باید و نبایدهای مهم تزریق بوتاکس - دکتر هوتن قره داغی

باید و نبایدهای مهم تزریق بوتاکس

باید و نبایدهای مهم تزریق بوتاکس

امروزه با افزایش سطح توجه افراد به زیبایی ظاهری و داشت چهره زیبا و شاداب، روش بوتاکس به یکی از درمان های رایج و موثر در حوزه زیبایی و جوانسازی چهره و با کاربردهای مختلف تبدیل شده است. در این مطلب به بررسی کامل  روش بوتاکس و شرایط و، مزایا و معایب آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

مطب پوست و لیزر دکتر قره داغی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر هوتن قره داغی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مقدمه ای بر بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم نوع A است که باعث شل شدن ماهیچه و عضلات صورت می‌گردد. این سم که نوعی پروتئین است، توسط نوعی باکتری تولید می‌شود. بوتاکس موجب می‌شود خطوط و چروک‌های صورت از بین بروند.

این ماده همچنین تا حدی از ایجاد چین و چروک‌های جدید هم جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس برای برخی از حالت و میمیک‌های صورت مانند اخم و لبخند بسیار کاربردی است، از عمیق‌تر شدن آنها جلوگیری می‌کند و حتی موجب می‌شود این خطوط ناپدید شوند.

 

تزریق بوتاکس در بینی چنانچه با دقت و مهارت پزشک انجام گیرد می‌تواند تا حد کمی باعث تغییر فرم بینی گردد. تزریق بوتاکس ابرو هم می‌تواند فرم و شکل ابرو را تغییر دهد.

آیا تزریق بوتاکس برای بدن مضر است؟

برخی از علائم رایجی که بعد از تزریق بوتاکس دیده می‌شود قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقطه تزریق سوزن است. حتی گاهی ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط تزریق بوتاکس در صورت به دلیل وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند روز تا یک هفته درمان می‌شود.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی، بعد از انجام کامل تزریق، محل را با کیسه یخ سرد کنید. قبل از تزریق بوتاکس در پیشانی و سایر قسمت‌های صورت، از پماد بی‌حسی استفاده کنید تا درد را کاهش دهد.

 

بهتر است در جواب این سوال که آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد بگوییم که به غیر از عوارض گفته شده، در صورتی که تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص، با دز اشتباه، در نقطه غیر صحیح از صورت و یا در محیط‌های غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند عوارض حاد و وخیمی را بر جای بگذارد. ولی در صورت رعایت همه موارد، استفاده از بوتاکس خطری ندارد.

 

هر سوالی دارید یا مسئله‌ای نگرانتان می‌کند، از پزشک خود بپرسید. حتی بعد از تزریق بوتاکس هم اگر حس کردید چیزی از حالت معمول خارج شده است، با دکتر تماس بگیرید. افتادگی پلک بعد از بوتاکس نشان از تزریق نادرست و عوارضی است که به دلایل مختلف روی می‌دهد و باید سریعاً اطلاع داده شود.

 

بعد از انجام بوتاکس پزشکان اعلام می‌کنند که در مدت یک تا دو هفته چین و چروک و خطوط عمیق صورت شروع به محو شدن می‌کند و نتیجه مورد انتظار بعد از این مدت زمان نمایان می‌شود. به همین علت است که بسیاری از پزشکان حدود دو هفته تا یک ماه بعد از تزریق بوتاکس، وقت ترمیم را برای شما تنظیم می‌کنند تا اگر نقطه‌ای از پوست هنوز نیاز به تزریق بوتاکس دارد، آن را اعمال کنند. اگر بعد از این مدت تغییری در صورت خود حس نکردید، مواد استفاده شده نامرغوب بوده است.

 

تزریق بوتاکس اگر با ماده استاندارد و مناسب انجام شود، می‌تواند آثاری را بر روی صورت باقی بگذارد که در حد اعمال زیبایی و لیفت صورت برای شما رضایت‌بخش باشد و بدون اینکه زخم یا دوران نقاهتی باقی بگذارد، چین و چروک را از بین می‌برد. آنچه در مورد بوتاکس باید ذکر شود، مدت زمان محدود بروز آن است. با توجه به نوع بوتاکس معمولاً نتایج مورد انتظار بین ۳ تا ۸ ماه باقی می‌ماند و بعد از این زمان نیازمند تزریق مجدد است.

بوتاکس و کاربرد آن در موارد غیر زیبایی

موقعيت هاي مختلفي وجود دارند كه در آن از تزريق بوتاكس استفاده مي شود و تزريق بوتاكس منحصر به زيباسازي نيست كه از آن ميان مي توان به درمان اسپاسم ماهيچه صورت يا ديگر قسمت ها ، پرش پلک ، اسپاسم ماهیچه های گردن ، انقباض و تیک گردن ، لوچی شديد چشم ها اشاره كرد

بوتاکس و تایید FDA

بوتاکس تنها موردی از انواع آن است که توسط FDA تایید شده است. این درمان، درمانی است غیر جراحی با کمترین میزان تهاجم. همچنين معمولا نیازی به زمان ترمیم ندارد و میزان نارضایتی هم کم است.

نتایج مورد انتظار از بوتاکس

شما می توانید نتایج درمانی خود را در طی چند روز بینید. طی یک هفته وضعیت خطوط شما بهتر خواهد شد. نتایج قابل مشاهده برای مدت 4-6 ماه باقی خواهد ماند. نتایج خود شما می تواند متغیر باشد.

 

اگر شما از ادامه درمان منصرف شوید چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما درمان را ادامه ندهید تمامی نواحی درمان شده به تدریج به وضعیت اولیه قبل از درمان برمی گردد.

آیا بوتاکس، روشی بی خطر است؟

بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند. بوتاکس توسط FDA تایید شده است و کاربرد کلینیکی بیست ساله آن بی خطر بودن آن را به اثبات رسانده است.

 

بعد از بوتاکس و روند بهبود و انجام فعالیت های روزانه

بعد از بوتاکس زمان زیادی برای بهبودی لازم ندارید و میتوانید بلافاصله بعد از تزریق به سر کارتان برگردید یا برای خرید بیرون بروید.

 

اغلب افراد، تقریبا هر سه تا شش ماه به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارند. بوتاکس طی چند روز پخش می شود و باعث شلی و از کار افتادن عضلاتی می شود که باعث چروک شده بودند. بوتاکس چروک های دینامیکی را از بین می برد اما چین های عمیق و استاتیک ممکن است به درمان های جایگزین مثل تزریق ژل یا فیلرها نیاز داشته باشند.

 

پر کننده ها نتایج فوری دارند و بر اساس پرکننده مورد استفاده، ماندگاری پرکننده های مورد استفاده با هم فرق دارد كه بسته به نوع ژل مي باشد و همچنين نتایج از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد.

انتخاب بوتاکس خوب و استاندارد

دیسپورت تنها بوتاکس خوب و استاندارد در ایران است، که هم تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد(FDA approved) و هم تاییدیه وزارت بهداشت ایران را دارد، این بوتاکس، ساخت کشور انگلستان است.دیسپورت، فقط و فقط توسط وزارت بهداشت وارد می شود و راه ورود غیر قانونی و قاچاق ندارد.لذا توصیه می شود از پزشک خود بخواهید که ویال بوتاکسی که برای شما تزریق می کند را به شما نشان دهد تا مطمئن شوید که از بوتاکس استاندارد، استفاده شده است.

باید و نبایدهای مهم بعد از بوتاکس

برای به حداقل رساندن عوارض بوتاکس کبود شدگی بهتر است به مدت دو هفته قبل از درمان آسپیرین، ایبوپروفن، روغن‌های ماهی یا دوزهای بالای ویتامین E را مصرف نکنید. هر چند این کار تنها برای رعایت احتیاط است.

مدت زمان اثر گذاری و مشاهده نتایج بوتاکس

روی چین ‌و چروک‌های صورت معمولاً طی هفته‌ی پس از تزریق بوتاکس اثرش ایجاد می‌شود. حداکثر میزان تاثیر آن روی چین ‌و چروک‌های صورت معمولاً تا یک ماه پس از تزریق دیده می‌شود.

 

اگر در یک قسمت بیش ‌از حد بوتاکس تزریق ‌شده باشد آیا روشی وجود دارد که به سریع‌تر فرونشاندن تاثیرات آن کمک کند؟

متأسفانه نمی‌توان تاثیرات بوتاکس را برگشت داد. به همین دلیل است که انتخاب یک متخصص پوست برای درمان تزریقی‌ ضروری است. بهترین راه‌حل این است که صبر کنید تا بوتاکس به‌ تدریج از بین برود که معمولاً بین 3 و 4 ماه طول می‌کشد.

ورزش پس از بوتاکس

بستگی به نوع ورزش دارد. پزشکان توصیه می‌کنند پس از دریافت بوتاکس برای اینکه بوتاکس عمل کند 2 ساعت صبر کنید و ورزشی انجام ندهید. ورزش کردن پس از تزریقات درمان چین و چروک، نتایج بوتاکس را کاهش نمی‌دهد.

تکرار بوتاکس

مدت اثر بوتاکس در هر بار تزریق به طور متوسط ۶ ماه است و سپس اثر آن از بین میرود. پس از اتمام اثر بوتاکس شما میتوانید مجدداً تزریق را تکرار کنید یا دیگر تکرار نکنید. در صورت تکرار اثر آن ادامه پیدا میکند و در صورتی که تکرار نکنید صورت شما به همان وضع ۶ ماه قبل برگشت میکند. تزریق بوتاکس اعتیادی برای صورت شما ایجاد نمیکند که مجبور به تکرار آن باشید.

بوتاکس همان ژل است یا تفاوت دارد؟

خیر. متاسفانه بسیار مشاهده میشود که این کلمات با هم و به جای هم استفاده میشود. حتی در صدا و سیما هم اصطلاح «ژلِ بوتاکس» شنیده میشود. همان طور که گفته شده بوتاکس محلولی است که برای رفع چروکهای فعال صورت به کار میرود ولی ژل یا فیلر یا پرکننده ماده ای است که برای پر کردن حجمهای از دست رفته صورت مثل خط خنده، گونه یا هر جایی که حجمی از صورت از دست رفته است به کار میرود.بوتاکس خط خنده اصطلاحی است که برخی برای درمان خط خنده با فیلر یا همان ژل به کار میبرند.

تزریق بوتاکس در واژینیسموس

بله. واژینیسموس به معنای انقباض بیش از اندازه عضلات جدار واژن در هنگام نزدیکی است. این افراد معمولا با مشاوره های پزشکی و رفتار درمانی بهبود دارند ولی در افرادی که این درمانها موثر نباشد تزریق بوتاکس بسیار کمک کننده است.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه و قیمت تزریق بوتاکس  را نمی توان به صورت دقیق تعیین کرد ،ولی در کل هزینه بوتاکس به میزان تخصص جراح، میزان ناحیه های مورد نظر تزریق شده ، میزان مصرف بوتاکس و محل جغرافیایی وابسته می باشد.

مطب پوست و لیزر دکتر قره داغی

خدمات: رفع افتادگی و چین و چروک پلک رفع خطوط چاقی و لاغری رفع لک و کک و مک صورت و بدن از بین بردن تاتو از بین بردن گوشت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Mitra shalo

    سلام روز بخیر اقای دکتر من ٢۶سالمه خیلی وقته ک حس میکردم گونه راستم چیزی بزرگتراز ی سکه روشنتر شده نسبت ب بقیه صورتم دکترم نرفتم ازنایش خونم ندادم ببینم مشکلم چیه الان تقریبا ۴ماهه حس میکنم خیلی روشنتر شده گونه م قشنگ میشه فهمید با ی نگاه یکمم کنار لبم تغیر رنگ داده نمیدونم مشکلم چیه زیر چشمم و بالای پلکم هم ی چیز شبیه خشکی میزنم دستمو ک میکشم روش خیلی زبر وزمخت هست یکمم پوسته پوسته س ممنونتون میشم راهنماییم کنید

  • فاطمه عابدی

    سلام خسته نباشید آقای دکتر روی گونه سمت چپ صورتم ضربه خورد و کبود شد و دیگه هیچوقت خوب نشد از اون سال هرچی دکتر رفتم تاثیر نداشت این اواخر یه دکتر بهم گفت این لکه آبی مادر زادی و توی عمق پوست هست و هیچ راهکاری براش نیست خواستم بپرسم دارید

    • دکتر هوتن قره داغی

      باید تشریف بیارید ببینم

    • دکتر هوتن قره داغی

      پنجشنبه تشریف بیارید ببینم شاید بشه کاری انجام داد

  • دکتر هوتن قره داغی

    باید تشریف بیارید مطب من ببینم انشالا که میتونم کمک تان کنم

  • 123456رها

    پوست پوست شدن کف وانگشتان پابطوریکه زخم میشودچندبار در شش سال اخیر دکتر رفتم خوب نشده

  • لغو پاسخ