تزریق بوتاکس پیشانی و عوامل ماندگاری آن - کلینیک پرسیس

تزریق بوتاکس پیشانی و عوامل ماندگاری آن

تزریق بوتاکس پیشانی و عوامل ماندگاری آن

بوتاکس پیشانی چیست؟

کلینیک پرسیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک پرسیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است که پس از تزریق در پوست منجر به فلج شدن عضلات آن می گردد. این سرم باعث آرام شدن عضله می شود و در نتیجه چین و چروک های پیشانی ناپدید خواهند شد. در نتیجه ی تزریق بوتاکس، عضلات صورت نمی توانند در حالت عادی تغییر حالت داده و فشرده شوند و چین و چروک های پوستی از بین خواهند رفت.

استفاده از بوتاکس جزو درمان های موقتی است و پس از چند ماه کاملا از بین می‌رود. بسیاری بر این تصورند که بعد از اتمام آثار بوتاکس پوست آن‌ها دچار افتادگی می‌شود که هرگز اینگونه نیست. پس از اینکه نتایج بوتاکس کاملا از بین رفت، پوست صورت به حالت اولیه بازگشته و عوارضی از خود بر جای نمی‌گذارد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

بوتاکس توسط پزشک مستقیما در عضله‌ در صورت تزریق می‌ شود که با سوزن بسیار ظریف و با دقت در ناحیه مشخص شده روی صورت انجام می‌شود. اکثر تزریق‌ها در ناحیه خط اخم در وسط پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی انجام می‌شود.

چون تزریق بوتاکس نیازی به بی‌حسی ندارد، بیمار می‌تواند بلافاصله پس از عمل فعالیت‌های معمول روزمره خود را از سر بگیرد. ماساژ دادن یا دستکاری ناحیه درمان ممنوع است، چون بوتاکس با این کار پخش می‌شود و آثار ناخواسته‌ای را به جا می‌گذارد.

چه عواملی ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌دهند؟

عوامل زیادی هستند که میزان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به پیشانی را افزایش می‌دهند. به طور کلی، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش است؛ به گونه‌ای که باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا عوامل خارجی بر روی آن تاثیر نگذارند. در ادامه به چند عامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس اشاره می‌کنیم.

  • جنس پوست
  • روش زندگی
  • حجم چین و چروک های پوست

 

نحوه تزریق بوتاکس به نواحی مختلف پیشانی و تاثیرات آن

نحوه و روش تزریق بوتاکس مهم ترین بخش برای هر فردی است زیرا آثار و نتایج حاصل از تزریق بوتاکس به طور عمده به کیفیت تزریق بوتاکس بستگی دارد پس اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید سعی کنید نزد یک پزشک باتجربه و خوب مراجعه کنید.

برای شروع کار ابتدا پزشک متخصص تمامی قسمتی که قرار است بوتاکس تزریق کند را ضد عفونی می کند تا از بروز عفونت های پس از عمل جلوگیری شود.

سپس با تزریق یک بی حس کننده موضعی به ناحیه هدف باعث بی حسی و قطع کنترل عضله هدف می شود تا علاوه بر اینکه بیمار حین تزریق بوتاکس راحت و آرام باشد، از تکان دادن پیشانی توسط بیمار جلوگیری شود.

پزشک برای تزریق بوتاکس مقدار مشخصی از دارو را که مورد نیاز است را به داخل سرنگ کوچک مخصوص خود می کشد و آن را با دقت زیاد در عمق مناسب و به طور یکنواخت در ناحیه های مورد نیاز و دارای چروک تزریق می کند.

برای تزریق بوتاکس به پیشانی عمدتا 3 ناحیه وجود دارد که تقریبا همه چروک ها در آن نواحی است این 3 ناحیه عبارتند از قسمت های بالا پیشانی، بر آمدگی بین دو ابرو و خطوط کناری چشم ها که به اصطلاح خطوط پنجه کلاغی نام دارد.

برای تزریق بوتاکس به بالای پیشانی باعث می شود که عضلاتی که باعث بالا رفتن ابرو ها می شوند از کار بی افتند و این عامل سبب از بین رفتن چین و چروک در این ناحیه می شود و پیشانی فرد صاف و هموار خواهد شد.

آیا عمل زیبایی انتقال بوتاکس بی خطر است؟

تزریق بوتاکس سالانه توسط هزاران نفر در سراسر دنیا انجام می شود و به عنوان پر طرفدار ترین عمل زیبایی کم تهاجم دنیا شناخته شده است. بسیاری از بازیگران و سلبریتی های مطرح دنیا برای جوان و زیبا نگه داشتن ظاهر خود همواره از این روش برای پنهان کردن چین و چروک صورت خود استفاده می کنند.

اگر چه محلول مورد استفاده در تزریق بوتاکس یک سم خطرناک و کشنده، اما استفاده از آن در دوز های پایین خطر جانی ندارد و مشکلی برای سلامتی فرد به وجود نمی آورد.

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت، یکی از روش های امن و مطمئن در دنیا شناخته شده و مورد تایید بسیاری از پزشکان و سازمان های بهداشت و دارو قرار گرفته است.

بوتاکس انواع مختلفی دارد و توسط شرکت های زیادی تولید و عرضه می شود، اما همه ی آن ها دارای کیفیت خوبی نیستند و ممکن است علاوه بر اینکه نتیجه مطلوب شما از آن به دست نیاید، باعث ایجاد عوارض ناخوشایندی پس از عمل زیبایی تزریق بوتاکس در بدن شما شود.

پس با مشورت با پزشک متخصص در زمینه تزریق بوتاکس، سعی کنید صرف نظر از قیمت و هزینه آن، دارویی با برند خوب، معتبر و با کیفیت که مناسب برای نوع پوست شما است را خریداری کنید تا علاوه بر اطمینان از امن و با کیفیت بودن آن، از تاثیرات خوب بوتاکس برخوردار شوید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی دردی هم دارد؟

به دلیل استفاده از سرنگ های ریز درد اولیه برای تزریق در حد یک گزیدگی کوچک است و همچنین به دلیل استفاده از بی حسی موضعی درد در تزریق بوتاکس در کمترین میزان حس خواهد شد.

به طور کلی روش های تزریقی چون بوتاکس نسبت به دیگر روش های جراحی علاوه بر عوارض کمتر خطرات کمتری و ریسک پذیری کمتری را نیز دارند.

یکی از نشانه های امن بودن بوتاکس در واقع درد بسیار کم آن است که در صورت تزریق در محل درست و توسط فرد آموزش دیده بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی خواهد بود.

کلینیک پرسیس

خدمات کلینیک پرسیس: انجام کلیه کارهای زیبایی از جمله: تزریق ژل و بوتاکس مزوتراپی پلکسر هایفوتراپی لیزر فوتونا جوانسازی لیفت پلک و ابرو لاغری عملهای تزریق چربی عمل بینی لیپوماتیک...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • عسل رهایی

    سلام هزینه پروتز گونه چقدر میشه

  • Reyhanehseyf

    سلام وقت بخیر من قبلا پیش خانوم دکتر فیلر لب و میکرونیدلینگ انجام دادم میخواستم زاویه سازی فک انجام بدم میشه لطفا بگید از چه قیمتی شروع میشه اخرین بار خانوم دکتر گفتن دو سی سی کافیه

  • Elnaz

    سلام ،من حدود ۳سال میشه پیش خانم دکتر تزریق فیلر انجام دادم الان ظاهر لبم تغییر کرده با اوایل تزریقم سوال داشتم ک آیا تخلیه لبم انجام میدید ؟؟؟

  • لغو پاسخ