بلیچینگ چیست و چگونه انجام می شود؟ - گروه دندانپزشکی آریا

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

سفید کردن دندان ها در انگلیسی بلیچینگ نامیده می شود، پروسه شیمیایی است که طی آن رنگ دندان ها چند درجه روشن تر می شود. در این روش دندان ها به طور کامل سفید و براق نمی شوند بلکه تنها چند درجه روشن تر می شود. این درمان برای تغییر رنگ های خیلی خفیف تا متوسط در دندان هایی که سالم هستند و پوسیدگی ندارند انجام می شود و برای تغییر رنگ شدید تر باید درمان های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیتی، سرامیکی یا حتی پروتزهای ثابت و روکش را در نظر بگیریم.

گروه دندانپزشکی آریا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه دندانپزشکی آریا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

انجام بلیچینگ به دو نوع تقسیم می شود:

1- بلیچینگ خانگی 2- بلیچینگ در مطب

بلیچینگ خانگی روشی است که از دندان ها قالب تهیه می شود و به فرد قالب و با ژل (درصد پایین) مخصوص به وی داده می شود که فرد بنا به دستور دندانپزشک خود از آنها در منزل استفاده  می کند و طی مدت زمان طولانی تری شما به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید، همچنین ماندگاری بیشتری نیز دارد.

بلیچینگ در مطب بلیچینگی است که با مواد و ژل های با درصد غلیظ تر و بالاتری انجام می شود. گاهی دستگاه تخصصی با نور مخصوصی روی دندان هاتون تابانده می شود تا این ژل را فعال تر کند در یک، دو یا سه جلسه در مطب این کار انجام می شود و ماندگاری کمتر ولی نتیجه دهی سریع تری را به دنبال دارد. به طور کلی ماندگاری بلیچینگ 6 تا یک سال و گاهی 1.5 سال است. با توجه به تغذیه بیمار و سبک زندگی میزان استفاده  از چای، قهوه، سیگار و قلیان این ماندگاری متفاوت و کمتر است.

گروه دندانپزشکی آریا

گروه دندانپزشکی آریا مجموعه دندانپزشکی آریا با مدیریت دکتر محمدرضا سلیمانی مفتخر است با بهره مندی از متخصصان و دندانپزشکان مجرب و تجهیزات کامل مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لیلا مصطفوی

    سلام من امروز دندان اسیابم که قبلا پر شده بود وروکش نکرده بودم شکسته لطفا وقت درمان میخواستم

  • فلاحی

    من سه تا از دندانهای نیشم بالای دندانهای دیگه در اومده دکتر شهرمان میگه یا باید بکشم یا ارتودنسی کنم چون هزینش زیاده منم وضع مالی خوبی ندارم نمیتونم ارتودنسی کنم میتونم بپرسم اونجا هزینش چقدره . من به شدت اذیت میشم وقتی حرف میزنم. با تشکر

  • محمد

    سلام 40 سال دارم. بعد از عکسی که از دندونام گرفتم متوجه شدم که یکی از دندونهای نیشم درنیومده و به حالت افقی توی لثه هستش. هیچ درد و احساسی هم بابت این دندون ندارم. می خواستم بدونم در صورتی که بخوام عمل کنم و دندون رو دربیارم هزینه ی عمل تقریبن چقدر میشه؟ و اینکه اگه نخوام دندون رو عمل کنم و دربیارم آیا امکان داره با ارتدنسی بشه اون دندون رو به بیرون هدایت کرد؟

  • لغو پاسخ