زیبایی دندان ها با لمینت دندان و روکش کردن آن - کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین

زیبایی دندان ها با لمینت دندان و روکش کردن آن

زیبایی دندان ها با لمینت دندان و روکش کردن آن

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

امروزه در بحث زیبایی، داشتن دندان هایی سفید و یک دست یکی از عوامل مهم زیبایی شناخته می شود و همه افراد به خصوص جوانان به دنبال راه هایی برای زیباتر کردن دندان های خود هستند. زیبایی دندان ها علاوه بر این که در زیبایی کلی چهره تاثیر گذار خواهد بود اعتماد به نفس افراد را بالا برده و به حضور موثر آن ها در جامعه نیز کمک خواهد کرد. از بین روش هایی که در حوزه دندانپزشکی زیبایی مطرح است شاید استفاده از لمینت دندان و روکش کردن آن ها بیشترین طرفدار را داشته باشد چرا که در این روش ها نسبت به روش های دیگر کم ترین دست کاری بر روی بافت دندان ها انجام می گیرد. بنابراین آسیب وارد شده به دندان ها در حداقل مقدار خود خواهد بود. با توجه به این که افراد کمی هستند که از جزئیات لمینت دندان و روکش کردن آن اطلاعات دارند، از همین رو کلینیک دندانپزشکی نوین که یک کلینیک تخصصی دندان می باشد به بیان هر دو روش می پردازد تا شما را با جزئیات و تفاوت های هر دو روش آشنا کند. به این طریق تصمیم گیری برای شما راحت تر خواهد بود.

ویژگی های لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی موجود است که در واقع لایه ای شیشه ای و ظریف به رنگ دندان ها است که برای اصلاح طرح و یا اصلاح رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا برای اصلاح فرم، طول دندان ها، شکل دندان ها، شکستگی ها، از بین بردن فاصله بین دندانی، لب پریدگی ها و اصلاح بد رنگی دندان ها از این روش استفاده می کنند. لمینت های سرامیکی از ثبات رنگ بالاتری برخوردار هستند و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاومت بالاتری دارند. در مقابل لمینت های کامپوزیتی تنوع رنگ بالاتری دارند. برای قرار دادن این نوع لمینت بر روی دندان نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده می شود. بنابراین از جهت حفظ سلامتی دندان، این روش بهتر است. به این ترتیب با مراجعه به کلینیک ما که یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی زیبایی تهران می باشد می توانید از خدمات ارائه شده در حوزه لمینت دندان بهره ببرید.

ویژگی های روکش دندان

روکش دندان هم مانند لمینت دندان در انواع مختلفی موجود است. معمولا جنس در نظر گرفته شده برای این روکش ها سرامیک، فلز و یا ترکیبی از هر دو است. از روکش ها برای دندان هایی که دچار پوسیدگی و تغییر رنگ شده اند استفاده می شود تا به این ترتیب هم به اصلاح رنگ دندان ها کمک کرد و هم مقاومت آن ها را افزایش داد. برای انجام این روش ابتدا دندان مورد نظر را تراش داده و قالب گیری از دندان انجام می گیرد. قالب ها به لابراتور های دندانپزشکی فرستاده می شود و پس از قالب گیری دندانپزشک آن را بر روی دندان ها قرار می دهد. به این ترتیب لکه های تیره ای که بر روی دندان های شما وجود دارد پوشانده می شود. معمولا طول عمر روکش ها را بین 8 تا 10 سال بیان می کنند که البته این طول عمر به نحوه مراقبت شما از روکش ها و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد. تمام مراحل گفته شده برای انجام روکش دندان در دندانپزشکی شمال تهران به نام دندانپزشکی نوین انجام می شود و دندانپزشکان ما با تخصص خود می توانند به شما در این حوزه کمک کنند.

 

تفاوت لمینت دندان و روکش

شاید با خواندن مطالب فوق یکی از سوالات رایجی که برای شما پیش می آید این باشد که لمینت دندان و روکش کردن آن چه تفاوت هایی دارند. دانستن تفاوت های دو روش می تواند در شناخت ویژگی های هر کدام موثر باشد و به شما در انتخابی مطمئن تر کمک کند. اولین تفاوتی که برای این دو روش می توان در نظر گرفت این است که لمینت دندان برای پوشش سطح بیرونی دندان ها به کار می رود و این در حالی است که روکش تمام سطح دندان را پوشش می دهد. از طرف دیگر لمینت دندان ها را زیبا تر و درخشان تر می کند. لمینت دندان نسبت به روکش ماندگاری و دوام بالاتری دارد و احتمال شکستگی در ان کمتر است. هزینه ای که برای لمینت دندان در نظر گرفته می شود نسبت به روکش بالاتر است. در نهایت باید گفت روکش فقط برای پوشش تیرگی های دندان مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که لمینیت علاوه بر رنگ دندان بر روی فرم آن هم تاثیر می گذارد.

مقایسه قیمت لمینت دندان با روکش

با توجه به این که دو روش لمینت دندان و روکش کردن آن دو روش کاملا متفاوت است برای هر یک از آن ها قیمت متفاوتی هم در نظر می گیرند. قیمت لمینت با توجه به این که لمینت ها در دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی موجود است متفاوت خواهد بود و معمولا قیمت نوع سرامیکی آن به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر بالاتر است. البته عوامل موثر دیگری مانند نوع چسب مورد استفاده، هزینه لابراتوار برای قالب گیری، تعداد جلسات معاینه، میزان تراش دندان، نوع تراش و … هم می توانند از عوامل تعیین کننده قیمت باشند.

قیمت روکش هم با توجه به جنسی که برای آن در نظر می گیرند متفاوت خواهد بود. معمولا روکش هایی که از جنس فلز هستند قیمت پایین تری را دارند و این قیمت پایین به دلیل کم بودن شفافیت آن است و عمدتا برای دندان های آسیاب که در معرض دید قرار نمی گیرند مورد استفاده هستند. روکش هایی با جنس زیرکونیوم بالاترین قیمت را بین موارد دیگر دارند. به طور کلی با توجه به مزایا و معایبی که هر دو روش دارند قیمت تمام شده برای لمینت دندان را می توان بالاتر از روکش دانست و با توجه به بودجه ای که دارید می توانید از این روش ها استفاده کنید. اگر می خواهید این روش ها را زیر نظر بهترین دندانپزشک زیبایی و در کلینیکی معتبر انجام دهید با ما در تماس باشید.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین

دکتر افشین میرزایی، فارغ التحصیل رشته پروتز دندان و دندانپزشکی از مرکز علوم دندانپزشکی تهران است. ایشان با بیش از ده سال سابقه فعالیت مدرس جهاد دانشگاهی بوده و دارای...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • 131360s

    با سلام هزینه یک واحد ایمپلنت کره ای از نوع درجه یک چقدر هستش و لینکه پرداخت ان به چه صورت است اقساط یا نقد ممنون

  • لغو پاسخ