فیشور سیلانت چیست؟ آیا باعث از بین رفتن دندان کودکان می شود؟ - گروه دندانپزشکی آریا

فیشور سیلانت چیست؟ آیا باعث از بین رفتن دندان کودکان می شود؟

فیشور سیلانت چیست؟ آیا باعث از بین رفتن دندان کودکان می شود؟

فیشور یک عنوان  تخصصی با معانی مختلف در بخش های مختلف علوم پزشکی است، اما در دندانپزشکی به شیارهای روی سطح جونده دندان های آسیا گفته می شود. این شیارها روی هر دندان و هر فرد متفاوت هستند. در بعضی افراد این شیارها خیلی باریک و یا خیلی عریض هستند به طوری که تمیز کردن آنها با مسواک زدن یا هر وسیله دیگری بسیار سخت است و تمیز نمی شوند.

گروه دندانپزشکی آریا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه دندانپزشکی آریا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بعضی از این شیار ها به خاطر داشتن شکل و ظاهر خاص حتی اگر بهترین روش مسواک زدن را هم داشته باشید (چون الیاف مسواک به آن نواحی نمی رسند) مواد غذایی و باکتری ها در آن منطقه باقی می مانند و در نهایت باعث شروع پوسیدگی و درگیری عصب دندان و … می شوند.

برای پیشگیری از این اتفاق چکار می توان کرد؟

به محض رویش دندان های دائمی آسیای کودکانتان، دندانپزشک باید این دندان ها را چک کند و اگر حاوی شیارهای باریکی باشند برای پیشگیری از مشکلات آتی درمان های پیشگیرانه انجام شود که یکی از آنها فیشور سیلانت است. دنداپزشک با مواد خاصی این شیارها را پر می کند و باعث می شود که مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا نکنند. از زمان رویش دندان ها تا چهار سال  بهترین فرصت برای انجام فیشور سیلانت است.

ماده ای که با آن فیشور سیلانت انجام می شود همچنین فلوراید آزاد می کند و باعث استحکام دندان ها و پیش گیری بیشتر از پوسیدگی می شود.

 

گروه دندانپزشکی آریا

گروه دندانپزشکی آریا مجموعه دندانپزشکی آریا با مدیریت دکتر محمدرضا سلیمانی مفتخر است با بهره مندی از متخصصان و دندانپزشکان مجرب و تجهیزات کامل مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لیلا مصطفوی

    سلام من امروز دندان اسیابم که قبلا پر شده بود وروکش نکرده بودم شکسته لطفا وقت درمان میخواستم

  • فلاحی

    من سه تا از دندانهای نیشم بالای دندانهای دیگه در اومده دکتر شهرمان میگه یا باید بکشم یا ارتودنسی کنم چون هزینش زیاده منم وضع مالی خوبی ندارم نمیتونم ارتودنسی کنم میتونم بپرسم اونجا هزینش چقدره . من به شدت اذیت میشم وقتی حرف میزنم. با تشکر

  • محمد

    سلام 40 سال دارم. بعد از عکسی که از دندونام گرفتم متوجه شدم که یکی از دندونهای نیشم درنیومده و به حالت افقی توی لثه هستش. هیچ درد و احساسی هم بابت این دندون ندارم. می خواستم بدونم در صورتی که بخوام عمل کنم و دندون رو دربیارم هزینه ی عمل تقریبن چقدر میشه؟ و اینکه اگه نخوام دندون رو عمل کنم و دربیارم آیا امکان داره با ارتدنسی بشه اون دندون رو به بیرون هدایت کرد؟

  • لغو پاسخ