نحوه ی کارت به کارت اینترنتی

toranj
نحوه کارت به کارت اینترنتی به چه کاری می آید؟ آیا تا به حال به این مشکل برخورد کرده اید که خواسته باشید به یک حساب کسی دیگر از حساب کارت خود پول واریز کنید و به دستگاه عابر بانک دسترسی نداشته باشید؟ با اینترنت همه کارها ساده تر از قبل شده است. فقط کافی است به صفحه انتقال کارت به کارت از سایت بانک مورد نظر خود شده و از آنجا این کار، یعنی کارت به کارت کردن با اینترنت را انجام دهید.

دارندگان کارت بانکی از هر بانکی می توانند با داشتن رمز دوم (دریافت از دستگاه خودپرداز)، کد  CVV2و تاریخ انقضای کارت خود از خدمات اینترنتی کارت در سایت اینترنتی بانک مورد نظر استفاده نمایند.

همچنین برای استفاده از خدمات اینترنت بانک خود باید به بانک مورد نظر مراجعه فرمایید تا اقدامات لازم را برای دسترسی آسان شما از طریق اینترنت انجام دهند.

توجه داشته باشد برای  پرداخت اینترنتی توسط کارت بانکی خود باید رمز عبور دوم + کد CVV2 را داشته باشید. کد CVV2 یک عدد ۳ یا ۴ رقمی است که معمولا در جلو یا پشت کارت ها درج میشود. یکی از راه های کارت به کارت اینترنتی استفاده از همراه بانک می باشد که می توانید با نصب برنامه مورد نظر به روی گوشیتان و با وصل شدن به اینترنت تمام کارهای بانکی خود را حتی موقعی که در تاکسی نشته اید انجام دهید.

جدیدترین محصول خدمات بانکداری الکترونیکی، همراه کارت آینده است که در حال حاضر قابل استفاده برای تلفن همراه و تبلت‌های هوشمند با سیستم عامل های Android، iOS و WindowsPhone می‌باشد. این سامانه با ارائه خدمات مبتنی بر کارت همچون شارژ سریع خطوط اعتباری، موجودی و پرداخت قبض ، توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در میان تمامی کاربران بانکداری الکترونیکی برای خود کسب نماید. همچنین این سامانه امکان انتقال وجه کارت به کارت شتابی با شرط مبدا بودن کارت آینده را برای تمامی مشتریان بانک فراهم نموده‌است. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سامانه، عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و یا هر گونه ثبت نام می باشد و تمامی کاربران بانکداری الکترونیکی با داشتن حداقل یک کارت بانکی عضو شتاب از خدمات آن بهره‌مند گردند. همچنین بر اساس آخرین تغییرات جدید خدمات مبتنی بر سپرده، برای دارندگان حسابهای بانک آینده همچون انتقال وجه سپرده به سپرده، مشاهده اطلاعات تسهیلات، مانده و گردش سپرده و امکانات جدیدی چون، به هنگام سازی اطلاعات به منظور بازیابی اطلاعات ذخیره شده ارائه شده است. با اضافه نمودن سرویس جذاب به هنگام سازی کارت و سپرده، کاربران سامانه همراه دیگر نگران از دست دادن اطلاعات کارت‌ها و سپرده‌های خود و مقصد نمی‌باشند.

  • کلیه تراکنش های مشتریان در محیط امن SSL انجام می گردد.
  • تمامی درخواست ها و پاسخ ها علاوه بر به کارگیری پروتکل امن SSL برای هر مشتری به صورت جدا و با کلید مخصوص هر مشتری رمز نگاری میگردد.
  • کلیه اطلاعات مشتریان نزد بانک محفوظ می باشد.
  • هیچگونه اطلاعات اعم از رمز کارت، رمز سپرده و اطلاعات حساس مشتری ها سمت دستگاه ذخیره نمی گردد.

حال توضیح مختصری خواهیم داشت از مراحل نحوه کارت به کارت کردن با اینترنت:

اولین کاری که باید انجام دهید، صفحه خدمات مجازی بانک خود را پیدا کنید. بهترین کار برای انجام این کار این است که به صفحه خانگی (صفحه اصلی) سایت بانک مورد نظر خود شده و از آنجا به دنبال پیوند خدمات مجازی یا سرویس های پرداخت اینترنتی بگردید. در صفحه ای که برایتان باز می‌شود، باید به دنبال خدمات انتقال وجه بگردید. معمولاً بانک های معروف برای خود یک همچین خدمتی را دارند که شما بتوانید با اینترنت پولی را کارت به کارت کنید که اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، این راحت ترین راه حل است.

پس از این که صفحه مورد نظر کارت به کارت بانک خود را پیدا کردید، حال برای راحتی کار می توانید نشانی آن صفحه را بردارید، تا برای بازگشت دوباره به آن صفحه کار شما راحت تر شود. فقط کافی است این نشانی را رونوشت کرده تا در مواقع بعدی فقط این نشانی را در نوار آدرس مرورگر بچسبانید و بروی Enter ضربه بزنید. یک راه ساده تر هم این است که آن را علامت گذاری یا Bookmark کنید که به این کار افزون نشانی به علاقه مندی ها گفته می شود. این کار در مرورگر های مختلف شاید اندکی تفاوت داشته باشد، ولی ماهیت کار شبیه هم است. در فایرفاکس باید بروی ستاره خاکستری رنگ کلیک کنید تا به ستاره طلایی تبدیل شود.

اگر خواسته باشید از صفحه کارت به کارت یک بانک مثال بزنیم تا قضیه برای شما روشن تر شود، باید به صفحه کارت به کارت بانک ملی اشاره کنیم که تصویر آن به مانند عکس زیر است.

حال باید بروی دکمه انتقال وجه (کارت به کارت) اینترنتی کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که دقیقاً مانند صفحه واریز مبلغ است. اول باید شماره کارت خودتان را وارد کنید، سپس رمز عبور دوم را که از دستگاه خودپرداز گرفته اید را وارد کنید. عدد 4 یا 3 رقمی CVV2 را وارد کنید و در نهایت شماره امنیتی تاریخ انقضاء کارت خود را وارد نمایید.

در قسمت “اطلاعات کارت مقصد عملیات انتقال” شما باید اطلاعات کارتی را که قرار است به آن پول واریز کنید را وارد نمایید که شامل شماره کارت و مبلغ انتقال پول است. مبلغ به ریال باید درج شود. در حال حاظر هم  فقط شما قادر به انتقال پول به کارت های خود همان بانک هستید، مثلاً با کارت ملی نمی توانید داخل کارت های بانک تجارت پول بریزید.

در نهایت هم کد امنیتی را وارد کنید و بروی دکمه بررسی اطلاعات کلیک کنید تا به صفحه تایید رفته و در آنها با کلیک بروی دکمه تایید عملیات انجام می شود و پول شما به حساب کارت دیگری وارد می‌گردد.

نکته‌ی جالبی که شاید ندانید این است که برخی از بانک‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که بدون داشتن اینترنت بانک ، اقدام به کارت به کارت و گرفتن موجودی از طریق اینترنت نمایید.

اگر خرید اینترنتی انجام میدهید باید دقت شما چندین برابر بیش از خرید از فروشگاه ها با دستگاه پوز باشد خرید اینترنتی نیاز به رمز دوم یا همان رمز اینترنتی دارد حتما باید قبل از خرید از صحت و اعتبار فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید و با توجه به پولی که پرداخت میکنید از پشتیبانی سایت برای خرید و همچنین معتبر بودن آن مطمئن شوید.
 
هیچ گاه رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید عابر بانک یک وسیله ی شخص است پس باید در نگه داری آن دقت کنید به همان اندازه که برای حفظ پول نقد خود توجه لازم را دارید باید برای نگه داری کارت عابر بانک نیز دقت کنید.
 
فعال کردن سیستم همراه بانک برای اطلاع از وجوهی که به حساب شما وارد و یا برداشت میشود نیز خوب است اما همیشه باید در استفاده از این خدمات خوب نیز دقت کافی داشته باشید. همیشه دقت کنید که رسیدی را که دستگاه خود پرداز برای انتقال وجه و یا دریافت موجودی به شما میدهد را نزد خود نگه دارید و آن را رها نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ