بیوگرافی جواد جهرمی

پانته آ توتونپیان
جواد جهرمی،گزینه ی احتمالی وزارت ارتباطات خواهد بود.در این مطلب با زندگی و بیوگرافی جواد جهرمی بیشتر آشنا خواهید شد.

بیوگرافی محمد جواد جهرمی:

محمد جواد جهرمی آذری،یکی از مدیران جوان و گزینه ی احتمالی وزارت ارتباطات که متولد سال 1360 است.

جهرمی دارای لیسانس مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) است.

محمد جواد جهرمی آذری، که یکی از جوان ترین گزینه های کابینه انتخابی روحانی خواهد بود،در حال حاضر سمت ریاست هیئت مدیره و مدیرشرکت ارتباطات زیر ساخت را بر عهده دارد.جهرمی همچنین معاونت وزیر ارتباطات دولت یازدهم را نیز عهده دار بوده است و یکی از جوان ترین مدیران ارشد در سطح کشوری است که زیر ۴۰ سال سن دارد.

سوابق اجرایی

 محمد جواد جهرمی ،به مدت شش سال سابقه مدیریت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سمت مدیرکل، دو سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت رایتل، و بیش از دو سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت زیرساخت را در کارنامه کاری اش دارد.

در طول فعالیت خود مسئولیت‌های دیگری نیز در حوزه ارتباطات بر عهده داشته است. عضو کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی، عضو کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی، عضو ناظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی،‌ عضویت در کمیته ارتباطات ستاد بحران کشور، مجری طرح اجرای وظایف صیانتی و اجتماعی و فرهنگی در خصوص ارتباطات و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و عراق،‌ مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و روسیه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس APT،‌ رئیس کمیته ارتباطات اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ دبیر برگزاری جشنواره ملی کیفیت فاوا و دبیر همایش بین‌المللی کانکت 2016، از جمله مسئولیت‌هایی هستند که در سوابق کاری محمد جواد آذری جهرمی دیده می‌شوند.

مطالعات و پژوهش‌ها

‌ بررسی مدلهای اقتصادی ترانزیت ارتباطات بین الملل در ایران
‌ بررسی مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات و نحوه تعرفه گذاری آن
‌ بررسی تغییرات اکوسیستم زیرساختی کشور در برنامه ششم توسعه کشور
‌ بررسی علل عدم موفقیت سرویس های بومی در عرصه فضای مجازی و راهکارهای رفع آن
‌ بررسی مدلهای فنی صیانت از فرهنگ در فضای مجازی
‌ بررسی مدلهای کسب درآمد و توسعه بازار در حوزه پیام رسانهای بومی
‌ بررسی تفاوتهای حقوقی نظام اعمال حاکمیت در ایران و سایر کشورها
‌ بررسی مدل توسعه شبکه های نسل ۳ و ۴ موبایل در ایران متناسب با شرایط بازار
‌ بررسی علل خاموشی سراسری شبکه برق کشور در سال ۱۳۸۲

تخصص‌های مرتبط

‌ آشنایی کامل با طراحی ، مهندسی و مدیریت شبکه های انتقال نوری
‌ آشنایی کامل با طراحی ، مهندسی و مدیریت شبکه های مبتنی بر IP
‌ آشنایی کامل با مدیریت شبکه های نسل جدید
‌ آشنایی با شیوه و مدل های نوین مدیریتی بخشهای عمومی و خصوصی

سایر ویژگی‌ها

‌ مدیر اجرائی برتر در جشنواره شهید رجائی سال ۱۳۹۵
‌ اولین کاندیدای متولد پس از انقلاب پیشنهادی برای کسب مقام وزارت 
‌ رتبه برتر کنکور مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
‌  آشنایی کامل و تسلط به زبانهای انگلیسی و عربی

دستاوردهای مهم جهرمی پس از مدیریت زیرساخت:

افزایش سرعت اینترنت
کاهش قیمت انتقال داده‌ های اینترنتی در کشور
تاثیر در بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات
بهبود ارتباط شرکت زیرساخت با ارائه دهنده‌های اینترنت داخلی
راه اندازی سامانه کنترل کیفیت شرکت زیرساخت
افزایش قراردادها و تبادلات خارجی شرکت زیرساخت
حمایت از استارتاپ‌ها و کارآفرینان

تلاش جهرمی برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات:

محمد جواد جهرمی از سوی دیگر نقش اصلی در ارائه طرح رفع فیلتر یوتوب و بلاگ اسپات در دانشگاه ها را بازی کرده است. هر چند مشخص نیست که این طرح چه زمانی اجرایی می شود و هرچند که تمام اعضای جامعه حق دارند از اطلاعات جامعی که در شبکه ای مانند یوتوب است استفاده کنند، اما باز شدن این سایت ها در مکان هایی محدود مثل دانشگاه ها، گام کوچکی است به سوی تحقق هدف بزرگِ دسترسی آزاد مردم ایران به اطلاعات.

جهرمی و اهمیت به دیدگاه کاربران وب:

جواد جهرمی در مدتی که معاون وزیر ارتباطات بوده، نشان داده که به دیدگاه کاربران نیز اهمیت می‌دهد. پس از ارائه طرح مبهمی مربوط به اینترنت نامحدود در هفته گذشته که تمام پیکربندی آن بر اساس حجم‌های مشخص بود و شروع اعتراض کاربران به آنها، جهرمی خبر داد که صدای اعتراض کاربران را به وزیر ارتباطات، محمود واعظی رسانده است.

جواد جهرمی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «با ارسال نامه ای از دکتر واعظی خواستم مصوبه جدید تعرفه تا بررسی بیشتر متوقف گردد. امیدوارم موافقت نمایند». واعظی روز پنج شنبه گذشته از لغو مصوبه اینترنت نامحدود و بررسی مجدد تعرفه ها خبر داد.

تخریب چهره جهرمی توسط رسانه های معاند:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، یک مقام مسئول وزارت اطلاعات گفت: آقای مهندس آذری جهرمی از مدیران خوشنام، پاکدست و قانونمدار وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

دستیار ویژه وزیر اطلاعات گفت: اقدامات رسانه های معاند و فرصت طلب با هدف تخریب نیروهای خدوم جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

گفتنی است رسانه های ضد انقلاب و جیره خوار استکبار طی چند روز گذشته و پس از معرفی آذری جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف تخریب وی و نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران شروع به دروغ پراکنی و یاوه گویی و نشر اکاذیب کردند.

نظر رضایی کوچی درباره زندگی شخصی جواد جهرمی:

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: بخاطر شناختی که از خانواده آقای آذری جهرمی داشتم از ایشان دفاع می کنم همه مردم جهرم از ایشان و خانواده شان به تدین و پایبندی به نظام یاد می کنند. ایشان برخلاف برخی شایعات داماد فردی است که بازنشسته شرکت نفت در یکی از شهرستان های جنوب استان فارس است.  
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خانواده معمولی و در سطح زندگی عادی به دنیا آمده و آقازاده نبودند، پدر ایشان کارگر بوده است و آقای آذری جهرمی باتلاش و کوشش خود به این جایگاه رسیده است.  
وی با اشاره به سهم بالای وزیر پیشنهادی ارتباطات از ظرفیت بالا در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه تحلیل های درست گفت: این قابلیت ها نقش موثری در موفقیت های ایشان داشته و ایشان از نخبگان کشوری است.  
رضایی کوچی ارتباطات نزدیک آذری جهرمی با جوانان فعال درحوزه ارتباطات را امری مهم در پیشبرد و نشاط در حوزه این وزارتخانه دانست.
نماینده جهرم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی در مورد صیانت فرهنگی از فضای مجازی دارای دغدغه است، گفت: ایشان بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری و سیاست های دولت هزینه های زیادی برای باز بودن فضای ارتباطی پرداخت کرده است.  
وی گفت: توجه ویژه به پرسنل بخش خصوصی مرتبط به این وزارتخانه و به روز نمودن پرداخت حقوق و بیمه تکمیلی آنان از برنامه ها و عملکرد ایشان در چهارسال اخیر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ