداکثر درجه ایبل را برای لیزر استفاده کند به همین جهت به جای از بین بردن موها باعث افزایش موها شود. نکته مهم این است که تعداد شات ها مورد نیاز به طور کامل زده شود. مثلا برای یک فرد که متقاضی لیزر کل بدن است و دارای قد 165 سانتی متر است، حداقل چیزی بین 5000-4000 شات لیزر نیاز دارد و گاهی دیده می شود تعداد شات ها را کم می کنند یعنی کل بدن را با 1500 شات لیزر می زنند و هزینه کمتری دریافت می کنند. که این مساله ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و باعث افزایش میزان موها شود. به همین جهت قبل از هر گونه اقدامی برای لیزر موهای زائد باید به این نکات توجه شود.

انجام لیزر بعد از سولاریوم منعی ندارد؟

انجام سولاریوم قبل از لیزر منع دارد، حدود 9ماه قبل از لیزر نباید سولاریوم یا آفتاب گرفته شود ولی بعد از لیزر منعی ندارد.

مطب متخصصین دریتا

دکتر زهرا اکبری، متخصص پوست، مو و زیبایی، لیزر درمانی و جراحی های پوست، عضو آکادمی درماتولوژی آمریکا،دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی پوست

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • HOSSEIN KHODAYAR

    سلام خانم دكتر ، بنده بعد از عمل بيني با گذشت يك سال در ناحيه بخيه ها ( دورِ بيني ) التهاب شديد دارم همچنين چانه و پشت سر هم جوش هايي ايجاد شده ، سه تا دكتر رفتم كه هر سه دكتر قرص داكسي تجويز كردن ، چند دوره هم مصرف كردم اما جوش ها نرفتن ، نا گفته نماند به بهداشت سر و صورت حساسم و روزي چند بار سر خودم رو ميشورم و صورت هم با فوم سي گل ميشورم ، لطفا اگه ميشه راهنماييم كنيد ، با تشكر .

  • فریده ایزدی نیا

    سلام وعرض ادب خانم دکتر یه سوال داشتم 29سالمخ زیر چشمم چروک افتاده یه ساله ومعلوم تاالان کاری نکردم میخام بوتاکس کنم لطفا راه حل

  • علی راد

    سلام وقت بخیر از بچگی نه فقط دستام بلکه تمام بدنم لرزش خفیفی داشت الان احساس میکنم بیشترم شده پسر عصبی هم نیستم راه درمان چیه بنظرتون سپاس

  • ناهید احمدی

    سلام من از اوایل بهمن ۹۷بیماری روزه آ گرفتم با مراجعه به پزشک هم بهبودی حاصل نشد، خسته شدم از بس که هرشب ضایعات رو با کرم دست سازشون چرب کردم و دارو خوردم. واقعا سرخورده شدم نمیدونم چرا دست از سرم برنمیدارن این لکه ها ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  • لغو پاسخ