مراسم مریم میرزاخانی

پانته آ توتونپیان
مراسم مریم میرزاخانی،به گفته ی نزدیکان وی در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.مریم میرزاخانی،نابغه ی ریاضی جهان،که بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت،در کشور آمریکا به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم یادبود مریم میرزاخانی،پنج شنبه ی همین هفته (29م تیرماه) در تهران،برگزار خواهد شد.

مریم میرزاخانی،که مدت 4سال با بیماری سرطان سینه دست و پنجه نرم می کرد،در صبح روز شنبه 24 تیرماه در بیمارستانی در آمریکا درگذشت.

این دانشمند رشته ی ریاضیات که سال ها در کشور آمریکا زندگی می کرد،در دانشگاه استنفورد،که یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیاست،مقامی استادی را داشت.

به گزارش برخی از خبرگزاری ها،به نقل از بستگان وی،مراسم مریم میرزاخانی،در کشور آمریکا انجام خواهد شد.

همسر مریم میرزاخانی،دانشمند علوم کامپیوتر است و اصلیت وی به کشور چک بازمیگردد.حاصل ازدواج مریم میرزاخانی،دختری به نام آناهیتا است.برخی منابع خبری اعلام کردند که دلیل برگزاری مراسم مریم میرزاخانی در کشور آمریکا این است که فرزند او تابعیت کشور آمریکا را دارد و امکان سفر به ایران را در حال حاضر نخواهد داشت.

در حال حاضر خانواده مریم میرزاخانی، منتظر ورود پدر و مادر همسرش به امریکا هستند و احتمال داده می شود تا روز شنبه هفته آینده مراسم خاکسپاری مریم میرزاخانی  در آن کشور برگزار شود.

همچنین پیش بینی شده که مراسم یادبود مریم میرزاخانی در روز پنجشنبه در مسجد جامع شهرک غرب تهران در ساعت ۴ تا ۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

روز گذشته نیز (26تیرماه) در خانه ریاضیات تهران و همچنین مرکز سمپاد مشهد،مراسم یادبود مریم میرزاخانی برگزار شد.

رییس انجمن ریاضی ایران گفته است که احتمالا پیکر مریم میرزاخانی به ایران منتقل شود.

همچنین خانواده ی او،بیانیه ای در خصوص مراسم خاکسپاری مریم میزراخانی منتشر کرده اند که متنش به این شرح است:

«دوستان گرامی،

از همه شما که در پی درگذشت مریم عزیزمان با ابراز احساسات صمیمانه یاد او را گرامی داشتید سپاسگزاریم. برای بزرگداشت او، مجلس یادبودی از ساعت ۴ تا ۶ بعدازظهر یکشنبه ۲۳ جولای در بنیاد توحید در شمال کالیفرنیا برگزار می شود تا گرد هم بیاییم و یاد و خاطره او را زنده نگاه داریم.

نشانی:

Bonyad Towhid۱West Campbell Ave.Orchard HallCampbell, CA ۹۵۰۰۸

دانشگاه استنفورد نیز در پاییز ۲۰۱۷ مجلس یادبود و همایشی علمی برای گرامیداشت مریم برگزار خواهد کرد. مراسم خاکسپاری او خصوصی و فقط با حضور خانواده برگزار خواهد شد تا حرمت ذهن زیبا و خلوت آرام او را نگاه داریم.

یان ووندراک (همسر)زهرا حقیقی (مادر)احمد میرزاخانی (پدر)لیلا میرزاخانی (خواهر)

۲۶ تیرماه ۱۳۹۶

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ