میکرونیدلینگ روشی بدون درد برای جوانسازی پوست - کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

میکرونیدلینگ روشی بدون درد برای جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ روشی بدون درد برای جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ چیست؟

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

یکی از راه های جوان سازی پوست «میکرونیدلینگ» است. در این روش با استفاده از سوزن های ریزی روی سطح پوست سوراخ های ایجاد می شود که توسط همین سوراخ های به وجود آمده ترک های پوستی ناشی از زایمان، بلوغ و چاقی روی پوست به وجود آمده اند را از بین می‌برد. با روش درمان میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی پونک توسط دکتر الیاسی برای همیشه از شر لک پوستی، جای سوختگی، چین و‌ چروک، جای زخم، جای بخیه، جای جوش و حتی  بستن منافذ باز پوست خود خلاص شوید.

روش کار میکرونیدلینگ چگونه است؟

روش کار میکرونیدلینگ به این صورت است که از وسیله ای با نام «درمارولر» استفاده می شود. این وسیله یک رولر غلتکی دارد که روی آن از سوزن های ریزی به قطر نیم تا دو و نیم میلی متر است که از جنس تیتانیوم است و روی سطح پوست مورد نظر کشیده می شود  و سوزن ها روی لایه میانی نفوذ می کنند، زخم های کوچکی ایجاد می کند و باعث اندک خونریزی می شود که بدن به آن واکنش نشان می دهد و بازسازی و ترمیم را در آن قسمت شروع می کند.

در حقیقت، روش میکرونیدلینگ به این شکل  است که دکتر الیاسی با توجه به نوع عارضه پوستی شما سرعت و میزان فرو کردن سوزن در پوست را در وسیله درمارولر تنظیم می کند و روی پوست حرکت می دهد طی این فرآیند دو عنصر مهم الاستین و کلاژن تولید می شود وقتی که این دو عنصر شروع به تولید کردن بکنند جای زخم و جوش و هر گونه عارضه ی پوستی را به مرور ترمیم می کند.

میکرونیدلینگ روش درمانی بدون درد

روش میکرونیدلینگ کاملا بدون درد است، اما در اکثر مواقع در کلینیک زیبایی قبل از این که درمان را شروع کنند از کرم بی حسی در سطح پوست استفاده می کنند، در روش درمانی میکرونیدلینگ  مثل روش های درمانی  لیزر کردن لایه اپیدرم آسیب و ضرری نمی بیند در روش های مدرن کاشت مو نیز از روش میکرونیدلینگ استفاده می کنند در صورتی که روش میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی پونک توسط دکتر الیاسی انجام شود بسیاری از مشکلات پوستی را می تواند حل کند.

 

با تمام ویژگی های گفته شده روش درمانی میکرونیدلینگ همانند سایر روش های درمانی دیگر روی افراد مختلف تاثیر متفاوت دارد و ممکن است اغلب نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد.

میکرونیدلینگ چطور انجام می‌شود؟

روش درمانی میکرونیدلینگ  یک روش کاملا غیرتهاجمی جهت درمان نمودن مشکلات و معضلات پوستی است و برای این که افراد نتیجه ی مطلوب و بهتری بگیرند نیاز است که از چند جلسه درمان بهره مند شوند زمان این جلسات درمانی در کلینیک زیبایی بین چند دقیقه تا یک ساعت صورت می گیرد.

روش کار  همانطور که گفتیم توسط ابزار نیدلینگ روی سطح پوست طبق الگوی خاصی سوراخ ایجاد می کند که برای این که نتیجه مطلوب تری ایجاد شود روی سطح مورد نظر چند مرتبه در جهات مختلف ابزار را حرکت می دهند.

در کلینیک زیبایی پونک برای این که نتیجه بهتری ارائه شود همزمان با درمان میکرونیدلینگ و ایجاد سوراخ های ظریف روی پوست از نمونه محصولاتی که باعث تحریک کلاژن در پوست شود استفاده می کنند که نمونه این محصولات سرم ویتامین c، اسید هیالورونیک و حتی از روشن کننده پوست استفاده می شود و زمانی که زخم ها روی پوست ایجاد شد باعث تحریک کلاژن سازی می شود.

به‌طور معمول، با توجه به توصیه دکتر الیاسی ما بین جلسات درمان میکرونیدلینگ برای این که نتیجه مطلوب تری داشته باشید بهتر است که حداقل چهار تا شش هفته بین درمان ها فاصله داشته باشد تا پوست شما زمان مناسب و کافی جهت کلاژن سازی را داشته باشد. برای درمان جوش های صورت توسط میکرونیدلینگ به چهار جلسه نیاز است و برای درمان سوختگی هایی که رو پوست ایجاد شده به پنج جلسه نیاز است. این روش درمانی برای انواع رنگ پوست انجام می شود و برای نقاط حساسی چون گردن، چشم و حتی پشت دست ها که با هیچ نوع روشی جواب داده نمی شود با روش درمانی میکرونیدلینگ قابل درمان است.

مراقبت‌های قبل از میکرونیدلینگ

قبل از انجام دادن روش درمانی میکرونیدلینگ  پوست مورد نظر، باید پوست را از هرگونه لوسیون، کرم و مواد آرایشی حتما پاک کنید.

حتما اگر روی پوستتان تبخال یا هر گونه عارضه پوستی و یا اگر از دارویی استفاده می کنید با دکتر الیاسی مشورت کنید تا قبل از روش درمانی تمام نکات رعایت شود.

حتما فراموش نکنید قبل از این روش درمانی میکرونیدلینگ با دکتر الیاسی در مورد روش های درمانی زیبایی دیگری اگر روی پوست خود انجام داده اید مشورت کنید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

این نوع از روش درمانی دارای دوره نقاهت بسیار کوتاهی است اما یک سری نکات را باید رعایت کرد تا بهبودی کامل تر و مطلوب تر باشد و همان نتیجه ای باشد که انتظارش را داشته اید.

بعد از انجام دادن روش درمانی میکرونیدلینگ پوست شما دچار التهابات و حتی سرخی و اغلب کبودی می‌شود.  بهبودی این التهابات در یک مدت زمان اندک و معینی ما بین (۱۲ تا ۴۸ ساعت)  طول می کشد سعی کنید زخم ها و التهابات را دستکاری نکنید و خوردن آناناس به بهبودی شما سرعت می بخشد و کبودی و التهابات پوستی را کمتر می کند.

هرگز از داروهای ضدالتهابی چون ایبوپروفن و…جهت کاهش قرمزی و التهاب  پوست خود استفاده نکنید و بگذارید مراحل ترمیم روند طبیعی داشته باشد.

حتما به مدت یک روز تا دو روز به حمام نروید و از ورزش های که باعث تعریق زیاد می شود دوری کنید و حتی الامکان به مدت سه تا ده روز از ماندن زیر نور خورشید اجتناب کنید. ولی اگر مجبور بودید که به بیرون از منزل بروید حتما از کرم ضد آفتاب خوب که حاوی زینک است استفاده کنید.

بعد از روش درمانی پوست شما اگر پوسته پوسته شد آن را دستکاری نکنید سعی کنید از کرم های مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید.

توصیه می شود به مدت 2 تا 3 روز از محصولاتی چون رتینول،  AHA (اسید گلیکولیک) و موادی که حاوی اسید هستند استفاده نکنید.

با توجه به توصیه های پزشکی این روش برای تمام سنین مناسب نیست لازم است سوابق درمانی خود را حتما قبل از این روش درمانی در اختیار پزشکتان بگذارید.

 

شاید این سوال مطرح شود که قبل از انجام دادن روش میکرونیدلینگ باید به چه مواردی توجه کرد؟

یکی از نکات مهمی که قبل از انجام دادن روش درمانی میکرونیدلینگ باید آن را رعایت کرد نکات بهداشتی است که لازم است به جای مراجعه کردن به مراکز زیبایی و آرایشگاه ها سعی کنید حتی الامکان به کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا از استفاده سوزن های یک بار مصرف و بهداشتی بودن مطمئن شوید.

زیرا استفاده مکرر از سوزن ها برای افراد مختلف باعث بروز عفونت و حتی کند شدن آن ها می شود که اصلا توصیه نمی شود و صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد می کند. به همین علت سوزن های یک بار مصرف مرسوم شده است ولی فقط یک بار مصرف بودن این سوزن ها کفایت نمی کند بلکه استریل، استاندارد و غشای محافظ آن ها بسیار مهم است تا به هنگام درمان، خون و مایعات از درون کارتریج (سوزن) به هندپیس نفوذ نکنند.

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

همانطور ‌که می دانید این روش درمانی غیر تهاجمی است و ایراد های پوست را رفع و درمان می کند به جز مواردی چون خارش پوستی، قرمزی، کهیر و یا کبودی روی پوست.

ممکن است بعد از این روش درمانی اگر از کرم ضدآفتاب استفاده نشود باعث تیرگی شود، ایجاد حساسیت پوستی برای افرادی که به فلز حساسیت دارند، کمی ورم و التهاب خفیف از جمله عوارض این روش درمانی هستند.

اما این روش کاملا ایمن و برای رفع مشکلات پوستی است که مزایایی چون:

بازسازی و ترمیم بافت های پوستی مثل جای زخم، سوختگی، چین ‌وچروک‌ های خفیف،جای جوش و ترک‌های پوستی.

باعث تولید کلاژن و همچنین  تحریک جریان خون  می شود که همین مورد باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

درمان تمامی مشکلات پوستی که هر رنگ پوستی را شامل می شود.

استفاده از این روش برای نقاط حساس بدن چون  اطراف چشم‌ها، گردن، دهان و… که  نمی توان با روش های گران قیمت انجام داد بسیار موثر است.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی مرکز زیبایی دکتر الیاسی با همکاران مجرب و باسابقه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ودر اختیار داشتن دستگاههای مدرن آماده ارائه خدمات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ