ترافیک ملی چیست؟

zahra
یک خبر خوب برای شما ایرانسلی ها داریم.ایرانسل علاوه بر بسته های عالی و متنوع، یک بسته جدید ارائه کرده که به همراه آن یک گیگابایت اینترنت ملی می توانید دریافت نمایید.

ترافیک ملی چیست؟آیا تا بحال از آن استفاده کرده اید؟ بسته ترافیک ملی چگونه فعال می شود؟ فعال کردن آن چه شرایطی دارد و چگونه قابل استفاده است؟ و در چه شرایطی تخفیف شامل حال شما می شود. در این مقاله اطلاعاتی را در مورد ترافیک ملی ارائه داده ایم

ترافیک ملی ایرانسل چیست

یک خبر خوب برای شما ایرانسلی ها داریم. علاوه بر بسته های عالی و متنوع، ایرانسل یک بسته جدید ارائه کرده که به همراه آن یک گیگابایت اینترنت ملی می توانید دریافت نمایید. 

شرکت ایرانسل جدید بسته جدیدی به سبد خرید بسته اینترنتی اضافه کرده با نام ترافیک ملی که نسبت به بسته های دیگر ارزان تر و کیفیت بهتری دارد که البته مخصوص چند سایت است. در ادامه این پست جرئیات بیشتری از ترافیک ملی ایرانسل در بخش فناری برای کاربران قرار داده می شود.

بسته ترافیک ملی

این بسته فقط ماهانه است که حجم آن 5 گیگابایت است به اضافه 1 گیگابایت ترافیک ملی می توانید را فعال کنید و قیمت و کیفیت این بسته بسیار مناسب است و اگر شما جزو کاربرانی هستید که در ماه بیش از 5 گیگابایت اینترنت مصرف می کنید ایرانسل این بسته را به شما پیشنهاد می دهد.

ایرانسل همانند همراه اول، در راستای اجرای دستور کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه‌ی محتوای شبکه ملی اطلاعات، هزینه‌ی مشاهده‌ی محتوای سایت‌های داخلی پرترافیک را برای مشترکان تعرفه‌ی آزاد اینترنت همراه این اپراتور ۵۰ درصد کاهش داد.

با اجرای این کاهش قیمت، مشترکانی که بدون بسته از اینترنت همراه ایرانسل استفاده می‌کنند، برای بازدید از سایت‌های پرترافیک داخلی، ۵۰ درصد مشاهده‌ی وب‌سایت‌های خارجی هزینه‌ پرداخت می‌کنند یا از اعتبارشان کم می‌شود.

ایرانسل برای استفاده‌ی هم‌زمان از سایت‌های داخلی و خارجی توسط کاربرانی که از بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، بسته‌ی مخصوص ارائه داده است. البته این بسته فعلا مختص مشترکان اعتباری است و برای مشترکان دائمی نیز به‌زودی ارائه می‌شود.

فعال کردن ترافیک ملی

این بسته‌ی ویژه‌ی سایت‌های داخلی و خارجی، ۱ گیگابایت ترافیک ویژه دریافت محتوای وب‌سایت‌های ایرانی و ۵ گیگابایت ترافیک برای وب‌سایت‌های بین‌المللی در اختیار مشترکان اعتباری ایرانسل قرار می‌دهد. فعال‌سازی این بسته‌ی ماهانه با شماره‌گیری کد دستوری #1*11*5*555* انجام می‌شود و قیمت آن ۲۲ هزار تومان است. در صورت استفاده از فیلتر شکن و وی پی ان بسته ترافیک ملی ایرانسل به صورت ازاد محاسبه می شود.

بررسی اولیه محروم کردن استفاده ‌کنندگانVPN از تخفیف ترافیک ملی

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی اولیه محروم کردن استفاده ‌کنندگان VPN از تخفیف ترافیک ملی خبر داد و گفت:استفاده کنندگان از VPN تنها با بستن آن و استفاده از IP داخلی مشمول تخفیف ترافیک ملی می شوند.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از بررسی اولیه تصمیم اخیر ایرانسل برای محروم کردن استفاده ‌کنندگان VPN از تخفیف ترافیک ملی، خبر داد و گفت: براساس مذاکراتی که با مسئولان اپراتور ایرانسل صورت گرفت، مشخص شد که این تخفیف مشمول کسانی می شود، که از اینترنت داخلی استفاده می کنند و هر جا که از IP داخلی استفاده نمی شود، مشمول تخفیف نمی شوند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده کنندگان از  VPN تنها با بستن آن و استفاده از IP داخلی مشمول تخفیف ترافیک ملی می شوند، افزود: اگر کاربران اینترنتی خواستار تخفیف ترافیک ملی هستند، باید از IP داخلی استفاده کنند.

کاربران برای دریافت تخفیف باید ازIP های داخلی وارد اینترنت شوند.

سبحانی فر ادامه داد:برای اینکه مشخص شود که کاربران از  اینترنت های داخلی استفاده می کنند، باید از IP های داخلی وارد اینترنت شوند و VPN را ببندند.

وی با اشاره به مرجع تعیین کننده چارچوب اپراتورهای غیردولتی، یادآور شد: ضوابط و چارچوب اپراتورهای غیردولتی همانند ایرانسل توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین می شود و این اپراتورهای خصوصی ملزم به رعایت چارچوب این ضوابط هستند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخفیف دادن یا ندادن خدمات عرضه شده توسط این اپراتورها در اختیار خودشان است تصریح کرد: اپراتورهای غیردولتی باید ضوابط تعرفه گذاری کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را رعایت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
میکی

میکی

1396-12-21 - 01:21 پاسخ

واقعا که خنده داره

ناصر ایمانی

ناصر ایمانی

1396-08-11 - 15:43 پاسخ

باید خجالت بکشید خداوکیلی تو کدوم کشوری اینجوری تعرفه تخیلی میده همه جا رایگانه اینترنت بدبختا تا کی اخه باید بکشیم از دستتون و صدامون درنیاد. واس خودتون چاه نفت زدید دیگ با این تعرفه هاتون. بخورید بخورید ک نوش جونتون شماها هموطنامونید پ شماها بخورید بهتر از خوردن یمن و سوریه و فلسطین و میانمارو ... است. نوش جونتون. اون دنیا میبینمتون