اعدام قاتل بنیتا کودک هشت ماهه

پانته آ توتونپیان
اعدام قاتل بنیتا، کودک هشت ماهه ی پاکدشتی که توسط سارقین خودروی پدرش به قتل رسیده بود،چه زمانی انجام خواهد شد؟

پدر بنیتا در روز بازسازی صحنه ی جرم ،در مصاحبه ای گفت برای قاتل بنیتا تقضای اشد مجازات و اعدام را دارد.

قاتل بنیتا،که متهم دوم در قتل بنیتاس،به تازگی ادعای جنجالی ای داشته است:

 
‌  مهدی متهم ردیف دوم این پرنده ادعا کرد همان شب اول،حادثه ربوده شدن بنیتا را به پلیس اطلاع داده است.

 براساس ادعاهای این متهم او چند ساعت پس از وقوع این حادثه به کلانتری خاتون آباد پاکدشت مراجعه و ماموران را در جریان حادثه قرار داده است.
 او مدعی شده حتی حوالی محل پارک خودرو را هم به آنها اعلام کرده بود که براساس آن ماموران وعده پیگیری داده بودند

پدر بنیتا در حاشیه بازسازی صحنه حادثه گفت: «من برای قاتلان دخترم درخواست اعدام دارم و از مسئولان می‌خواهم متهمان را در همین محل اعدام کنند تا هم خانواده من آرامش بگیرند و هم درس عبرتی برای متهمان دیگر شود.»

وی ادامه داد: « من از مأموران پلیس آگاهی و کلانتری محل تشکر می‌کنم. مأموران در این مدت همیشه در کنار ما بودند و هر جایی که احتمال می‌دادیم بنیتا در آنجا رها شده با ما همراه می‌شدند. مأموران پلیس تلاش زیادی برای پیدا کردن دخترم انجام دادند و من قدر‌دان آنها هستم.» وی در پایان با گلایه ازمسئولان درباره عدم رسیدگی به مناطق پایین شهر گفت: «همه بدبختی‌ها از اعتیاد شروع می‌شود. اگر این محل پاتوق مواد فروشان نبود، سارقان معتاد برای خرید مواد به این محل نمی‌آمدند و این اتفاق تلخ رخ نمی‌داد. متأسفانه محله ما قاچاق فروشان به راحتی مواد می‌فروشند و جولان می‌دهند و کسی هم در برابر آنها هیچ اقدامی نمی‌کند.»

درخواست قاتل بنیتا:

محمد، قاتل بنیتا در حاشیه ی روز بازسازی صحنه ی حادثه،از خانواده ی بنیتا،تقاضای اشد مجازات را داشت.قاتل بنیتا در ادامه گفت: «من را اعدام کنید و اشد مجازات حق ما است.» مهدی، متهم ردیف دوم گفت: «بعد از اینکه محمد پراید را سرقت کرد، من به سر خیابان رفتم و در قیامدشت خودم را به او رساندم. بعد از اینکه وسایل داخل خودرو را برداشتیم به محمد گفتم که آژانس بگیر و بچه را به خانه‌اش بفرست. بعد از هم جدا شدیم تا اینکه چند روز بعد متوجه شدم بچه را برنگردانده است. بعد با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را توضیح دادم تا اینکه مأموران من را بازداشت کردند.» محمد، اما حرف‌های مهدی را انکار کرد و گفت: « او دروغ می‌‌گوید که گفته برای بازگرداندن بچه آژانس بگیرم. اگر راست می‌گوید چرا خودش بچه را باز نگرداند.» دو متهم پس از بازسازی صحنه به اداره آگاهی منتقل شدند. 

درخواست خانواده کودک ربوده شده برای اعدام قاتل بنیتا:

خانواده “بنیتا” در بیانیه‌ای خواستار اشد مجازات برای عاملان جنایت فرزندشان شدند

خانواده “بنیتا” در بیانیه ای ضمن تشکر از آحاد مردم و رسانه‌ها از مسئولان قوه قضاییه خواستند که پرونده بنیتا را در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار داده و عاملان این جنایت را به اشد مجازات برسانند.

بیانیه ی خانواده ی قلعه نوعی برای اعدام قاتل بنیتا:

امروز صبح باز هم با صدای گریه های معصومانه دردانه مان “بنیتا” سراسیمه چشم گشودیم و به سوی گهواره اش شتافتیم. او نبود اما با هر تکانی که به گهواره می دادیم آرام می گرفتیم تا شاید دخترکمان که اکنون در آغوش امن پدر و مادر نیست، آرام بگیرد.

▪️جگر گوشه ام تنها خدا می داند در آن چند ساعت نفسگیری که بی ما گذراندی چقدر بیقرار بودی و به دنبال آغوش ما گشته ای. اما دخترکم دیگر نباید بترسی دنیا جای امنی برای فرشته ها نیست. تو پرواز کردی و ما اکنون هر روز و هر لحظه با در آغوش کشیدن گهواره خالیت داغ سنگین دلمان را مرور می کنیم.

▪️مردم عزیز ایران در این فرصت بر خود واجب می دانیم که با قامتی خمیده و دلی شکسته قدردان شما باشیم که در  روزهای جانگداز پرپر شدن فرزندمان، ما را تنها نگذاشتید و مهربانانه در کنار ما بودید و همچنین از همه رسانه‌های کشورمان که مسوولانه در کنار ما بودند صمیمانه قدردانی می‌کنیم. امید که با مجازات عاملین این فاجعه بزرگ و چاره‌اندیشی مسوولانه برای عدم تکرار چنین جنایاتی، دیگر شاهد عزادار شدن هیچ خانواده‌ای در غم از دست دادن فرزند دلبندشان به شکلی چنین تلخ و مظلومانه نباشیم.

▪️بنیتای ما رفت و حال خواسته ما این است که به فکر بنیتاهای ایرانمان باشیم و نگذاریم افرادی چنین بی‌رحمانه آنها را از ما بگیرند.

▪️ما اینک بسیار امید و اطمینان داریم که قوه محترم قضاییه مانند همیشه به بهترین و سریعترین شکل ممکن پرونده بنیتای مظلوم ایران زمین را در دستورکار قرار خواهد داد و عاملان این جنایت را به اشد مجازات خواهد رساند، تا دیگر هیچ کودکی اینگونه غریبانه به جای گهواره اش در سینه خاک به خواب نرود.

▪️هفتم مرداد سال 1396
خانواده بنیتا قلعه نویی

مصاحبه با قاتل بنیتا:

متأهل و صاحب دو فرزند است. وی مدعی است که در مرگ بنیتای هشت ماهه بی‌تقصیر است و عصر همان روز حادثه به کلانتری خاتون‌آباد پاکدشت رفته و موضوع سرقت خودروی پراید و نوزاد هشت ماهه را به پلیس خبر داده است.

متأهلی‌؟

بله. یک پسر دو ساله و یک دختر 9 ساله دارم.

شغلت چیست‌؟

بنگاه املاک کار می‌کردم.

تا الان فرزندانت را داخل خودروی در بسته در گرمای تابستان رها کرده‌ای‌؟

[سکوت می‌کند.]

سکوت نکن جواب بده‌؟

نه. من خودم پدرم به همین دلیل بعد از حادثه موضوع را به پلیس خبر دادم.

چه موقع به پلیس خبر دادی‌؟

آن روز پس از سرقت لوازم خودرو من به او گفتم آژانس بگیرد و نوزاد را به خانواده‌اش برگرداند یا در مکانی رها کند، او هم قبول کرد، اما باز هم دلم آرام نگرفت و غروب همان روز به کلانتری خاتون‌آباد پاکدشت رفتم و به مأمور کلانتری گفتم که یکی از بچه‌های محل ما خودروی پرایدی را همراه نوزاد دختری از مشیریه سرقت کرده است. به مأمور گفتم که او شیشه‌ای است و مأمور هم به من گفت پیگیری می‌کنیم.

چرا شما دوباره پیگیری نکردید‌؟
من بعد از حادثه اصلاً او را ندیدم تا اینکه پنج روز بعد وقتی در تلگرام عکس بنیتا را دیدم که اعلام مفقودی شده بود، موضوع را به یکی از دوستان توضیح دادم و گفتم که من و محمد خودرو و بنیتا را سرقت کردیم و قرار بود محمد بنیتا را به خانواده‌اش برگرداند. من ترسیده بودم و از دوستم خواستم پیگیری کند که او هم به مأموران خبر داده بود و من دستگیر شدم.

یعنی شما یکبار حضوری به کلانتری خبر دادی و یک بار هم از طریق دوستت به پلیس خبر دادی‌؟

بله.

حرف آخر‌؟

پشیمان هستم و حرف دیگری برای گفتن ندارم

منبع مصاحبه: وب سایت رکنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ