همه چی درباره ایمپلنت دندان و قیمت ایمپلنت - کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین

همه چی درباره ایمپلنت دندان و قیمت ایمپلنت

همه چی درباره ایمپلنت دندان و قیمت ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

همان طور که می دانید امروزه دندانپزشکی به دو بخش درمانی و زیبایی تقسیم بندی شده است که هر کدام شامل مواد متعددی هستند که هر یک در جایگاه خود می توانند در بسیاری از مشکلات دندانی کمک کننده باشند. در بخش درمانی برای درمان دندان هایی که از دست رفته اند می توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد. در واقع می توان گفت ایمپلنت ها پیچ هایی فلزی هستند که با استفاده از جراحی آن را در داخل استخوان دندان مورد نظر جای گذاری می کنند. قرار گرفتن این پیچ ها در استخوان ها این امکان را به دندانپزشک می دهد تا پروتز های دندانی را به راحتی بر روی آن قرار دهند. فلز های مورد استفاده در ایمپلنت دندان که معمولا تیتانیومی هستند، کاملا با بدن سازگار بوده و از این جهت برای شما مشکل ساز نخواهند بود. بنابراین با استفاده از این روش دیگر نگران جای خالی دندان های از دست داده خود نباشید. با توجه به تنوعی که در انواع ایمپلنت ها به وجود آمده است بهتر است قبل از درمان به شناخت ویژگی های هر یک از آن ها بپردازید و با مشورت با پزشک متخصص اقدام به درمان کنید.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

1-  ایمپلنت های داخل استخوان: این گروه از ایمپلنت ها معروف ترین گروه بین انواع دیگر هستند که در واقع در این روش یک پیچ در داخل استخوان قرار داده می شود.

2- ایمپلنت های ساب پریوستیال: در مواقعی که مدت زیادی از زمان از دست دادن دندان گذشته باشد و استخوان فک پایین به مقدار زیادی تحلیل رفته باشد از این روش استفاده می کنند. در این روش برای اجرای ایمپلنت دندان سازه ای روی فک پایین و در قسمت زیر لثه قرار می گیرد. بعد از سفت شدن ایمپلنت در جای خود، بر روی آن از پروتز استفاده می کنند.

3- ایمپلنت های زایگوماتیک: وقتی که مدت زیادی از زمان از دست رفتن دندان ها گذشته باشد و استخوان فک بالا به مقدار زیادی تحلیل رفته باشد از این روش برای ایمپلنت دندان استفاده می کنند و روش انجام آن مانند روش ساب پریوستیال است با این تفاوت که این عملیات بر روی استخوان فک بالا انجام می شود.

 

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هم مانند همه ی روش های درمانی دیگر که در رابطه با دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد مزایا و معایبی دارد که لازم است قبل از استفاده از آن ها اطلاعاتی داشته باشید. شاید مهم ترین مزایایی که برای این روش درمانی می توان بیان کرد مقاومت بالا، کاربردی بودن و به دست آوردن توانایی جویدن طبیعی باشد. علاوه بر این موارد با توجه به این که ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می گیرد مانع از تحلیل استخوان ها شده و مانع از ایجاد مشکلاتی مانند تغییر فرم صورت می شود. دیگر مزیتی که برای این روش می توان در نظر گرفت دائمی بودن آن است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر می خواهید برای همیشه از ایمپلنت ها استفاده کنید باید نکات بهداشتی و محافظتی آن را به خوبی رعایت کنید. در نهایت می توان گفت حتی در صورت از بین رفتن ایمپلنت ها امکان جایگزینی آن وجود دارد و از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت.

اما همان طور که گفتیم در کنار مزایای خوبی که این روش دارد معایبی را هم می توان برای آن در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به قیمت بالای این روش اشاره کرد. علاوه بر قیمت بالایی که که ایمپلنت دندان دارد می توان به زمان بر بودن پروسه درمان نیز اشاره کرد. معمولا برای این که ایمپلنت به خوبی جواب دهد و مشکلی به وجود نیاید به زمانی حدود 4 تا 6 ماه نیاز است تا دوره درمان آن کامل شود. با توجه به این که انجام ایمپلنت دندان نوعی جراحی محسوب می شود تمام خطرات مربوط به جراحی را دارد. از جمله این خطرات می توان به احتمال ایجاد عفونت و از بین رفتن ایمپلنت اشاره کرد که در این صورت باید از ایمپلنت جایگزین استفاده کرد. در نهایت یکی دیگر از معایب این روش را می توان نیاز آن به معاینات دوره ای مرتب دانست که باید به طور مرتب توسط دندانپزشک مورد معاینه قرار گیرد.

هزینه ایمپلنت دندان

همان طور که گفته شد قیمت ایمپلنت نسبت به روش های مشابه بالاتر است که البته برای آن دلایل متعددی وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به وضعیت بهداشت دهان و دندان شما، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، وضعیت تراکم و یا تحلیل استخوان فک و … اشاره کرد. گاهی بر اثر تحلیل بیش از اندازه استخوان ها نیاز به پیوند استخوان وجود خواهد داشت که در این صورت طبیعی است که هزینه تمام شده بالاتر خواهد بود. از مهم ترین موضوعاتی که می تواند هزینه ایمپلنت دندان را تعیین کند، برند ایمپلنت مورد استفاده است که می تواند بسیار تعیین کننده باشد. معمولا برند های آمریکایی و اروپایی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. هزینه های عکس برداری، دارو ها و هزینه نگهداری ایمپلنت ها در طول درمان را می توانید به این هزینه ها اضافه کنید.

باید گفت با وجود این هزینه ها به دلیل این که استفاده از ایمپلنت روشی دائمی و موثر است بسیاری از افراد تمایل به انجام آن را دارند. اگر به دنبال مرکزی معتبر و مطمئن برای انجام ایمپلنت دندان هستید می توانید به کلینیک دندانپزشکی نوین که زیر نظر دکتر افشین میرزایی می باشد مراجعه کنید. این کلینیک با به کار گیری بهترین متخصصان دندانپزشکی در این حوزه و با بهره بردن از بهترین دستگاه ها و تجهیزات به روز دندانپزشکی می تواند بهترین خدمات دندانپزشکی را به شما ارائه دهد. کلینیک ما با دو شعبه به نام های دندانپزشکی نیاوران و دندانپزشکی تهرانپارس آماده ارائه خدمات به شما است. کلینیک ما با شناخته شدن به عنوان دندانپزشکی خوب نیاوران نگرانی شما برای مشکلات دندان هایتان را از بین می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ارائه خدمات می توانید با ما در تماس باشید.

 

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی نوین

دکتر افشین میرزایی، فارغ التحصیل رشته پروتز دندان و دندانپزشکی از مرکز علوم دندانپزشکی تهران است. ایشان با بیش از ده سال سابقه فعالیت مدرس جهاد دانشگاهی بوده و دارای...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • 131360s

    با سلام هزینه یک واحد ایمپلنت کره ای از نوع درجه یک چقدر هستش و لینکه پرداخت ان به چه صورت است اقساط یا نقد ممنون

  • لغو پاسخ