برطرف کردن بیماری های جسمی و روانی مرتبط با هم - کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

برطرف کردن بیماری های جسمی و روانی مرتبط با هم

برطرف کردن بیماری های جسمی و روانی مرتبط با هم

 

کلینیک ستون فقرات نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

این سندرم در کسانی بروز می کند که خشم و استرس خود را سرکوب کرده و دچار گفتگوهای ذهنی می شوند. تمام بیماری های جسمی از جمله کمردرد، درد سیاتیک، سردردهای میگرنی، فیبرومیالژی، بی خوابی، اضطراب، افسردگی و خستگی عمومی مفرط، درد گردن و شانه، سوزش سر دل، فتق هیاتال، زخم معده، کولیت، کولون اسپاستیک، سندرم روده تحریک پذیر، زخم دستگاه گوارش، تب یونجه، آسم، اگزما، بیماری های قلبی- عروقی، احساس کرختی، سوزش، سوزن شدن، گزگز و فشار، تاندونیت (التهاب تاندون) و تعداد کثیری از تمام اختلاتی هستند که همگی با فشار عصبی در ارتباطند.

این درد در نتیجه یک تغییر فیزیولوژیکی در برخی از ماهیچه ها، اعصاب، تاندون ها و لیگامان های خاص است. مغز ترجیح می دهد واکنش در برابر عصبانیت به صورت درد جسمانی باشد تا تجربه دردناک احساسی. به طور خلاصه، TMS سه نوع بافت را درگیر می سازد: ماهیچه، عصب و تاندون، لیگامان .TMS تنها به منظور منحرف نمودن توجه شخص از احساساتش به وجود می آید.

معمولا بیماران به راحتی می پذیرند که اغلب نگران، بیش از حد مسئول، حساس، وسواسی و یا کمال گرا هستند و پذیرفتن این مسئله، اولین قدم در آگاهی و درمان است. محدودیت و ترس از فعالیت جسمی، بیمار را در بدترین شرایط قرار خواهد داد. با چنین شرایطی این سندرم هیچگاه از بین نخواهد رفت بلکه تنها گاهی فروکش کرده و دوباره عود می کند.

بیمار در مناطق مبتلا احساس درد خواهد کرد و علاوه بر این ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و یا سستی و کرختی نیز داشته باشد. در این بیماری طرح مناطق درد بسیار متنوع و شدت درد ممکن است از درجه خفیف تا ناتوانی کامل متفاوت باشد حملات حاد عود کننده، ترس از عود بیماری و همچنین وحشت از انجام فعالیت های جسمی، ناتوانی در یافتن درمان مناسب و موفقیت آمیز، از خصوصیات شایع بیماری TMS است.

تنش (به معنای احساسات سرکوب شده و غیر قابل قبول)، استرس، احساس حقارت، اضطراب و عصبانیت، خودشیفتگی، عصبانیت، سرکوب از عواملی هستند که شخص را دچار TMS می کنند.

متاسفانه اغلب بیماران، تشخیص TMS را نمی پدیرند. تعجبی ندارد زیرا هنوز هم در جامعه ما تعصب شدیدی نسبت به مشکلات روانی وجود دارد و معمولا هیچ کس قبول نمی کند دچار مشکل روانی است و نیاز به روانکاوی دارد. پزشکان ترجیح می دهند اختلالات جسمی را درمان کنند و زمانی که با بیماری مواجه می شوند که دارای علایم روانی است احساس می کنند قادر به درمان او نیستند. دلیل ایجاد این سندرم در ماهیچه ها، تأثیر در جریان خون است.

با ماساژهای تخصصی مجموعه ما، جریان خون ماهیچه افزایش می یابد. افزایش جریان خون به معنای اکسیژن بیشتر است و وقتی این حالت، درد را تسکین می دهد، کاملا منطقی است که بگوییم فقر اکسیزن عامل درد بوده است.

تحقیقات نشان داده که تقریبا تمام بیماری ها (غیر از تصادفات و حوادث) با استرس رابطه نزدیک دارند. یعنی یا استرس عامل به وجود آورنده بیماری است یا عامل تشدید کننده. بنابراین، در کنار اقدامات درمانی برای هر بیماری، لازم است به جنبه های ذهنی و روانی بیمار نیز توجه شده و مشاوره های لازم در جهت بهبود آنها ارائه شود.

کلینیک ستون فقرات

ارائه خدمات درمانی زیر نظر متخصص ستون فقرات. درمان قطعی دیسک، سیاتیک، آرتروز، روماتیسم، تنگی کانال نخاع، میگرن، اختلالات خواب،مشکلات عصبی و....

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • یونس گودرزی

    سلام دکتر جان من چند ساله دچار کمر درد شدم عکس گرفتم گفتن دیسک مهره ال یک تا ال پنج بین اینا دیسک زده بیرون و من دکتر راست که وا میسم از جلو نگاه میکنن کمرم و ستون فقراتم از زیر لباس هم معلومه کج شده و یه کج راه میرم و من تا نزدیک صد متر راه میرم یکی از پاهام فرق نمیکنه سر سر میشه و باید بشینم و از سری بره که دوباره راه برم و کمر درد ندارم فقط راه میرم پام سر میشه باید بشینم که از سری بره و کمرم یه کم کج شده و من ۳۳ساله هستم و در محل کار چون زیاد رو صندلی بودم و میخابیدم روش این طوری شدم حالا چیکار کنم که بدون عمل خوب بشه چون همه دکتر ها گفتن عمل بکن

  • یزدان گرگیج خواه

    سلام من پسرم دوساله همه ازمایشاتش سالمه راه نمیره فقط امارا گفت موقع زایمان اکسیژن ب مغزش نرسیده الان راه نمیره فقط میخزه بدنش شله و نمیتونه خودش نگه داره و بایسته لطفا بگین من چ کنم اینجا هر چی بهش دارو ویتامین و پیراستن و الکاتبین دادن روش اثر نکرد لطفا بگین من چ کنم و چ دارو لهش بدم ک وضعش بهتر شه

  • نرگس

    مادرم بیش از بیست سال است که کمردرد دائمیییی در دنبالچه دارد. آیا بدون نیاز به عمل امکان بهبودی هست؟ متشکرم

  • مریم متین صفت

    سلام دکتر من کمرم به شدت درد میکنه به هیچ عنوان نمیتونم صاف بخوابم از هر دو طرف فقط به پلو و کار هم نمیتونم زیاد انجام بدم میگن سیاتیکه اوایل به پام میزد سمت چپ الان نمیزنه ولی اندازه یه سکه درد میکنه بالای باسنم تو گودی کمر وایمیسم پنج دقیقه درد میگیره ورزش نمیتونم بکنم میفتم تو رختخواب بعدش یا حتی یه یه چیز کوچیک بر میدارم ممنون میشم راهنماییم کنید راستی سرما هم بدترش میکنه و گرم میکنم خوب میشه یکم الانم از روغن سیاه دانه استفاده میکنم

  • لغو پاسخ