درست کردن کانال تلگرام

toranj
درست کردن کانال تلگرام از آن کارهایی است که این روزها همه برای دل خودشان هم که شده می خواهند انجام دهند. در این مطلب به شما اموزش داده خواهد شد.

تلگرام یک نرم افزار چند رسانه ای محسوب می شود که این روزها بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است. درست کردن کانال تلگرام نیز یکی از گزینه های این نرم افزار است که این روزها برای همه قابل دسترس شده است.

جوانان، نوجوانان حتی پیرترین افراد نیسز می توانند به راحتی کانال مورد علاقه خود را بسازند تا دیگران نیز از مطالب و عکس های انها استفاده کنند. این نرم افزار چند رسانه ای می تواند عکس و پیام های صوتی را نیز در دسترس مخاطبان قرار دهد. در ادامه راه ساختن کانال در تلگرام را برای شما آورده ایم و سپس راجع به ترفند هایی که می توانید در این کانال ها از انها استفاده کنید نیز مطالبی را گردآوری کرده ایم که امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

نحوه ی درست کردن کانال تلگرام

در آخرین آپدیتی که اخیرا از تلگرام منتشره شده است،این برنامه محبوب به کاربران خود این قابلیت را داده که بتوانند یک کانال ارتباطی (Channel) ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنند و مطالب مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارند و اعضای تلگرام در کانال ایجاد شده مشترک شوند.در ادامه با آموزش ساخت کانال تلگرام به صورت قدم به قدم و تصویری به همراه معرفی تمامی قابلیت،ویژگی و ترفندهای آن آشنا میشوید.

هنگامی که شما کانالی ایجاد میکنید کاربران کانال شما قادر به ارسال هیچگونه پیام یا فایلی نبوده و فقط میتواند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته میشود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین هیچ محدویتی برای اضافه کردن کاربر به کانال وجود ندارد و شما میتواید از راه هایی که در ادامه توضیح داده میشود تمامی کاربران تلگرام را به کانال خود اضافه و برای آنها مطالب خود را ارسال کنید که این گزینه بسیار شبیه به پیج (Page) و فن پیج های فیس بوک و اینستاگرام و.. میباشد و از این به رسانه براحتی میتوانند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران خود به اشتراک بگذارند، به علاوه اینکه پست های ارسال شده در کانال نیز براحتی قابل پاک و از دسترس خارج شدن (Delete Message) برای همه اعضای تلگرام هستند و کانال ها نیز میتوانند به حالت عمومی و خصوصی تعیین گردند تا عده خاص یا همه افراد بتوانند به آن ورود کنند.

در ابتدا آموزش باید به این نکته اشاره کنیم برای ساخت کانال تگرام باید از نسخه های جدید و آپدیت شده استفاده کنید.در صورتی که با پیغام Sorry, I’m not a real bot, they just made me for backward compatibility. I can’t really answer any questions ربات یا بوت تلگرام مواجه شدید یا گزینه ای به اسم Channel در تلگرام مشاهده نمیکنید تنها کافیست تلگرام کامپیوتر و موبایل خود را آپدیت کنید.

برای درست کردن کانال تلگرام ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه More را انتخاب کرده تا منوی سمت چپ صفحه نمایان شود سپس New Channel را انخاب کنید
گزینه Create Channel را برگزینید سپس در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات مورد نیاز برای کانال را بنویسید و تیک بالای صفحه را تپ کنید.
در قسمت بعدی تلگرام دو گزینه Public Channel و Private Channel به شما نشان میدهد که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی (مثل ساخت گروه تلگرام بدون امکان ارسال پست و نظر دادن) است.

     Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران میتوانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search (طریقه جستجو از طریق آیدی را در بخش ترفندهای مخفی تلگرام توضیح دادیم) تلگرام آن را بیابند. همچنین میتوانید در قسمت Link برای کانالتان یک آدرس مشخص کنید که آن را برای همه اعضای تلگرام ارسال و افراد را به کانال خود دعوت کنید.
    Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین  آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده میشود.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر تیک بالای صفحه را تپ کنید
در قسمت بعد تلگرام از شما میخواهد که برای شروع افرادی را از لیست مخاطبین (Contacts) خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین ،تیک بالای صفحه را بزنید.
خب تمام شد! اکنون کانال شما ساخته شده و میتوانید برای کاربران (کانتکت ها ،اعضای گروه ها و.. ) مطالب و فایل های مورد نظرتان را ارسال کنید.

 اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام

یک راه ساده برای افزایش عضو های (Members) کانال اضافه کردن مخاطبین جدید به آن است، برای این کار ابتدا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Change info را برگزینید.
سپس Members را از لیست موجود تعیین و Add member را از صفحه جدید برگزینید تا بتوانیید افراد مورد نظز را از لیست مخاطبینتان به کانال اضافه کنید.

بعد از درست کردن کانال تلگرام با این 6 ترفند یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید!

مطمئنا اولین فاکتوری که به یک کانال در تلگرام اعتبار می‌بخشد، تعداد اعضا یا همان ممبر است. از همین رو صاحبان کانال‌ها در تلگرام به دنبال روش‌هایی برای پیشرفت و توسعه آن هستند. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید. این موفقیت می‌تواند معنای مختلفی مثل تعداد زیاد اعضا، کیفیت بالای مطالب و مدیریت عالی، داشته باشد. پس همراه ما باشید.

محتوای کانال را بر پایه علایق کاربر قرار دهید!

مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

تب تبلیغاتی را صحیح انجام دهید!

تب کردن در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که توسط دو کانال صورت می‌گیرد. این عمل این گونه است که هر دو کانال در یک زمان به طور هماهنگ یک پست تبلیغاتی از هم را می‌گذارند. تب کردن با این روش نه تنها سود آن‌چنان زیادی برای کانال ندارد، بلکه گاهی اوقات باعث ریزش ممبر‌ها هم می‌شود؛ دلیل این موضوع این است که کاربر از کانال مبدا که تبلیغ کانال شما را گذاشته، به صفحه شما منتقل می‌شود و در همین هنگام اولین پستی که مشاهده می‌کند، تبلیغ همان کانال مبدا است. دیدن تبلیغات در تجربه اول باعث می‌شود تا کاربر ترجیح دهد عضو کانال شما نشود. اما موثرترین روش تب کردن چیست؟

موثرترین روش برای تب تبلیغاتی به صورت روزانه است. به این شکل که تبلیغات هم‌زمان در کانال شما و کانال هدف قرار نگیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کانال مورد نظر هماهنگ کنید تا قرار گیری تبلیغ یک روز برای کانال شما و روز بعد برای کانال دیگر باشد. در این صورت کاربر با دیدن هر دو کانال با تبلیغاتی که شاید برایش آزاردهنده باشد، مواجه نمی‌شود.

از اپلیکیشن‌های مدیریت محتوا استفاده کنید!

مطمئن باشید مدیریت یک کانال در تلگرام آسان‌تر از مدیریت یک اداره و دفتر نیست. فاصله زمانی پست‌های‌تان بهتر است دقیق و به یک اندازه باشد. برای این که به این مورد راحت‌تر رسیدگی کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای زمان‌بندی پست‌های کانال‌ها استفاده می‌شوند، بهره ببرید. علاوه بر این‌ها سعی کنید مطالب را پشت سر هم و یا مثلا با فاصله‌های زمانی کم ارسال نکنید. این که پست‌های ارسالی شما پشت سر هم باشد باعث می‌شود تا همیشه جلوی چشم کاربر باشید و مدام اعلانات مربوط به کانال شما در گوشی آن شخص نمایان باشد. این عوامل ریسک از دست دادن ممبر کانال را در شما افزایش می‌دهد. برای مدیریت بهتر این عوامل بهتر است از اپلیکیشن‌‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید.

کلاس کاری‌تان را بالا ببرید!

سعی کنید خودتان به مطالب خودتان اعتبار ببخشید. تصاویر اختصاصی برای هر مطلب تهیه کنید، آی‌دی کانال را در مطالب قرار دهید و یا حتی لوگوی اختصاصی خودتان را تهیه کنید. مطمئن باشید کاربر با دیدن این موارد برای وقتی که شما گذاشته‌اید ارزش قائل می‌شود و در کانال‌تان ماندگار خواهد شد.

با شیوه‌های مختلف تبلیغ کنید!

تبلیغات را جدی بگیرید و به همان تب‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید. مطمئنا برای دیده شدن نیاز به خرج کردن دارید. کانال‌های محبوب را بر اساس تعداد دیده شدن پست‌ها بیابید و به دنبال قرار دادن تبلیغ در آن‌ کانال‌ها باشید. این را هم بدانید که در آینده شما علاوه بر این مقدار پولی که صرف تبلیغ کرده‌اید، سود هم دریافت خواهید کرد. پس تبلیغات را دست کم نگیرید. یک نکته مهم دیگر این که زیاد به دنبال ممبرهای فیک نباشید؛ شاید تعداد کمی از آن‌ها برای‌تان مفید باشد اما با گذشت زمان و افزایش‌شان، کاربران با دیدن تعداد دیده شدن هر پست متوجه این عمل‌تان می‌شوند و همین موضوع اعتبار کانال را پایین می‌آورد.

مورد آخر این که فوروارد کردن مطالبی که فکر می‌کنید با سایر پست‌ها تفاوت دارد را حتما امتحان کنید.

تعامل‌تان را با کاربران بیشتر کنید!

شما می‌توانید با گذاشتن نظرسنجی‌ها و یا پرسیدن سوالات مختلف، کاربران‌ کانال‌تان را به چالش بکشید. در این صورت کاربر خودش را جزیی از کانال خواهد دانست و فکر خارج شدن از کانال را نخواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ