لیزرهای مناسب و تاثیرگذار بر روی موهای شما - گروه متخصصين پوست دیار

لیزرهای مناسب و تاثیرگذار بر روی موهای شما

لیزرهای مناسب و تاثیرگذار بر روی موهای شما

اکثر انسان ها تلاش می کنند که ظاهری درخشنده و زیبا برای خودشان داشته باشند. به همین دلیل به دنبال راهکار های زیادی هستند که بتوانند بهداشت های فردی خود را رعایت کنند. موهای زائد بخشی آشنا در بدن است که همه با آنها آشنا هستند و از روش های زیادی برای رفع آنها استفاده می کنند. لیزر یکی از روش هایی است که می تواند موها را برای همیشه از بین ببرد و در برابر رشد آنها جلوگیری کند. به همین دلیل کسانی که با موهای زائد خود مشکل دارند تلاش می کنند که از لیزر های مختلفی همچون کندلا برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند.

گروه متخصصين پوست ديار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه متخصصين پوست دیار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

حال باید دانست که این لیزر ها انواع مختلفی دارند و می توانند تاثیرات مختلفی بر روی پوست و موهای بدن داشته باشند. در ابتدا تنها یک نوع لیزر وجود داشت که شخص برای انجام آن دچار مشکلات زیادی می شد اما امروزه انواع جدیدی از لیزر ها درون مطب ها وجود دارد و همه اشخاص می توانند از آن استفاده کنند. البته این خود دلیل بر عدم عوارض نمی شود و باید دانست که لیزر های نسل جدید هم ممکن است تاثیرات مختلفی بر روی بدن و موهای شما داشته باشند.

عوامل تاثیرگذار بر روی نتیجه لیزر شما

نتیجه لیزر موهای زائد بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل موارد زیر است اما تنها محدود به این عوامل نیست:

  • نواحی درمان
  • ضخامت مو
  • نوع پوست
  • رنگ
  • نوع لیزر مورد استفاده

به دلیل این عوامل، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای داشتن بهترین نتیجه، معمولاً 4-6 جلسه درمانی همراه با چند جلسه حفظ نتیجه یک یا دو بار در سال نیاز است.

لیزر های مناسب و تاثیرگذار بر روی موهای شما

تکنولوژی مهمی وجود دارد که مورد استفاده بوده و  در حال حاضر نیز برای رفع موهای زائد بدن از آن استفاده می‌شود. تمامی لیزرهای موهای زائد نیاز به جلسات ادامه دار و حفظ نتیجه درمانی دارند.

الکساندرایت

لیزر الکسانداریت به عنوان سریع‌ترین لیزر برای رفع موهای زائد است و ملانین پوست را هدف قرار می‌دهد. این لیزر  به جوانسازی پوست و جوان ماندن پوست کمک می کند و از تابشی استفاده می‌کند که از یک کریستال الکساندرایت عبور می‌کند تا رشد موها را حذف کند. مشکلات این لیزر این است که تنها روی پوست‌های روشن تا درجه رنگ زیتونی بهترین نتیجه را دارد .. با لیزر موهای زائد الکساندرایت، پس از تعداد جلسات پیشنهادی موها تا حدود 70 درصد از موها از بین می‌رود. معمولاً بین۴ تا ۶ جلسه برای موهای نازک یا ۶تا ۸ جلسه برای موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر توصیه می‌شود.

تاثیر لیزر بر روی ضخامت مو

جواب خلاصه به این سوال این است که معمولاً موها دوباره رشد نخواهند کرد، مگر اینکه موهای ضخیم و زمخت ناشی از هورمون باشد، رشد کند. هورمون‌ها می‌تواند باعث ایجاد موهای کرکی شده و آنها را ضخیم و تیره کند. از این رو مهم است که اطمنیان حاصل کنید که هیچ مشکل هورمونی اساسی وجود ندراد که رشد موهای تیره را تحریک کند. همچنان که شنیده‌اید، بهترین نتیجه برای رفع موهای زائد روی موهای تیره و با پوست روشن بدست می‌آید. با این حال، عوامل دیگر بر روند درمان نیز تاثیر می‌گذارد.

تاثیر لیزر بر روی موهای نازک

افرادی با موهای نازک گاهی اوقات کاندیدای انجام لیزر موهای زائد هستند، اما اینکار بستگی به مقدار نازکی مو دارد و اینکه حاوی چه مقدار رنگ است. نوع پوست شما نیز مهم است. برای اینکار از کوول گلاید استفاده نمی‌شود. مراکز لیزر قادر هستند تا تنظیمات بالاتری را برای نوع پوست شما با نور لیزرفراهم کنند، اما  بدون داشتن این لیزر خاص، آنها مطمئن نیستند که پزشک بتواند تنظیمات بالاتری را برای رفع این موها داشته باشد.  اگر شما از نتیجه درمانی که روی موهای ضخیم خود انجام داده‌اید، راضی هستید، پس پیشنهاد می‌کنیم که به پزشک خود اعتماد کنید. چون مراکز زیادی مشاوره رایگان برای رفع موهای زائد ارائه می‌دهند، می‌توانید با مراکز دیگری نیز برای انجام اینکار صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید.

بیشتر افراد به چندین جلسه درمان و تنظیمات مناسب برای پوست خود نیاز دارند . اگر فکر می‌کنید که موهای بیشتری دارید، با پزشک ناظر صحبت کنید. ممکن است نیاز باشد که تنظیمات را تغییر دهند. رشد موهای متنقاض بیشتر در مردم خاورمیانه دیده می‌شود اما بسیار نادر است. آنها ممکن است به جلسات بیشتری با تنظیمات دقیق نیاز داشته باشند اما تنها پزشک است که می‌تواند بطور پزشکی شما را ارزیابی کرده و مشاوره مناسب را به شما ارائه دهد. اطمینان حاصل کنید که به مراکز کاملاً معتبر مراجعه می‌کنید.

تاثیر لیزر بر روی کرکی شدن موهای زخیم

تجربه برخی افراد از لیزر موهای زائد به آنها نشان داده است که لیزر می تواند باعث تیره و ضخیم شدن موهای کرکی شود. از این رو به دیگران توصیه می کنند دور لیزر موهای زائد را خط بکشند. این در حالی است که اگر شما تحت نظر یک پزشک متخصص پوست و آشنا با دستگاه لیزری که استفاده می کند، این کار را انجام دهید، دچار چنین مشکلی نخواهید شد.

به عبارت ساده تر، زمانی لیزر موهای زائد باعث ضخیم و تیره شدن موهای کرکی می شود که محدوده پوست برای انجام لیزر و طول موج مناسب برای تابش در نظر گرفته نشود. در این صورت، گرمای غیرطبیعی ایجاد شده روی پوست بر موهای کرکی تاثیر می گذارد و آنها را تحریک به تیره و ضخیم تر شدن می کند. به همین دلیل هم متخصصان همیشه توصیه می کنند لیزر را زیر نظر متخصصان پوست و در کلینیک های معتبر انجام دهید.

لیزر های نسل جدید چه تاثیری بر روی پوست های تیره دارند؟

زمانی که انجمن پوست آمریکا اعلام کرد افراد با پوست های روشن و موهای تیره، بهترین گزینه برای انجام لیزر موهای زائد هستند، خیلی از افرادی که پوست های تیره یا موهای کرکی و روشن داشتند، از انجام لیزر منصرف شدند. اما بهتر است این گروه از افراد بدانند نسل های ابتدایی دستگاه های لیزر موهای زائد، طول موج های کوتاهی داشتند و فقط فولیکول های تیره مو را تحت تاثیر قرار می دادند.

به همین دلیل هم گاهی این دستگاه ها، رنگ پوست تیره را با فولیکول سیاه مو اشتباه می گرفتند و با وارد کردن حرارت روی رنگدانه های پوست های تیره، سوختگی های شدیدی را در برخی از طرفداران لیزر موهای زائد ایجاد می کردند.

میزان دردناک بودن تاثیر لیزر بر روی موهای کرکی

لیزر به دلیل وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست برای سوزاندن ریشه موها، باعث ایجاد کمی درد و سوزش می شود، اما این درد، قابل تحمل و بسیار موقتی خواهد بود.
میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی متر است، بنابراین اصلا به بافت های داخلی بدن نمی رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند

برخی از افراد آستانه درد پایینی دارند و نمی توانند همین میزان اندک از درد را هم تحمل کنند.

به همین دلیل هم استفاده از اسپری یا پمادهای بی حس کننده، حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از لیزر برای رفع درد ناشی از این کار بسیار موثر خواهد بود.

عارضه های لیزر نسل جدید بر روی موهای ضخیم و کرکی

اگر فرد آفتاب گرفته باشد (برنزه کردن پوست)، ممکن است پوستش در اثر لیزر بسوزد و جای آن لک های سفیدی ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت های لازم را رعایت نکنید، یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کنید و تاول ایجاد شود، ممکن است جای زخم، اسکار باقی بماند.

علاوه بر این اگر پزشکی که لیزر را انجام می دهد، تبحر کافی در این کار نداشته باشد و شرایط دستگاه را بر اساس رنگ پوست بیمار به درستی تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول در پوست شود. فراد زیادی درمان با لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند تا موها را به جای اینکه کاملاً از بین ببرند، نازک‌تر کنند. مطب‌های زیادی از لیزر موهای زائد با عنوانی مانند” رفع دائمی موها” اشاره می‌کنند ، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که موها برای همیشه از بین بروند. با گذشت زمان ممکن است برخی از آنها دوباره رشد داشته باشند.

 

گروه متخصصين پوست ديار

خدمات گروه متخصصین پوست دیار   ليزر موهای زائد كندلا تزريق ژل تزريق بوتاكس تزريق چربي مزوتراپي ميكرونيدلينگ PRP جراحي خال كرايوتراپي هايفو كاشت مو و ابرو ميكرودرم و پاكسازي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ندا ایمانی

    برای از بین رفتن قرمزی و گزیدگی حشرات چه پمادی باید بزنم که لکه های قرمز کاملا محو شوند

  • ارش عباس زادگان

    سلام مدتی است ۴ تا انگشت دست چپم تا بند اول در صورت فشار درد و خارش دارد. خواهشا راهنمایی فرمایید

  • هاجر جهانشاهلو

    سلام روز خوش من صورتم هراز گاهی خیلی شفاف میشه ولکهام واقعا کمرنگ بنظر میرسه و گاهی اوقات پوستم تیره میشه وهمه لکهای صورتم میزنه بیرون مخصوصا پیشونیم اف افتضاح میشه از کرم های مراقبتی و ضد افتاب هم استفاده میکنم . موی سرم م هم خیلی ریزش داره هر کاری هم میکنم فایده نداره واقعا دارم کچل میشم لطفا راهنماییم کنیید

  • Davood

    من یک خال روی صورتمه از بچگی گوشتیه میگن برداری سرطان زاست میترسم بردارم نظر شما چیه و با چ‌روشی بردارم

  • لغو پاسخ