صحبت های جالب سروش رفیعی در خندوانه

پانته آ توتونپیان
مهمان دیشب برنامه خندوانه، سروش رفیعی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و لژیونر فعلی تیم الخور قطر تیم 9ام لیگ قطر، بود که در این برنامه حاضر شد و پاسخ های جالبی به سوال رامبد جوان درباره جدا شدنش از پرسپولیس داد.

سروش رفیعی درپاسخ به علت جدا شدنش از پرسپولیس گفت: اینکه از پرسپولیس جدا شدم، مانند همه تصمیم ها درهمه رشته ها و همه مقطع ها درکل یک تصمیم حرفه ای بود، و یک سری دلایل قابل بیان و یک سری دلایل شخصی دارد. این دلایل شامل دلایلی احساسی و منطقی است که دراین زمینه منطق بر احساس حاکم است. 


سروش رفیعی در ادامه درپاسخ به شایعاتی که مبنی بر استقلالی بودن وی بود درباره علاقه و احساسش از کودکی به پرسپولیس گفت: در کودکی واقعا پرسپولیسی بودم، درمدرسه فوتبال افشین پیروانی شرکت داشتم و درآنجا به تماشای تمرین های پرسپولیس می رفتم. با اینکه پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشتم ولی قلبا پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفتم، چون افرادی که در تیم های استقلال و پرسپولیس بازی می کنند باید از لحاظ قلبی دراین تیم ها بازی کنند.

دلیل رفتنم این بود که من آدمی هستم که درمواقعی در زندگی یک سری مسایل را به مسایل دیگر ترجیح می دهم، مساله ای مثل آبروی خانواده و نیاز مالی اطرافیان را به مساله ای مانند فوتبال که همه عشق و علاقه و سرمایه و جوانی را به پای آن گذاشتم را ترجیح دادم، چون درآنجا پول بیشتری را میتوانستم کسب کنم ولی برخلاف نظر برخی دوستان که من پولکی هستم، این همه چیز نیست، چون زمانی که من به پرسپولیس رفتم پیشنهاد مبالغ بیشتری را از استقلال و تراکتورسازی داشتم زمانی که 2سال و نیم هیچ پولی را از فوتبال دریافت نکرده بودم، پس علاوه بر پول، کسب تجربه هم بسیار مهم است.

حمایت مردم و هواداران در پرسپولیس و رفقا و آقای برانکو از من باعث شد که لژیونر بشوم و درکنار آن دوست داشتم تجربه بین المللی کسب کنم. ازهمه مهمتر حضور  و عدم حضور من و همه بزرگانی که قبلا در پرسپولیس بودند و الان نیستند و فوتبالیست های بزرگی که درآینده پرسپولیس می آیند، همه می رویم ولی فقط پرسپولیس می ماند و اسم بزرگی دارد و هیچ چیزی به پرسپولیس اولویت ندارد.

سروش رفیعی درباره اصالتش گفت :پدر و مادر من هر دو لر هستند اما من در شیراز به دنیا آمده ام و بزرگ شده ام و با لهجه لری چند جمله ای را با یکی از تماشاگران خندوانه در استودیو صحبت کرد و در ادامه با لهجه شیرازی یک ماجرا با کلماتی که رامبد در اختیارش گذاشت تعریف کرد.

رامبد جوان سوالی پرسید که سوال بسیاری از هواداران پرسپولیس و مردم بود و رفیعی گفت: بسیاری از اطرافیان گلایه می کنند که چرا به باشگاه های اروپایی نرفتی، باید بگویم که بنده خیلی اهل توضیح دادن و فعالیت در فضای مجازی نیستم و اهمیت آنچنانی به این فضا نمی دهم ولی یک سری مسایل دراین فضا هست، این یک سوال خیلی کلیدی است و من هم گفتم که اروپا رفتن به این سادگی نیست، یعنی فوتبالیستی که بتواند در اروپا بازی کند به خصوص از لیگ ایران، به این سادگی نیست. برای اروپا رفتن چند فاکتور نیاز هست که یکی از آنها سن و سال است، دراروپا فوتبال یک اقتصاد خیلی بزرگ است.مثلا در باشگاههای بزرگ دنیا، 100 الی 120 میلیون یورو برای یک بازیکن هزینه می کند که اندازه بودجه 10 ساله ی یک باشگاه درایران است.اولین مساله سن است، باتوجه به سن بازیکن سرمایه گذاری می کنند.من از تیم های سطح 2 اروپا مثل یونان و روسیه و بلژیک و … هم قبل از آمدن به پرسپولیس و هم الان چند پیشنهاد داشتم که پیشنهاد بدی نبود ولی دراین مقطع با توجه به اینکه من 2سال  ونیم هیچ پولی درفوتبال نگرفتم احساس کردم که با 27 سال سن و با قرارداد 2،3 ساله بهتراست که به باشگاه اروپایی نروم.
سروش رفیعی بازیکن سابق و خوش اخلاق تیم فوتبال پرسپولیس تهران در برنامه خندوانه قول داد که 7 زندانی که بخاطر جرائم غیرعمد در زندان هستند را از زندان آزاد کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ