بیوگرافی آرش بارز

پانته آ توتونپیان
آرش بارز، خواننده و آهنگساز اهل افغانستان است که با شرکت در یک برنامه ی استعداد یابی تلوزیونی در افغانستان به شهرت رسید.

بیوگرافی آرش بارز:

آرش بارز در بهمن ماه سال 1365 است و 31 سال سن دارد.او با حضور و درخشیدن در یک برنامه ی تلوزیونی استعداد یابی بنام صدای افغان توانست شهرت زیادی کسب کند.

والدین آرش بارز هر دو اهل هرات هستند.آرش بارز دوران کودکی ش را در شهر مشهد سپری کرده است.او برای ادامه ی تحصیل رشته ی اقتصاد را انتخاب کرد و در کنار تحصیل،نواختن ساز گیتار را نیز با شرکت در کلاس های آموزشی آموخت.

آرش بارز بعدها گروهی موسیقی به نام گروه آبی تشکیل داد و پس از جدایی از این گروه مدت کوتاهی با گروهی موسیقی به نام گروه مورچه ها همکاری کرد.

آرش بارز با شرکت در برنامه ی محبوب صدای افغان،توانست توجه داوران این برنامه را به خود جذب کند.اما در انتهای مسابقه به دلیل اینکه آرش بارز لهجه ی فارسی داشت توانست نفر اول شود و مقام سوم این مسابقه را به دست آورد.

دستگیری آرش بارز:

آرش بارز هنرمند کشور به دلیل دادن اطلاعات نادرست به پلیس از سوی نیروهای امنیتی کابل بازداشت شده است، پیش از این محافظان احمد فرهاد مجیدی نماینده هرات در مجلس نمایندگان به دلیل خبر نادرست از سوی بارز، با پلیس کابل درگیر شده بودند. 
عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل امروز در نشست خبری گفت که آقای بارز اطلاعات نادرست به پلیس داده است.
گفته می شود که در درگیری میان پلیس حوزه چهارم کابل و محافظان آقای مجیدی یک پلیس کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.
آقای رحیمی در نشست خبری امروز گفت که اختلاف آقای بارز و آقای مجیدی یک موضوع حقوقی بوده و محافظان آقای مجیدی برای گرفتن پولی که قبل از این به بارز داده بود به دفتر کاری او رفته اند.
گفته می شود که محافظان آقای مجیدی پنج هزار دالر به آرش بارز قرض داده بوده و هنگام که آنان (محافظان مجیدی) برای دومین بار دنبال پول شان آمده بودند، بارز به پلیس تماس گرفته و خواهان کمک می شود.
رحیمی می گوید که بارز به پلیس ۱۱۹ زنگ زده و گفته است که شماری از افراد به دفتر کار او آمده و قصد ادم ربایی و یا ترور و یاهم زورگوی با او را دارند.
قوماندان امنیه کابل می گوید که پلیس از نزدیک ترین پوسته حوزه چهارم به اساس معلومات آقای آرش بارز به محل رفته و بدون آگاهی از هویت محافظان آقای مجیدی، با این افراد درگیر شده که در جریان درگیری یک پلیس کشته و یک تن دیگر زخمی می شود.
نقش فرهاد مجیدی 
عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل می گوید اگر در تحقیقات مشخص شود که فرهاد مجیدی نماینده مردم هرات در مجلس در این درگیری نقش داشته باشد بر اساس قانون او نیز مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
پیش از این اما آقای مجیدی به رسانه ها گفته بود که او از این درگیری با خبر نبوده و محافظانش که در کشته شدن یک پلیس دست داشته اند به پلیس تسلیم داده است.
رحیمی می گوید که دادن اطلاعات نادرست از سوی ارش بارز هنرمند کشور باعث این درگیری و کشته شدن یک پلیس شده است.
گفته می شود که همرا با ارش بارز هفت محافظ و سکرتر آقای مجیدی از سوی پلیس کابل بازداشت شده اند.
آرش بارز از جمله هنرمندان افغانستان است که در برنامه ستاره افغان از هرات شرکت کرده و با بیشترین رای او مقام اول را کسب کرد، بارز با خواندن آهنگ های زیبا توانست در وقت کم طرفداران زیادی پیدا کند.

فعالیت مستقل هنری آرش بارز:
بعد از اتمام برنامه ستاره افغان وی فعالیت های موسیقی خود را به صورت مستقل آغاز می کند که نتیجه آن از همان ابتدا همکاری با دو خواننده دیگر یعنی شهلا زلاند و وحید قاسمی در آهنگی با عنوان «کریسمس» با مضمونی انتقادی به وضعیت افغانستان و همچنین همکاری با فرید زلاند به عنوان آهنگساز ترانه ای بنام «اگر عاشق بمانیم» با مضمونی حماسی می شود. همچنین وی برای نخستین بار در تاریخ موسیقی افغانستان آهنگی تحت عنوان «با من بخوان» را با موسیقی سبک اپرا به همراه خواننده دیگری بنام سحر آرین به آواز در می آورد که آن نیز مضمونی در باب نابسامانی وضعیت زنان و مردان افغانستان دارد که نیاز به اتحاد و همبستگی آنها را برای بهبود اوضاع متذکر می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ