بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی

پانته آ توتونپیان
دکتر سید حسن هاشمی در سال 1338 در شهر فریمان متولد شد.پدر دکتر هاشمی شغلش عطاری و از چهره‌های مورد وثوق شهر بود.

بیوگرافی دکتر حسن هاشمی:

دکتر سید حسن هاشمی در سال 1338 در شهر فریمان متولد شد.پدر دکتر هاشمی شغلش عطاری  و  از چهره‌های مورد وثوق شهر بود.

تحصیلات سید حسن هاشمی وزیر بهداشت:

سید حسن قاضی زاده هاشمی دوران ابتدایی و تحصیلات دوران متوسطه را در مدرسه فردوسی مشهد به پایان رساند.سید حسن قاضی زاده هاشمی سال 56 وارد دانشکده پزشکی مشهد شد و ضمن تحصیل دانشگاهی در فعالیت‌های اجتماعی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته و همزمان با گسترش موج انقلاب اسلامی با مشارکتی فعال، در رخدادهای سیاسی – اجتماعی شهر مشهد تاثیرگذار بود.

دکتر سید حسن هاشمی  دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در سال 1365، دکتری تخصصی چشم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در سال 1368 و  فلوشیپ قرنیه و سگمان قدامی چشم از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرد.

خانواده

لیلی کوچک‌زاده همسر هاشمی، متخصص کودکان و فوق تخصص خون و سرطان کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.وی هم‌اکنون ۳ فرزند دارد. فرزندان هاشمی نیز همانند پدر و مادرشان، رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اند که فاطمه دستیار روانپزشکی، مریم دانشجوی پزشکی و علیرضا دانشجو پزشکی می‌باشد

وی فاقد گرایش سیاسی می‌باشد و به اعتقاد برخی از ناظران از چهره‌های نزدیک به «جبهه پایداری» محسوب می‌شود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان یکی از مؤسسان سازمان جهاد سازندگی نقشی مؤثر ایفا کرد. با شروع جنگ ایران و عراق، مدت ۳۳ ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرد و در این مدت دوبار مجروح شد. برادر کوچکتر وی نیز به علت مصدومیتِ شیمیاییِ ناشی از دوران جنگ در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی درگذشت. حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از بازگشت «جهت ادامه تحصیل»، حضور در جبهه را در قالب تیمهای اضطراری پزشکی ادامه می‌داد. او در زمان وزارت بهداشت محمد فرهادی در بیمارستان فارابی مشغول شد و هم اکنون در بیمارستان چشم پزشکی نور مشغول است و رکورددار عمل جراحی لیزیک می‌باشد. وی در کلاس‌های مربوط به فنِ بازیگریِ رضا کیانیان شرکت داشته‌است

افتخارات سید حسن هاشمی:

دکتر سید حسن هاشمی در چهاردهمین جشنواره ابن سینا (1391)، جشنواره چشم پزشکی فارابی (1390) و پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی (1388) موفق به کسب عنوان محقق برتر شده است.

انتشار بیشترین مقاله در خصوص اپیدمیولوژی عیوب انکساری در سطح جهان، 157مقاله در مجلات بین‌المللی با نمایهISI ، PubMed و Scopus، انتشار 36 مقاله در مجلات معتبر داخلی، آموزش و تربیت بیش از 100 دستیار تخصصی چشم در رشته چشم پزشکی و انتشار بیش از ده کتاب در زمینه‌های مختلف چشم پزشکی از جمله خدمات آموزشی، پژوهشی و تألیف‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی است.

راه اندازی و آموزش 31 روش عمل جراحی جدید در رشته فوق تخصصی چشم پزشکی برای نخستین بار در ایران از جمله نوآوری‌های وی در عرصه چشم پزشکی است.

تاسیس و هدایت تنها مرکز تحقیقات چشم پزشکی خصوصی کشور در کارنامه دکتر هاشمی ثبت شده است. این مرکز تحقیقات چشم پزشکی مصوب شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و بدون دریافت بودجه دولتی، موفق به کسب رتبه نخست شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی شده است.

 این مرکز در حال حاضر طبق مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوره PhD by Research را نیز راه‌اندازی کرده و دو دانشجو در مقطع PhD در این مرکز مشغول تحصیلند.

سمت های مهم دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی و سوابق اجرایی:

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور (1380-1376)

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (1380-1376)

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (1384)

مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (1387-1384)

 رییس هیات مدیره و دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران (1390 تاکنون) از جمله سوابق اجرایی وی به شمار می‌رود.

قاضی زاده هاشمی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده 284/ موافق: 260 رای؛؛ مخالف: 18 رأی؛؛ ممتنع: 6 رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر بهداشت مشغول به فعالیت شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ