بیوگرافی سامان قدوس

پانته آ توتونپیان
سامان قدوس مهاجم هافبک،بازیکن ایرانی الاصل متولد مالمو سوئد میباشد که در ٣ نوامیر ١٩٩٣ متولد شد.

زندگی نامه سامان قدوس:

سامان قدوس بازیکن ایرانى که در لیگ سوئد حاضر شد پس از موفقیت باشگاهى و صعود به مرحله بعدى لیگ قهرمانان که با دبل او همراه بود، اکنون از عزیمت براى حضور با پیراهن ملى خبر داده است.
قدوس پس از مسابقات در آخرین پستی که در  اینستاگرامش قرار داد گفته: مسابقات اروپایى را انجام دادم و اکنون مى روم به کشورم در آماده سازى به جام جهانى کمک کنم.

سامان قدوس با وجود اینکه  در این پست صحبتى از حضورش در تیم ملى سوئد یا ایران نکرده است اما با توجه به اینکه او در آخرین لیست تیم ملى سوئد توسط سرمربى اش حاضر نبوده، مى توان به حضورش با پیراهن ایران و اعزام به کره جنوبى براى همراهى شاگردان کى روش پى برد.

سامان قدوس مهاجم هافبک،بازیکن ایرانی الاصل متولد مالمو سوئد میباشد که در ٣ نوامیر ١٩٩٣ متولد شد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران در فاصله 2 هفته مانده تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 صعودش به این رقابت ها را قطعی کرده است، کارلوس کی روش  به استفاده از بازیکنان جدید رو آورده تا وضعیت آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

سرمربی تیم ملی از صعود مقتدرانه و صدرنشینی یوزپلنگ ها در مسیر روسیه 2018 نهایت بهره را برده و با دعوت از امید نورافکن و روزبه چشمی، 2 هافبک دفاعی جوان استقلال برای دیدار با کره جنوبی و سوریه قصد دارد آمادگی آن ها را برای کمک به تیم ملی در جام جهانی تست کند. بدون شک کی روش این روند را در طول اردوهای آماده سازی تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی با دعوت از چهره های شاخص لیگ برتری ادامه می دهد و بازیکنان زیادی  رویای حضور در معتبرترین آوردگاه فوتبالی را با درخشش در این رقابت ها را داشتند.

با این حال گویا سطح توقع های سرمربی تیم ملی از بازیکنان ایرانی به غایت کمال نرسیده است .

کی روش از همان نخستین روزهای حضورش در فوتبال کشورمان یک هدف را به شکل جدی پیگیری کرد و آن هم استفاده از بازیکنان 2 رگه بود. او برای شناسایی این بازیکنان مانند مارکوپولو به نقاط مختلف دنیا سفر کرد تا در روزهای کم مایگی فوتبال ما با بهره گیری از ایرانی های چشم تیله ای یا هم وطنانی که تسلطی به زبان فارسی نداشتند، دروازه های سرزمین قهوه را روی فوتبال ایرانی باز کند و شرایط صعود تاریخی تیمش به جام جهانی برزیل را فراهم کند.

در این میان بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، دانیال داوری، امید نظری و استیون بیت آشور از اقصی نقاط کره خاکی به ایران آمدند اما به جز اشکان و گوچی هیچ کدام موفقیتی در تیم ملی نداشتند تا کی روش پس از جام جهانی برزیل پرونده دعوت لژیونرهای دورگه در تیم ملی ایران را ببندد.

زمان باقی مانده تا رقابت های جام جهانی 2018 سبب شده کی روش بار دیگر پرونده حضور بازیکنان 2 رگه در تیم ملی را به جریان اندازد و باوجود حضور لژیونرهای فراوان در ترکیب تیمش و تجربه بین المللی آن ها، دست نیاز به سمت چهره های تازه دراز کند.

این بار پرونده سامان قدوس روی میز سرمربی لژیونر طلب تیم ملی ایران قرار گرفته است. 

سامان قدوس بازیکنی با ۱۷۶ سانتی متر بلندی قامت و ۷۵ کیلو گرم وزن، این بازیکن 24 ساله از پدر و مادری ایرانی در سوئد متولد شده و درحال حاضر یکی از پدیده های فوتبال این کشور محسوب می شود.

سامان قدوس توانایی بازی در پست مهاجم مرکزی، پست مهاجم و وینگر چپ را دارد. در واقع کی روش روی پستی دست گذاشته که نفرات کارسازی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، وحید امیری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه در آن به میدان می روند. با این حال آینده نگری خاصی در این تصمیم به چشم می آید چراکه جام جهانی 2018 آخرین فرصت شجاعی و دژاگه برای همراهی تیم ملی ایران است و کی روش قصد دارد با دعوت از قدوس او را به آلترناتیوی مناسب برای کاپیتان های تیمش تبدیل کند.

سامان قدوس، هافبک – مهاجم ایرانی‌الاصل تیم ملی سوئد که اخیراً از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در تیم ملی دعوت شده، در ماه ژانویه دو بازی برای سوئدی‌ها مقابل ساحل عاج و اسلواکی انجام داده است. البته با توجه به اینکه قدوس در بازی‌های دوستانه برای تیم ملی سوئد بازی کرده است، مشکلی برای حضور در تیم ملی ایران ندارد و حالا این بازیکن در صدد تغییر تابعیت و دریافت گذرنامه ایرانی است تا در جام جهانی در ترکیب تیم ملی به میدان برود.

حرفای کوتاه سامان قدوس درباره دعوت به تیم ملی ایران

[video1]

قدوس در دو بازی دوستانه که برای سوئد انجام داد مقابل ساحل عاج از دقیقه 74 به میدان آمد و در بازی مقابل اسلواکی هم در دقیقه 59 به میدان آمد و در دقیقه 2+90 برای سوئدی‌ها گلزنی کرد.

در مصاحبه با سایت expressen سوئد، او در خصوص این مسئله بیان کرد:

اسپورت اکسپرسن در مقدمه مصاحبه‌اش نوشته است: آبر زنلی (بازیکن 22 ساله هیرنفین هلند که برای تیم زیر 21 ساله‌های سوئد بازی کرد) ترجیح داد به عضویت تیم ملی کوزوو درآید و سئاد هاکاسابانوویچ (بازیکن تیم زیر 16 ساله‌های سوئد) هم تیم ملی مونته‌نگرو را انتخاب کرد. حالا فوتبال سوئد ممکن است یکی دیگر از بازیکنانش را به یک تیم ملی دیگر بدهد. اسپورت اکسپرسن می‌تواند تأیید کند که سامان قدوس در این اواخر بارها و بارها تماس‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشته است و برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کرده است. او می‌گوید: «من امروز در سفارت ایران بودم».

سامان قدوس و بازی برای تیم اف کی اُسترسوند:

 با زدن 10 گل در 27 بازی‌‌اش در فصل گذشته، سامان قدوس در تیم اف کی اُسترسوند موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و پس از آن در ماه ژانویه به اردوی تیم ملی سوئد فراخوانده شد، جایی که اولین بازی‌های ملی‌اش را برابر ساحل عاج و پس از آن برابر اسلواکی در دو دیدار دوستانه انجام داد. امسال روند خوب گلزنی او باز همه ادامه پیدا کرد. بعد از هفت گل در جام حذفی سوئد، چهار گل در لیگ و یک گل زیبا و تأثیرگذار که مسبب پیروزی یک بر صفر تیمش برابر گالاتاسرای در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شد، حالا مشتریان خارجی قدوس هم بیشتر شده‌اند، اما فقط تیم‌های باشگاهی نیستند که او را می‌‌خواهند. فدراسیون فوتبال ایران تلاش‌هایش را برای جذب این هافبک – مهاجم 23 ساله شدت بخشیده است تا او را به مرحله نهایی جام جهانی ببرد.

سامان قدوس و بازی برای تیم ملی ایران:

به سفارت ایران رفته و درخواست شهروندی ایران را کردم. آن ها نیز به من علاقه مند بودند. تفاوت بزرگ این بوده که تیم ملی ایران واقعا نشان داده که من را می خواهد. آن ها به من اعتماد بسیار داشته و می خواهند از من که در آنجا بازی کنم. این یک تفاوت بزرگ در زندگی حرفه ای من نسبت به گذشته بوده و فکر می کنم تنها گزینه در دسترس و صحیح در حال حاضر همین است.
سامان قدوس سابقه بازی باشگاه های لیمهانم بونکفلو ،ترلیورگ،سریانسکا و اوستشوند را در کارنامه ورزشی خود دارد.

سامان قدوس در لیگ امسال سوئد در 12 بازی 3 گل به ثمر رسانده است اما آمارش در جام حذفی خیره کننده است. قدوس در هفت بازی جام حذفی 7 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. قدوس در رقابت های یورولیگ سال 2016-17 مقابل گالاتاسرای عملکرد فوق العاده ای داشت و از همان بازی چشم های فوتبالدوستان سوئدی و البته سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران را خیره کرد.

به هر حال به نظر می رسد فصل تازه ای از حضور لژیونرهای 2 رگه در فوتبال ایران آغاز شده و سورپرایز جدید کی روش (سامان قدوس) با نه گفتن به سرمربی تیم ملی سرزمینزلاتان ایبراهیموویچ پیراهن مقدس ایران را بر تن کرد.

گفته می شود  امروز به سفارت ایران در کشور سوئد رفت تا اقدامات لازم را برای دریافت پاسپورت ایرانی انجام بدهد. قدوس امروز در استکهلم برای دریافت پاسپورت ایرانی اقدامات لازم را انجام داد و طبق برنامه فدراسیون فردا راهی سئول خواهد شد تا به اردوی تیم ملی فوتبال ایران اضافه شود.

به گزارش خبرورزشی؛ رسانه های سوئد به تصمیمی که سامان قدوس گرفته، احترام گذاشته اند. این بازیکن با وجود بازی در تیم ملی سوئد و گلزنی برای آنها، در نهایت تصمیم گرفت برای ایران بازی کند. او گفت با احترام به تمام سوئدی ها، خون ایرانی در رگ هایش جریان دارد و دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند. قدوس در سوئد بزرگ شده. این کشور هزینه پیشرفتش را داد و حالا دقیقا در شرایطی که فرصت استفاده از این بازیکن رسید، سامان تیم ملی را انتخاب کرد. تصور کنید اگر او در ایران بود و سوئد را انتخاب می کرد، چه اتفاقی رخ می داد؟ نه اینکه هجمه ای تند علیه اش راه می افتاد و او متهم به خودفروشی می شد؟ هر روز داستانی برایش راه می افتاد و فلان آدم سیاسی هم درباره اش حرف می زد و خلاصه قصه اصلا شبیه به آن چیزی نمی شد که الان در سوئد اتفاق افتاده است. اما نکته جالب تر اینجاست که پاتریک اکوال کارشناس معروف نشریه اکسپرسن سوئد هم در مقاله ای به حمایت از سامان قدوس می پردازد و می نویسد بسیار خوشحال است او در کشوری بازی می کند که پدر و مادرش متعلق به آن هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ