مزایا و کاربرد هایفوتراپی - کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

مزایا و کاربرد هایفوتراپی

مزایا و کاربرد هایفوتراپی

اگر به دنبال جوانسازی پوست خود هستید حتما نام هایفوتراپی را شنیده اید. هایفوتراپی به عنوان یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک پوست بدون عمل جراحی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این روش بی خطر است و در مدت زمان کوتاه با هزینه مناسب انجام می شود. در این مقاله درباره مزایا و کاربرد هایفوتراپی صحبت می کنیم.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی (Hifutherapy) با استفاده از امواج اولتراسوند با فرکانس بالا چین و چروک پوست را برطرف می کند. انرژی این امواج الیاف کلاژن پوست را منقبض کرده و با تحریک رشد کلاژن جدید منجر به لیفت طبیعی پوست می شود. کاهش کلاژن باعث تحلیل رفتن ساختار پوست و افتادگی و چین و چروک پوست می شود.

سال هاست که هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هایفوتراپی برای درمان های مربوط به زیبایی از سال 2008 مورد توجه قرار گرفته است. این روش بسیار ایمن تر از جراحی های زیبایی است.

از آنجا که دستگاه هایفو تا عمق 4.5 میلی متری پوست نفوذ می کند، از بهترین روش های حرارتی برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست محسوب می شود. حرارت حاصل از اولتراسوند سلول های پوست را به تولید کلاژن تحریک می کند، در نتیجه بافت های پیوندی شل شده سفت و کشیده می شوند.

تاثیر هایفوتراپی بلافاصله پس از انجام اولین جلسه دیده می شود. بعد از گذشت چند ماه نیز به علت کلاژن سازی تدریجی پوست سفت تر شده، ابروها لیفت می شوند و چین و چروک پوست برطرف می شود. همچنین پوست با بازیابی خاصیت ارتجاعی نرم تر و جوان تر می شود.

با استفاده از هایفوتراپی می توان ابرو، پیشانی، چانه، گردن، گونه، خط فک، غبغب و بخش پایین صورت را درمان کرد. هایفو با عمق 1.5 میلی متر برای روشن کردن پیگمانتاسیون و روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. عمق 3 میلی متر هایفو برای گرم کردن بافت پوست به منظور تولید کلاژن به کار می رود. هایفو با عمق 4.5 میلی متر اثر لیفتینگ دارد.

مراحل انجام هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی نیاز به آماده سازی خاصی وجود ندارد. لازم است پوست کاملا از مواد آرایشی یا کرم های بهداشتی پاک شود. تکنسین یا پزشک محل مورد نظر را با استفاده از مواد مخصوص پاک می کند. سپس کرم بی حس کننده موضعی در محل مورد نظر استفاده می شود تا بیمار در حین درمان دردی را احساس نکند.

سپس ژل مخصوص روی پوست قرار داده می شود تا دستگاه هایفو به راحتی روی پوست حرکت کند. تکنسین یا پزشک با پالس های کوتاه روند درمان را ادامه می دهد. معمولا جلسه درمانی هایفوتراپی حدود 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

احساس گرمای خفیف یا سوزن سوزن شدن پوست در هنگام پالس های دستگاه طبیعی است. پس از جلسه درمانی می توان به فعالیت های روزمره پرداخت.

مزایای هایفوتراپی

در سال های اخیر استفاده از هایفوتراپی به جای جراحی لیفت صورت بسیار متداول شده است. این روش با توجه به نتایج قابل قبول آن بسیار در میان افراد محبوبیت پیدا کرده است. در روش هایفوتراپی، جوانسازی پوست بر اساس رفتار طبیعی بدن انجام می شود بنابراین هیچ ماده شیمیایی وارد بدن نمی شود، عضلات فلج نمی شوند و استرس عمل جراحی، بیهوشی و جای زخم نیز وجود ندارد. به طور کلی مزایای هایفوتراپی از این قرار است:

  • جوانسازی پوست بدون جراحی
  • کاهش چین و چروک
  • لیفت گونه، پلک و ابروها
  • سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای انواع پوست
  • نتیجه مطلوب پس از اولین جلسه
  • جلسات درمانی 30 تا 90 دقیقه
  • بدون تزریق و برش پوست
  • هزینه کمتر نسبت به جراحی
  • ماندگاری بالا (یک تا دو سال)
  • بدون دوره نقاهت

میزان ماندگاری هایفوتراپی

هایفوتراپی به طور معمول یک تا دو سال ماندگاری دارد. این روش در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت که نیاز به بیهوشی عمومی، برش پوست، بخیه و… دارد، خطر و هزینه کمتری دارد اما ماندگاری آن نیز کمتر است. نکته مهم دیگر میزان هزینه است که به مراتب در عمل های لیفت بیشتر است.

معمولا افرادی که هایفوتراپی را انجام می دهند پس از سه ماه نتیجه دلخواه خود را کسب می کنند اما نتایج قابل قبول جراحی لیفت پوست معمولا بعد از یک سال قابل مشاهده است.

برای کسب بهترین نتیجه هایفوتراپی توصیه می شود 3 جلسه درمانی در طول سال انجام شود. برای حفظ نتایج آن بهتر است در سال های بعد یک یا دو جلسه به صورت سالیانه تحت درمان قرار بگیرید. تعداد جلسات با توجه به شرایط شما می تواند متفاوت باشد.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی مرکز زیبایی دکتر الیاسی با همکاران مجرب و باسابقه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ودر اختیار داشتن دستگاههای مدرن آماده ارائه خدمات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ