لاغری موضعی با کویتیشن (CAVITATION) - کلینیک سیب سبز

لاغری موضعی با کویتیشن (CAVITATION)

لاغری موضعی با کویتیشن (CAVITATION)

لاغری موضعی با کویتیشن چیست؟

کلینیک سیب سبز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک سیب سبز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

انجام ورزش و فعاليت بدني به همراه رژيم غذايي كم كالري، قطعا كاهش وزن را به همراه خواهد داشت. ولي در بعضي از مواقع، مانند زمانيكه ميخواهيم اين اتفاق سريعتر رخ بدهد و يا برای از بین بردن چربيهاي موضعي كه در برابر ورزش و رژيم غذايي مقاومت ميكنند، ميتوان از روشهاي كمكي جهت رسيدن به اين هدف استفاده كرد. از جمله اين روشها مي توان از كويتيشن نام برد. همواره اين نكته را به ياد داشته باشيد كه اين روشها كمكي هستند و نميتوانند به تنهايي جايگزين ورزش يا رژيم غذايي بشوند.

کویتیشن در واقع روشی بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن چربی های جمع شده در سطوح مختلف بدن است. امواج اولتراسوند با فرکانس های صوتی خود، تکان هایی در چربی های بدن ایجاد می کنند، امواجی که گوش انسان قادر به شنیدن آنها نیست ولی چنان تکانی در بافت چربی ها ایجاد می کند که سلول های چربی نمی توانند در مقابل آن مقاومت کنند و در نتیجه شکسته و به حالت مایع در می آیند و سپس بدن آنها را برای سوختن دربدن یا دفع درکبد آماده می کنند.

کویتیشن چگونه در بدن عمل می کند:
با استفاده از این روش، سلولهای شکسته شده به کبد(جگرسیاه) رفته و پس از یک سری تغییرات شیمیایی و تبدیل شدن به مواد قابل سوختن در ماهیچه ها ازطریق ادرار دفع یا درماهیچه ها سوزانده میشوند. البته این روش با فعالیت بدنی و رعایت تغذیه مناسب ،شامل وعده های کم چربی وکم کالری به خوبی مشخص می شود. دستگاههای جدیدی که برای این کار ساخته شده اند، قادرند به طور خاص چربی ها را مورد هدف قرار دهند، مخصوصا چربی هایی که بافت سخت تر و به هم فشرده تری دارند.

بهتر است روش کویتیشن را به عنوان روش فرم دهنده بدن نام برد، زیرا نه تنها چربی ها را از بین می برد، بلکه می تواند به آنها فرم دلخواه را نیز بدهد. یکی از موارد استفاده این روش فرم دادن به اجزای صورت است. دستگاه کوچکتری که مخصوص بافت های صورت ساخته شده است، می تواند گونه ها را بالا ببرد، گودی زیر چشم، پف چشم ها و حتی چروک های ایجاد شده در اثر افزایش سن یا ژنتیک را کم کند. همچنین چربی های زیر چانه و یا همان غبغب را از نیز از بین می برد.

تفاوت کرایولیپولیز و کویتیشن
کرایولیپولیز یکی از جدیدترین دستگاههای لاغری موضعی غیر تهاجمی است است که با استفاده از مکانیزم سرمایشی و انجماد سلولی باعث کاهش حجم چربی و حذف آنها از ناحیه کرایو شده مي شود. کرایولیپولیز با پایین آوردن دمای موضع سرد شده تا منهای 11 درجه، سلولهای چربی آن ناحیه را بدون صدمه زدن به پوست و یا سایر بافتهای بدن به کمک سلولهای ایمنی از بدن حذف می کنددر صورتی که كويتيشن با استفاده از امواج اولتراسوند با فركانس بسيار بالا سبب تشكيل حبابهاي ريز در اطراف سلول هاي چربي شده و با برخورد اين حبابها با ديواره سلول چربي و تركيدن انها سبب پارگي ديواره سلول و بيرون ريختن چربي درون سلولي ( تري گليسريد) و خروج اب درون سلولي آنها مي شود.

تعداد جلسات کویتیشن بیشتر از تعداد جلسات استفاده از دستگاه کرایولیپولیز است. کویتیشن حداقل برای هر دوره 10 تا 12 جلسه ای با فاصله هفته ای 1 تا 2 بار است ولی تعداد جلسات کرایو بین 2 تا 3 جلسه با فاصله زمانی دو تا سه ماهه است.

افراد دارای فشار خون، چربی خون و انواع دیابت ها نمی توانند از روش کویتیشن استفاده کنند اما استفاده از کرایولیپولیز در این افراد منعی ندارند. استفاده از دستگاه کویتیشن به تنهایی پوست را شل می کند و لیفت ندارد اما با انجام برخی حرکات ورزشی و استفاده از سایر دستگاه های لاغری موضعی مانند رادیوفرکانسی می توان پوست را نیز لیفت کرد، ولی کرایولیپولیز همراه با لیفت (بسیار محدود) است.

بعد از استفاده از کویتیش بیمار بایستی جهت جلوگیری از رسوب چربی در سایر نواحی بدن ورزش انجام دهد ، اما بعد از استفاده از دستگاه کرایولیپولیز الزامی به انجام ورزش وجود ندارد اما میتوان برای نتیجه گیری بهتر ورزشهای هوازی انجام داد.

انجام کرایولیپولیز فقط در بافت چربی که نرم و قابل مکش است، قابل استفاده است و در بافت سفت امکانپذیر نیست ،در حالیکه کویتیشن برای چربی ها و سلولیت های نرم و سفت هر دو قابل استفاده است.

موارد منع استفاده از کویتیشن:
– اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، یا تحت درمان با داروهای ناباروری می‌باشید.
– اگر مبتلا به سطح کلسترول بالا (بالاتر از 300)، تری گلیسرید بالا یا فشارخون بیشتر از حد نرمال هستید.
– اگر تازه زایمان کرده‌اید، یا در دوران شیردهی قرار دارید.
– در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی عروقی و وجود پیس‌میکری (ضربان ساز) در بدن یا هر وسیله الکترونیکی در داخل بدن.
– اگر از بیماری‌های پوستی مانند کهیر، اگزما، عفونت پوستی، پسوریازیس و… رنج می‌برید، یا دارای تاتو در بدن، بافت کلوئیدی (گوشت اضافه روی پوست) یا لکه‌های پوستی هستید.
– اگر مبتلا به بیماری‌های کبدی، کلیوی یا دیابت می‌باشید.
– در صورتی که فعالیت بدنی کمی دارید و بیشتر کارهایتان به صورت نشسته است.
– اگر مبتلا به کبد چرب، سنگ کیسه صفرا و سندرم روده تحریک‌پذیر هستید.
– در صورت ابتلا به سرطان یا دارا بودن تومور در بدنتان.
– در صورت ابتلا به افسردگی یا تحت درمان بودن با داروهای روانی.
– در صورت ابتلا به تب بالا، سل، ایدز، هپاتیت، صرع، فتق شکمی، آسم، استئوپروز (پوکی استخوان)، فیبرومیالژی، سابقه لخته‌خون، مشکلات انعقادخون، آمبولی و ناهنجاری‌های فیزیکی.
– در صورت مصرف طولانی مدت آسپرین و مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب.
– در صورتی که زیر 20سال و بالای 55 سال سن دارید.
آیا کویتیشن سبب کاهش وزن می شود:
کویتیشن یک روش برای کاهش سایز و فرم دهی بدن است ولی به عنوان یک متد کاهش وزن به کار نمی رود. هر چند با ادامه درمان و کاهش سایزهای محسوس و همچنین رعایت یک برنامه غذایی مناسب در کنار این روش، ممکن است کاهش وزن هم اتفاق بیافتد.

مدت زمان و نحوه ی درمان با کویتیشن چگونه است؟
سایز منطقه تحت درمان با کویتیشن ، تعیین کننده مدت زمان هر جلسه بوده و معمولا می تواند از 30 دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد. یک وسیله دستی که منتقل کننده انرژی فراصوتی با فرکانس پایین است به آرامی روی منطقه تحت درمان سر می خورد و یک پالس ملایم را متصاعد می کند. این روش درمانی نیاز به بی حسی ندارد و غیر تهاجمی است. لازم به ذکر است مدت زمان درمان در هر شخص متفاوت بوده و نیاز به تشخیص پزشک معالج دارد.

در صورت پاسخدهی بدن بیمار به کویتیشن ، به تشخیص پزشک معالج برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن از کویتیشن لازم است که هر فرد حداقل یک دوره کامل 8 تا 12 جلسه ای را پشت سر بگذارد. شایان ذکر است که جلسات به صورت هفتگی یا 2 بار در هفته خواهند بود. تغییرات از جلسه سوم به مرور قابل مشاهده است.

موارد قابل توجه در کویتیشن
در روش کویتیشن سلولهای چربی با امواج ماورا صوت مورد فشار قرار گرفته و ایجاد حباب در درون این سلولها باعث پارگی غشای سلول چربی می شود در نتیجه محتویات داخل سلول به بیرون ریخته می شود و از راه کبد و ادرار دفع می شود.

برای انجام عمل لاغری موضعی با کویتیشن شما می توانید با پزشک متخصص کلینیک سیب سبز مشورت کنید و برای این عمل آماده شوید.

کلینیک سیب سبز

پیرو اتفاقات اخیر و جهت حفظ سلامتی شما تدابیر بهداشتی خاص اتخاذ و تمام تجهیزات و محیط مرکز روزانه چندین بار ضدعفونی و استریل میگردد.ضمنا ماسک و وسایل استریل دست...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • شیرین

    سلام ببخشید من سه سال پیش بیماریه لنفوم داشتم و خدا رو شکر درمان شدم و الان خواستم بدونم آیا برای از بین بردن چربیه شکم و بازوم میتونم این کارو انمام بدم ؟ آیا ضرر و خطر نداره برام؟

  • لغو پاسخ