طریقه ی ساخت اپل آیدی

samiira
در این مقاله به دلیل نیاز کاربران گوشی های آیفون به Apple ID در این قسمت طریقه ساخت اپل آیدی با کامپیوتر را به همراه تصویر توضیح خواهیم داد.

Apple ID همانند شناسنامه کاربران اپلی است. ساخت اپل آیدی اولین پیش نیاز جهت بهره بردن از استور غنی و اپلیکیشن‌های بی‌نظیر اکو سیستم آی‌او‌اس است. به همین دلیل هر شخصی که دستگاهی از محصولات اپل را تهیه می‌کند بایستی در اولین فرصت آیدی مخصوص خود را بسازد. متاسفانه اپل برخلاف روند بسیار ساده سایر شرکت‌ها اعم از گوگل و مایکروسافت، از روند پیچیده‌تر و بالطبع به همراه امنیت بالاتری جهت ساخت آیدی برای کاربران گجت‌های خود استفاده کرده است. این شرکت همواره در تلاش بوده است تا از راه‌های فرعی ساخت آیدی جلوگیری کند.

اپل آیدی چه مزایایی دارد؟

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایگان از اپ استور دانلود کنید

امکان دانلود موزیک و فیلم از فروشگاه آیتونز

سینک‌کردن اطلاعات مختلف نظیر شماره تلفن‌ها، یادداشت‌ها، بوکمارک‌های سافاری، ریمایندرها و … بین دستگاه‌های اپلی مختلفی که دارید.

استفاده از ۵ گیگابایت فضای رایگان آی‌کلاود درایو

استفاده از سرویس آی‌مسیج برای چت با سایر دارندگان دستگاه‌های اپلی

استفاده از قابلیت ردیابی مکان جغرافیایی آی‌دیوایس‌ها و کامپیوتر مک

استفاده از اپل موزیک

استفاده از سرویس مکالمه‌ی صوتی و تصویری فیس تام

و…

در ادامه به طور کامل و قدم به قدم مراحل ساخت اپل آیدی را شرح خواهیم داد و برای تمامی مشکلات احتمالی بهترین راه حل را عنوان خواهیم کرد.

طریقه ی ساخت اپل آیدی

برای ساخت اپل آیدی اولین پیش‌نیاز نرم‌افزار آیتونز اپل خواهد بود که از آن طریق اقدام به ساخت اکانت خواهیم کرد. نصب آیتونز به راحتی انجام می‌شود و به کرک یا اقدامات خاصی احتیاج ندارد.

پس از نصب آیتونز به نرم‌افزار تغییر آی‌پی (IP) احتیاج خواهید داشت تا اپل متوجه نشود که شما از ایران به iTunes متصل شده‌اید. برای این کار نیز باید برروی کامیپوتر خود از VPN و یا سرویس‌های مشابه استفاده کنید تا IP شما تغییر کند. در نظر داشته باشید برای اطمینان از صحت طی مراحل، آی‌پی دستگاه خود را حتما به ایالات متحده تغییر بدهید. البته در شرایطی تعدادی از کاربران به صورت اتفاقی قادر به ساخت اپل‌ آیدی بدون تغییر آی‌پی بوده‌اند. اما ما با توجه به اقدامات اخیر اپل و اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتما از این روش استفاده کنید.

بعد از نصب آیتیونز و اجرای برنامه، صفحه‌ای همانند تصویر زیر را می‌بینید.

 

با کلیک روی App که در تصویر با فلش مشخص‌شده است، به صفحه‌ای شبیه تصویر زیر می‌رسید.

 

در این قسمت با کمی اسکرول و در منوی سمت راست لیست برنامه‌های برتر رایگان ارایه شده در آیتیونز را خواهید دید. از این لیست به‌دلخواه یک برنامه را انتخاب کنید. اصلا اهمیتی ندارد که چه برنامه‌ای را انتخاب می‌کنید، حتی اگر به آن نیاز هم نداشتید مهم نیست، تنها موردی که اهمیت دارد این است که این نرم‌افزار یا بازی، رایگان باشد. برای نمونه، برنامه‌ی اینستاگرام را انتخاب می‌کنیم. بعید است این روزها کسی به این برنامه نیاز نداشته باشد.

 

در این قسمت با کلیک بر روی کلید «گرفتن» (Get) و ازآنجایی‌که شما اپل آیدی ندارید، با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

 

در تصویر بالا با کلیک روی «به وجود آوردن اپل آی‌دی جدید» (Create New Apple ID) می‌توانید مراحل ساختن اپل آی‌دی را شروع کنید. با کلیک روی این کلید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌رسیم.

 

در این تصویر و تصویر پایین، تنها کافی است روی قسمت‌های مشخص‌شده کلیک کنید و مراحل را جلو ببرید. در صفحه‌ی اول توضیحاتی اجمالی در مورد اپل آی‌دی به شما داده می‌شود و در صفحه‌ی بعد هم از شما توافق‌نامه‌ای مبنی بر موافقت‌ شما در مورد مفاد امنیتی و همچنین مواردی که با ساختن اپل آیدی به دست می‌آورید یا از دست می‌دهید، از شما پرسیده می‌شود که باید با آن‌ها موافقت کنید.

در این قسمت، فیلد‌های زیادی وجود دارند که باید اطلاعات شخصی یا اطلاعاتی که برای ساخت اپل آیدی لازم است را با دقت وارد کنید. در این مرحله با توجه به عدد نوشته‌شده روبروی هر فیلد، آن را برای شما توضیح می‌دهیم.

۱. در این قسمت باید ایمیل معتبری را وارد کنید. معتبر نه به این معنی که باید از سمت گوگل یا یاهو باشد، بلکه‌ به این معنی که بتوانید به ایمیل تاییدیه که از طرف اپل برای‌تان ارسال می‌شود، پاسخ دهید. همچنین این ایمیل، به‌عنوان نام کاربری اپل آیدی شما به کار می‌رود و در جایی که لازم‌اش داشته باشید، باید این ایمیل را وارد کنید.

۲. در این قسمت باید رمز عبوری برای اپل آیدی خود انتخاب کنید که حداقل ۸ کاراکتر متشکل از اعداد، حروف بزرگ و کوچک باشد. همچنین نباید در این قسمت از Space استفاده کنید و نباید از سه کاراکتر پشت‌هم در یک ردیف کی‌برد یا سه کاراکتر پشت‌هم که در ایمیل‌تان وجود دارد، استفاده کنید.

۳. تکرار رمز عبوری که در قسمت دوم وارد کرده‌اید.

۴. در این قسمت می‌توانید از سوالات پیش‌فرض، یک مورد را انتخاب کنید تا در قسمت ۷ به آن پاسخ دهید. این سه سوال برای امنیت بیشتر اپل آیدی شما پرسیده می‌شوند، سعی کنید پاسخ‌هایی که به آن‌ها می‌دهید، خاطرتان بماند. اگر رمز عبورتان را فراموش کنید، حتما به این سوالات برای بازیابی رمز عبور، احتیاج خواهید داشت.

۵. در این قسمت می‌توانید از سوالات پیش‌فرض، یک مورد را انتخاب کنید تا در قسمت ۸ به آن پاسخ دهید.

۶. در این قسمت می‌توانید از سوالات پیش‌فرض، یک مورد را انتخاب کنید تا در قسمت ۹ به آن پاسخ دهید.

۷. پاسخ سوال امنیتی را که در قسمت ۴ از خود پرسیده‌اید، در این فیلد وارد کنید.

۸. پاسخ سوال امنیتی را که در قسمت ۵ از خود پرسیده‌اید، در این فیلد وارد کنید.

۹. پاسخ سوال امنیتی را که در قسمت ۶ از خود پرسیده‌اید، در این فیلد وارد کنید.

۱۰. در این قسمت باید یک ایمیل برای موارد اضطراری که احتمالا با اپل آیدی یا رمز عبورش به مشکل بر‌خوردید، وارد کنید. واردکردن این ایمیل اختیاری است و می‌توانید از چنین ایمیلی استفاده نکنید.

۱۱. تاریخ تولدتان را به‌صورت میلادی در این قسمت وارد کنید. برای تبدیل تاریخ از شمسی به میلادی می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

۱۲. اگر مایل هستید از زمان عرضه‌ی موزیک، برنامه یا فیلم‌های خاص مطلع شوید، حتما این تیک را بزنید. این اطلاع‌رسانی‌ها در قالب ایمیل برای شما ارسال می‌شوند. در غیر این صورت، تیک را بردارید.

۱۳. اگر مایل هستید از زمان عرضه‌ی محصولات و خدمات جدید مطلع شوید؛ حتما این تیک را بزنید. این اطلاع‌رسانی‌ها در قالب ایمیل برای شما ارسال می‌شوند. در غیر این صورت تیک را بردارید.

۱۴. در انتها با زدن کلید «ادامه» (Continue) به صفحه‌ای شبیه زیر خواهید رسید.

در این قسمت قبل از هر چیز به تغییر آی‌پی نیاز دارید؛ قبل از تغییر آی‌پی اقدام به تکمیل این صفحه نکنید. برای تغییر آی‌پی می‌توانید از برنامه‌های معمول استفاده کنید. در صورت امکان آی‌پی‌تان را به آی‌پی امریکا تغییر دهید.

بعد از تغییر آی‌پی به ترتیب زیر اقدام به تکمیل این صفحه کنید.

۱. این قسمت را حتما روی None قرار دهید.

۲. در این قسمت و قسمت‌های ۳ و ۴ باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در قسمت ۲، باید پیشوند نام‌تان را مثل  خانم، آقا و غیره انتخاب کنید.

۳. نام خود را در این قسمت وارد کنید.

۴. نام خانوادگی خود را در این قسمت وارد کنید.

۵. از این قسمت به بعد را باید و حتما طبق تصویر زیر تکمیل کنید. توجه و دقت زیادی در این قسمت به خرج دهید. هر سه ستون از مشخصات آدرس آزموده شده‌اند و قابل‌استفاده هستند و باید آن‌ها را دقیقا مطابق با نمونه وارد کنید تا با پیغام خطا مواجه نشوید. در این قسمت از اطلاعات بخش Address1 استفاده کنید.

 

۶. در این قسمت از اطلاعات Address 2 استفاده کنید.

۷. این قسمت را با اطلاعات بخش City تکمیل کنید.

۸. در این قسمت از اطلاعات بخش State استفاده کنید.

۹. این قسمت را با اطلاعات بخش Zip Code تکمیل کنید.

۱۰. در این قسمت از شماره‌ تلفن و قسمت داخل پرانتز، استفاده کنید.

۱۱. در این قسمت باقی شماره تلفن را وارد کنید.

۱۲. برای ادامه روی کلید «ساخت اپل آیدی» (Create Apple ID) کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ