زاویه دار کردن صورت و لب با تزریق ژل یا فیلر - گروه متخصصين پوست دیار

زاویه دار کردن صورت و لب با تزریق ژل یا فیلر

زاویه دار کردن صورت و لب با تزریق ژل یا فیلر

 

گروه متخصصين پوست ديار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه متخصصين پوست دیار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

امروزه بحث زاویه دار کردن صورت بسیار داغ است و افراد زیادی علاقه زیادی به صورت V شکل پیدا کرده اند. آیا می دانید چگونه می توان با تزریق ژل یا فیلر، صورت خود را زاویه دار کنید؟ آیا این روش های زیبایی عوارضی را به همراه دارد؟

زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل به چانه

ژل به چانه فرد تزریق می‌شود تا فرم صورت به حالت وی شکل (V) به دست آید. صورت زاویه‌دار یا به اصطلاح وی شکل به چهره ای ظریف و بیضی شکلی گفته می‌شود که انتهای آن به سمت چانه زاویه‌دار است و در انتهای آن باریک می گردد. صورت زاویه‌دار حالت جوان‌تر، جذاب‌تر و زنانه‌تری به چهره می‌دهد.

تزریق ژل شیوه ای غیر تهاجمی با اثرات مضر بسیار پایین بوده که دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است و بیمار از همان لحظه تزریق ژل می تواند فعالیت های روزمره و شغلی خود را انجام دهد. ماندگاری نتایج نیز پس از استفاده از این روش حداقل یک سال است. برای بهبود نتیجه و ماندگارتر کردن آن، می‌توان تزریقی جزیی را پس از گذشت سه ماه پس از تزریق اولیه انجام داد. همچنین ماندگاری نتایج با تکرار کردن درمان افزایش می‌یابد.

تزریق ژل در زاویه سازی فک و صورت درمانی کاملاً ایمن است و بیمار از همان لحظه تزریق ژل می تواند فعالیت های روزمره و شغلی خود را انجام دهد.

تزریق ژل برای لیفت چانه عقب رفته یا کوچک

شما می‌توانید چانه خود را با مواد قابل تزریق یا چربی خود بزرگ کنید: چند تزریق ژل اغلب برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی است. پزشکان معمولا حجم اندکی را به خط فک و استخوان گونه نیز اضافه می‌کنند که منحنی‌های چهره جوان‌تری را ایجاد می‌کند. بینی دارای شکل نامتناسب نیز می‌تواند به وضوح بهبود یابد.

هدف از درمان بزرگ کردن چانه این است که بینی و چانه، نسبت به هم متعادل باشند. اغلب یک تغییر کوچک و فقط چند میلی متر برای رسیدن به نتایج مطلوب کافی است.

زاویه دار کردن صورت با بزرگ کردن چانه به وسیله تزریق ژل

یک چانه کوچک یا عقب رفته می‌تواند به راحتی با استفاده از تزریق ژل لیفت پیدا کند. دو نوع فیلر:

  • فیلرهای تجزیه پذیر
  • فیلرهای غیر قابل تجزیه

فیلرهای تجزیه پذیر در طول زمان توسط بدن تجزیه می‌شوند، بدین معنی که اثر آن‌ها به آرامی ناپدید می‌شود. بهترین مواد قابل تزریق شناخته شده برای بزرگ کردن چانه اسید هیالورونیک است. مزیت فیلرهای تجزیه پذیر این است که نتیجه آن یک تا دو سال باقی می‌ماند و سپس درمان می‌تواند تکرار شود. نسل جدید مواد تزریقی نیز برای جوان سازی صورت و برای پر کردن چروک‌های صورت استفاده می‌شوند: ژل های غیرهیالورونیک اسید مانند الانسه که نتایج آن ۲تا۴ سال باقی می ماند.

چند سی سی ژل برای زاویه دار کردن صورت لازم است؟

من یک سرنگ ژل ژوویدرم معادل یک سی سی به خط فک برای زاویه سازی تزریق کردم. به طور واقع بینانه چند سی سی ژل باید به هر طرف از صورتم تزریق شود؟ آیا محدودیتی برای مقدار ژلی که تزریق می شود وجود دارد؟

مقدار مورد نیاز به خود ژل، محل تزریق، مقداری که تزریق شده و نیاز بیمار بستگی دارد. بدون اطلاع از این جزئیات تعیین دقیق مقدار ژل مورد نیاز غیر ممکن است. به عنوان مثال ۱٫۵ سی سی ژوویدرم ممکن است برای یک فرد ۳۵ ساله یا برای فردی ۶۵ ساله که قبلاً لیفت صورت داشته و خواهان صاف شدن ظاهر استخوانی فک است مناسب باشد. با این حال یک فرد ۶۰ ساله که تا به حال هیچ درمان زیبایی انجام نداده و اخیراً مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده ممکن است به مقدار بیشتری برای تزریق در خط فک و صورت نیاز داشته باشد.

انواع فیلرهایی که معمولا برای تزریق استفاده می شوند

  • اسید هیالورونیک (رستلین، ژوویدرم، پرلن): اسید هیالورونیک که یک پروتئین طبیعی موجود در پوست انسان است، در حال حاضر با پیشرفت‌های کنونی در زمینه تزریق ژل به بافت نرم، جایگزین کلاژن شده است. هیچ خطر واکنش آلرژیک وجود ندارد و جذب بی ضرر دوباره محصولات اسید هیالورونیک توسط بدن به طور معمول بیشتر از کلاژن طول می‌کشد. با این حال، نتایجی طولانی مدتی به ارمغان می‌آورد، زیرا وقتی کمی از اسید هیالورونیک جذب می‌شود، مقدار باقی مانده حجم خود را با جذب آب حفظ می‌کند. این امر به اسید هیالورونیک اجازه می‌دهد تا نتایج طولانی مدتی را ارائه دهد که تقریبا برای کل دوره ثابت باقی می‌ماند.
  • رادیس: این ژل فیلر از ماده ترکیبی کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته شده است اما هیچ واکنش آلرژیک مرتبط با آن وجود ندارد. اکثر بیماران می‌توانند در روز بعد به فعالیت‌های عادی برگردند. یکی از مزایای رادیس این است که می‌تواند تا سه سال دوام داشته باشد.

الانسه: این فیلر از ماده پلی کربولاکتون ساخته شده است و علاوه بر حجم دهی و رفع چروک صورت اثرات جوان سازی هم دارد و ۲تا۴ سال ماندگاری دارد.

مزیت تزریق ژل چانه نسبت به جراحی فک چیست؟

  • نتایج آن فورى و آنى است و بیمار مى تواند چانه و خط فک جدید خود را بلافاصله مشاهده کند.
  • برجسته کردن خط فک و تقویت چانه بدون جراحى نسبت به روش عمل جراحى مقرون به صرفه تر است.
  • عمل جراحى بین یک تا دو ساعت وقت مى برد در حالیکه تزریق ژل حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد.
  • در روش عمل جراحى، بیمار بیهوش می گردد و صورت بیمار باید برش داده شود. همچنین، در روش عمل جراحى ممکن است جاى بخیه ها تبدیل به اسکار شود و یا فرد دچار عفونت شود. تقویت چانه و خط فک با استفاده از مواد پر کننده بسیار سریع، در مطب دکتر و بدون بى هوشى انجام مى شود.
  • روش بدون جراحى به قدرى سبک است که بیمار مى تواند آن را در زمان ناهار انجام دهد و در همان روز بعد از تزریق به محل کار خود برگردد. اما در روش جراحى، بیمار مى بایست حدود یک تا دو هفته در منزل استراحت کند.

تورم بعد از تزریق ژل به صورت، تا چند روز ادامه دارد؟

ممکن است تورم و کبودى هاى ریزى در محل تزریق به وجود آید. با این وجود، این کبودى ها و تورم ها به صورت موقتى هستند و پس از چند روز به خودى خود از بین مى روند.

مدت ماندگاری ژل صورت چقدر است؟

بسته به نوع مواد تزریق شده (موادى که فرمول غلیظ ترى دارند بیشتر دوام مى آورند)، از نظر بالینى ثابت شده است که پر کننده هاى پوستى در هر ناحیه اى بین یک تا دو سال دوام مى آورند. ژل های غیرهیالورونیک اسید مانند الانسه که نتایج آن  ۲تا۴ سال باقی می ماند.

تزریق در نواحى فعال صورت، مانند دهان و لب، معمولا با سرعت بیشترى از بین مى روند؛ در حالى که مواد پر کننده در نواحى صورت که کمتر فعال هستند، مانند گونه ها و گیجگاه ها، بیشتر دوام مى آورند.

عوارض تزریق ژل به منظور زاویه دار کردن صورت

استفاده از پر کننده هاى پوستى کمترین خطرات را در پى دارند. اگر تزریق توسط فردى بى تجربه صورت پذیرد، بیمار ممکن است دچار تورم و خونریزى شود.

گاهى اوقات ممکن است این تورم ها پس از چند روز به وجود آیند. این مواد براى تزریق در صورت ایمن هستند و مى توانند خط فک و چانه را اصلاح کنند. این روش خطرات جراحی را ندارد، کمترین دوره بهبودى (ریکاورى) را دارد و انجام دادن آن براى بیمار ناراحت کننده نیست.

آیا تزریق ژل چانه درد دارد؟

تزریق پرکننده های پوستی تقریبا بدون درد هستند. پس از حس یک سوزش به دلیل فرو بردن سوزن یا کانول، بیمار چیز دیگرى حس نخواهد کرد چرا که مواد تزریقى حاوى بى حس کننده موضعى هستند. اغلب با استفاده از کرم بی حس کننده همان درد اولیه هم حس نخواهد شد.

تزریق ژل برای فرم دادن و زاویه دار کردن لب

از بهترین راه های برجسته سازی و فرم دهی لب تزریق ژل لب می باشد، ژل های مختلفی جهت تزریق به لب وجود دارند، ماندگاری تزریق ژل ها کوتاه مدت است و معمولا بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارند. جهت تمدید بعد از گذشت مدت زمانی که به توصیه پزشک متخصص، نیاز به تزریق مجدد لب باشد، تزریق را انجام دهید. مدت زمان تزریق حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است.

با استفاده از تزریق ژل لب می توان طرح لب را نیز اصلاح کرد. به طور مثال فردی که یک سمت لب پایین یا بالای آن افتاده و کوچک تر باشد، می توان با استفاده از تزریق ژل لب فقط آن قسمت را اصلاح نمود و تقارنی بین دو سمت لب ایجاد کرد. قبل از اینکه پزشک بخواهد تزریق را انجام دهد، ناحیه مورد نظر را با استفاده از کرم یا تزریق آمپول، بی حس می کنند. در این صورت فرد، هیچ گونه دردی را در هنگام تزریق احساس نمی کند و بعد از تزریق، جهت کاهش درد و ورم می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. بعد از تزریق حدود یک الی دو هفته زمان می برد تا ورم ها کاسته شوند و نتیجه تزریق را مشاهده کرد.

نحوه انجام تزریق ژل به لب

به طور کلی فرم دهی لب با استفاده از فیلر انجام می‌شود. برای فرم دهی لب از هیالورونیک اسید استفاده می‌‌شود تا شما را به نتیجه دلخواه برساند. پزشک قبل از شروع درمان به شما کرم بیحسی می‌دهد تا درد ناشی از تزریق را احساس نکنید. پزشک از سوزن‌هایی که اندازه‌های مختلفی دارند برای تزریق ژل به نقاط مورد نظر استفاده می‌‌کند. جراح از روشی استفاده می‌کند که ضمن حفظ ظاهر طبیعی لب‌ها به بهبود سایز و شکل آن کمک می‌کند. ممکن است پس از تزریق ژل برای ایجاد نتایج دلخواه ماساژ دادن خفیف لب ضروری باشد.

اقدامات لازم قبل از تزریق ژل

اگر در صورت شما تبخال وجود دارد حتما قبل از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک می‌‌تواند برای کاهش ریسک تبخال به شما دارو بدهد.

بهتر است تا دو روز بعد از تزریق ژل لب از رژلب و خط لب استفاده نکنید.

در صورتی که تصمیم گرفته‌اید به لب خود ژل تزریق کنید باید انتظارات شما از نتایج درمان واقعی باشد. زیرا تزریق ژل به تدریج به اتمام می‌‌رسد و نباید پس از یک جلسه درمان انتظار مشاهده نتایج شگفت انگیز را داشته باشید.

تزریق ژل با مقدار کمی درد همراه است. معمولاً فیلرهایی که برای فرم دهی لب به کار می‌روند حاوی مواد بیحس کننده هستند. اغلب با استفاده از کرم بی حس کننده همان درد اولیه هم حس نخواهد شد.

اگر سابقه تزریق قبلی ژل درناحیه از صورت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید

پس از تزریق ژل از کمپرس یخ استفاده کنید. در صورتی که پس از تزریق ژل فوران از کمپرس یخ استفاده کنید از میزان کبودی لب کاسته خواهد شد. استفاده از کمپرس یخ به طرز قابل توجهی تورم لب را کاهش می‌دهد.

بهتر است تا دو روز بعد از تزریق ژل لب از رژلب و خط لب استفاده نکنید.

هنگام خواب با قرار دادن یک بالش انصافی زیر سر خود از بروز تورم پس از تزریق جلوگیری کنید.

حدود یک هفته صبر کنید تا نتایج حاصل از تزریق را به طور کامل مشاهده کنید پس از آن از ظاهر لب‌های خود لذت ببرید.

گروه متخصصين پوست ديار

خدمات گروه متخصصین پوست دیار   ليزر موهای زائد كندلا تزريق ژل تزريق بوتاكس تزريق چربي مزوتراپي ميكرونيدلينگ PRP جراحي خال كرايوتراپي هايفو كاشت مو و ابرو ميكرودرم و پاكسازي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ندا ایمانی

    برای از بین رفتن قرمزی و گزیدگی حشرات چه پمادی باید بزنم که لکه های قرمز کاملا محو شوند

  • ارش عباس زادگان

    سلام مدتی است ۴ تا انگشت دست چپم تا بند اول در صورت فشار درد و خارش دارد. خواهشا راهنمایی فرمایید

  • هاجر جهانشاهلو

    سلام روز خوش من صورتم هراز گاهی خیلی شفاف میشه ولکهام واقعا کمرنگ بنظر میرسه و گاهی اوقات پوستم تیره میشه وهمه لکهای صورتم میزنه بیرون مخصوصا پیشونیم اف افتضاح میشه از کرم های مراقبتی و ضد افتاب هم استفاده میکنم . موی سرم م هم خیلی ریزش داره هر کاری هم میکنم فایده نداره واقعا دارم کچل میشم لطفا راهنماییم کنیید

  • Davood

    من یک خال روی صورتمه از بچگی گوشتیه میگن برداری سرطان زاست میترسم بردارم نظر شما چیه و با چ‌روشی بردارم

  • لغو پاسخ