روش لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است؟ - دکتر کامران محمدی جنیدی

روش لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است؟

روش لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است؟

لاغري و تناسب اندام دو مقوله جدا ولي كاملا وابسته به هم هستند كه روش ها معمولا يا براي لاغري يا براي تناسب اندام استفاده مي شوند، چیزی که به اشتباه جا افتاده این است که از روش های تناسب اندام و پیکر تراشی برای لاغری استفاده می کنند، مثلا فردی 50کیلوگرم اضافه وزن دارد و این فرد تصمیم دارد که لیپوساکشن انجام دهد تا لاغر شود، یک چنین فردی چربی های بیرونی، چربی داخل بدن در اطراف امعاء و احشاء دارد، اگر چربی بیرونی را تخلیه کنیم ممکن است دور شکم  این فرد 10سانت کم شود ولی سایز کم نمی شود، چون سایز حاصل و جمع دور سینه، دور شکم، دور لگن، بازو و ران است. وقتی عمل دور شکم انجام می دهند، به علت چاقی سایر قسمت ها ممکن است این تغییر و جراحی دور شکم خیلی به چشم نیاید و دیده نشود.

کلینیک زیبایی کورال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی کورال کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لیپوساکشن عمل جراحی شامل خارج کردن چربی زیرپوستی با استفاده از کانولای متصل به پمپ تخلیه کننده است. کانولا میله کوچک حاوی سوراخ های فراوان است که از طریق برش های کوچک 5 تا 6 میلی متری وارد فضای زیر پوست می شوند. در این روش، رگ های خونی و عصب رسانی به پوست محل عمل، حفظ می شود. با کاهش حجم چربی، پوست رویی به مرور زمان به دقت عضلانی زیرین، نزدیکتر شده و مانع می شود که در نهایت منجر به اصلاح کانتور بدن می شود.

روش لیپوساکشن زمانی برای لاغری موثر است که حتما با کشیدن پوست شکم و مهمتر از آن با لاغری همراه باشد، یعنی فرد حتما باید تغذیه خود را اصلاح کند، سیستم زندگی (Life style) اصلاح شود که بتواند کاهش وزن داشته باشد تا از تمام جهات تناسب اندام پیدا کند و در کنار این جایی که چربی اضافه دارد برداشته می شود تا اندام متناسب تر شود.

لیپوساکشن به روش های مختلفی انجام می شود ممکن است ساده به روش لیپوساکشن معمولی باشد یا از دستگاه های مختلفی مانند واترجت، اولتراجت و لیپوماتیک استفاده شود.

در این روش ها بسیاری از خطرات لیپوساکشن کم می شود، به این دلیل که دستگاه اضافه ای که روی لیپوساکشن قرار دارد باعث می شود به عروق کمتر آسیب وارد شود و به دنبال آن، احتمال خطرات آمبولی، ورود رگ به داخل چربی و گیر کردن روی نقاط مختلف بدن تقریبا خیلی کم می شود و ممکن است اصلا به وجود نیاید. بنابراین روش های نسبتا بی خطری است، فقط نکته مهم و قابل توجه در مورد لیپوساکشن این است که فردی که برای جراحی انتخاب می شود، حتما جهت پیکر تراشی و تناسب اندام باشد ترجیحا از این روش برای لاغری استفاده نشود، یعنی اگر شخصی متقاضی لیپوساکشن است ابتدا باید لاغر شود یا افرادی هستند که کاملا اندام مناسبی دارند فقط مقدار کمی چربی یا چاقی دور شکم و پهلو دارند به این روش چربی اضافی برداشته می شود و تناسب کامل ایجاد می شود.

افراد مناسب برای انجام لیپوساکشن:

– افرادی که زیاد چاق نیستند.

– افرادی که در نقاط خاصی از بدن مانند بغل ران، پشت بازو، شکم و تراکم چربی دارند.

– پوست افراد برای داشتن چربی باید نازک و انعطاف پذیر باشد؛ از این رو جوانترها که پوست نازک و انعطاف پذیرتری نسبت به مسن ترها دارند بهتر جواب می گیرند.

– سن و جنسیت فاکتور اولیه نیست اما بهتر است به سن بلوغ رسیده باشد.

کلینیک زیبایی کورال

دکتر کامران محمدی جنیدی، پزشک پوست، مو و زیبایی، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، دارای 21 سابقه کار در زمینه زیبایی و لاغری

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم محمودی

    من 33.34 سالمه واسه خط اخم وپیشانی بوتاکس مارک دیسپورت خوبه؟واینکه ایا تاثیری هم داره یا ن لطفا راهنمایی کنید اخه میگن بوتاکس وداخل سن زیر سی سال باید انجام داد

  • Mmm

    سلام خانم 31 ساله، 7 جلسه با الکساندرا کندلا کل بدن را لیزر کردم ولی جواب نگرفتم، هنوز موهام کامل در میاد فقط بخشی از بدنم بصورت کچلی در اومده موهای من بور هستن، آیا لیزر روی من جواب نمیده!؟  آیا ممکنه روی موهای بور جواب نده؟؟  

  • مهدی محمدی

    با سلام در مورد عمل جراحی پیشانی ناندرتال میخواستم بدونم. محدوده ی هزینه‌ی این عمل جراحی چقدر هست؟

  • زهرامحمدوردی

    سلام دختر من نه سالشه، ولی قبل رفتن به نه سالگی  ناحیه تناسلیش مو درآورده موها زیادشدن چند تار مو هم زیر بغلش در اومده، دکتر غدد بردم بعد از گرفتن آزمایش اطمینان دادن بلوغ نیست و این موها پوستی هست من خیلی نگرانم میشه بگید دلیلش چی میتونه باشه؟

  • لغو پاسخ