بیوگرافی جاستین گاتلین

پانته آ توتونپیان
بیوگرافی جاستین گاتلین،دونده ی مشهوری که توانست اوسین بولت افسانه ای را شکست در این مقاله می خوانید.

زندگی نامه جاستین گاتیلن:

جاستین گاتلین،دونده ی آمریکایی 35 ساله ای ست که توانست اوسین بولت افسانه ای را شکست دهد.جاستین گاتلین در 10 فوریه سال 1982 در بروکلین آمریکا متولد شد.

چهره ورزشی و حرفه ای  گاتلین بارها به اتهام استفاده از دوپینگ مخدوش شده است.جاستین گاتلین در سال 2001 به دلیل استفاده از مواد غیرمجاز(دوپینگ) به مدت دو سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد که بعدها این محرومیت به یک سال کاهش یافت.جواب تست دوپینگ جاستین گاتلین برای مصرف ماده ی آمفتامین مثبت بود.بعدها گاتلین به خبرگزاری ها اعلام کرده بود که این ماده در داروهایی بوده که او از زمان بچگی برای درمان بیماری بیش فعالی استفاده می کرده و هرگونه اتهام برای دوپینگش را رد کرد.

افتخارات جاستین گاتلین:

جاستین گاتلین در المپیک سال 2004 در رشته ی دوی 100 متر مقام قهرمانی را به دست آورد.همچنین در همین رشته در سال های 2005 و 2017 نیز قهرمان جهان شد.

جاستین گاتلین در فینال دوی صد متر قهرمانی مردان جهان،توانست اوسین بولت را شکست بدهد.و لقب سریع ترین مرد دنیا را از آن خود کند.جاستین گاتلین به مدال طلا رسید و در کمال تعجب و ناباوری همه مدال برنز از آن اوسین بولت شد.این آخرین حضور اوسین بولت در میادین ورزشی بود و او برای همیشه با  ورزش دو و میدانی خداحافظی می کند.

اوسین بولت افسانه ای پس از شکست مقابل جاستین گاتلین،او را در آغوش می کشد:

گاتلین ۳۵ ساله پارسال مسن‌ترین دونده‌ای شد که در المپیک و در صد متر مدال گرفت و پشت سر بولت، نقره به دست آورد. او در سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۰۶ از دویدن محروم شد در حالی که حکم اولیه او هشت سال بود. گاتلین در ۹ رویارویی با بولت تنها یک بار او را شکست داده که چهار سال پیش در رم بوده.
البته با وجود رقابت احترام متقابلی بین این دو بوده تا جایی که بولت به خاطر هوکردن گاتلین قبل از فینال ۱۰۰ متر ریو و همچنین در مراسم اعطای مدال به شدت واکنش نشان داد.
گاتلین که مدال برنز المپیک لندن را نیز در کارنامه دارد، گفت: «برای یوسین نهایت احترام را قایلم. جدا از موفقیت‌هایش در پیست، انسان بزرگی است و هیچ رقابتی بین ما وجود ندارد. او رقیب بزرگی است که باعث شده من تا اینجا پیش بیایم و اینقدر انگیزه داشته باشم.»

 گاتلین پیش‌بینی کرده است که بعد از رفتن بولت، دوومیدانی وارد یک عرصه جدید و جالب می‌شود.

اوسین بولت سال ها بود که صاحب این لقب بود.البته جاستین گاتلین در المپیک ریو نتوانست اوسین بولت را مغلوب کند و مدال طلای این رقابت ها به اوسین بولت رسید.

در فینای دوی صد متر، گاتلین آمریکایی با زمان ۹ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه زودتر از هموطنش، کریستین کولمن با ۹ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه و یوسین بولت با ۹ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه از خط پایان گذشت و مدال طلا را به سینه زد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ