رز زرد نشانه چیست؟

toranj
از دیروز تا به امرو گل رز از جمله گل هایی بوده که مورد توجه همه قرار گرفته است. برای مثال همیشه عشاق برای یکدیگر رز سرخ هدیه می گرفتند و یا بعد ها که رنگ های بیشماری از این گل روانه بازار شد مورد توجه قرار گرفت و باز هم زیبایی خودش را از دست نداد.

از دیروز تا به امرو گل رز از جمله گل هایی بوده که مورد توجه همه قرار گرفته است. برای مثال همیشه عشاق برای یکدیگر رز سرخ هدیه می گرفتند و یا بعد ها که رنگ های بیشماری از این گل روانه بازار شد مورد توجه قرار گرفت و باز هم زیبایی خودش را از دست نداد.

رز زرد نشانه چیست ؟ و یا رنگ های دیگر رزهایی که امروز در بازار است نشانه چه چیزهایی هستند؟ در این مطلب شما را با معنی رنگ های مختلف رز آشنا می سازیم.

رز زرد نماد چیست؟

انواع مختلف رزهای زرد از دیرباز به دلیل رنگ روشن و شاد بین مردم محبوب بوده اند. گل آفتابگردان، گل رز زرد، گل مروارید زرد و گل های زرد دیگر نیز در گروه این گل های محبوب قرار می گیرند.

به گزارش بلوم، رنگ های زرد تند با نام طلا نیز شناخته می شوند، بنابراین اگر فردی دستاورد قابل توجهی مانند ارتقاء در محل کار یا برنده شدن در یک مسابقه مهم داشته باشد گرفتن سبد یا دسته گلی شامل رز زرد راهی عالی برای عرض تبریک و داشتن آرزوهای خوب برای وی محسوب می شود.

در تمام کشورها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه نوشتن ، نگاه کردن …. اما معمولترین روش استفاده از گل است .خود واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .

معنی گل رز زرد

به این ترتیب گل رز زرد می تواند راهی زیبا برای عرض تبریک به مناسبت تولد نوزاد به یک زوج باشد. برخی از بنگاه های املاک و مستغلات برای خوش آمدگویی به مشتریان خود از آرایش گل رز زرد استفاده می کنند. حتی هدیه گل زرد به فرد دیگری می تواند به معنی گسترش دوستی یا روشن کردن روز وی باشد.

رزهای زرد در فرهنگ های غربی و شرقی

بر خلاف برخی از معانی رنگ گل که می تواند در سراسر جهان بسیار متفاوت باشد، معنای گل رز زرد در سراسر جهان و فرهنگ های مختلف تنها با چند استثنا یکسان است. به عنوان مثال، در فرهنگ های غربی گل رز زرد نشان دهنده دوستی و خوش بینی است. فرهنگ های شرقی در تفسیر خوداز گل زرد بسیار شبیه هستند و معنای هدیه دادن گل رز زرد را به مناسبت های شاد و احساس شادی مرتبط می دانند.

در ژاپن معنای گل رز زرد کمی فراتر از شادی و تشویق و به معنای شجاعت یا قدرت درونی است، بنابراین هدیه گل رز زرد می تواند به معنی حمایت هنگام مواجه با مشکلی باشد، همچنین استفاده از نوارهای زرد به طور کلی برای چندین دهه به عنوان حرکت نمادین برای حمایت از خانواده و عزیزانی بوده که منتظر بازگشت به خانه یکی از اعضای خانواده خود شاغل در نیروهای مسلح بوده اند.

در این مورد گل رز زرد می تواند به این معنی باشد که “من به شما و خانواده تان فکر می کنم و امیدوارم عزیز شما به زودی به خانه بازگردد.”

رز زرد از نماد حسادت تا آزادی

جالب اینجاست معنای تقریبا جهانی رز زرد تضادی شدید با تعریف گل رز زرد در زبان گل های دوران ویکتوریا دارد. در این عصر تنظیمات گل رز زرد نه با احساسات مثبت بلکه با حسادت، پایان رابطه یا حتی خیانت همراه بوده است.

اکثر افراد معتقدند این امر به این دلیل است که رز زرد آن دوره به طور معمول فاقد عطر گل رز بوده است، ویژگی ای که اگر شخصی سازی شود یعنی گل رز زرد نسبت به سایر رایحه های خوشبو و خوش رنگ دیگر حسادت می کند.

خوشبختانه گرما و مثبت اندیشی برنده شد و امروزه معنای رزهای زرد تقریبا شادی آور است. در حقیقت، محبوبیت گل رز زرد و چیدمان آن حتی در عصر معاصر معانی جدیدی را کسب کرده است. آهنگ گل رز زرد تگزاس نیز باعث محبوبیت گل رز زرد در عروسی ها و جشن های تگزاس شده است.

آنچه در دوران ویکتوریا با پایان نامطلوب یک رابطه همراه بوده این است که معنای گل رز زرد در حال حاضر می تواند نماد آزادی و شروع جدیدی پس از رابطه ای ناموفق باشد.

رنگ زرد به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند

نحوه تعامل رنگ زرد با ذهن و نحوه پاسخ به این سوال را در نظر بگیرید: منظور از رزهای زرد چیست؟

رنگ زرد مرکز حافظه مغز را فعال می کند، سیستم عصبی را تحریک می کند، بینایی را تقویت می کند و حتی به فرد اعتماد به نفس می بخشد. هنگام قرارگیری فرد بیمار در معرض این رنگ تغییرات در اسکن مغز قبال مشاهده است.

به همین دلیل گل آرایی با گل های رز زرد در اجتماعات سالمندان و مراکز مراقبت از سالمندان رایج است زیرا گل رز زرد می تواند نقش کمی در بهبود یا رفاه فرد ایفا کند.

بیشتر بخوانید:بستنی های یخی دارای کالری کمی هستند؟

رزهای زرد خودنمایی می کنند

آنچه در مورد معنی گل های زرد اهمیت ویژه ای پیدا می کند این است که این گل ها باید مورد توجه قرار گیرند. رز زرد حتی در تاریک ترین محیط ها نیز مورد توجه قرار می گیرد و آن را به یک انتخاب برتر برای استراحتگاه ها، هتل ها و فضاهای بزرگ تجمع تبدیل می کند که در آن دکوراسیون گل نباید در پس زمینه محو شود. این امر باعث می شود گل رز زرد برای تجلیل از افراد خاص و مستحق تجلیل و توجه بیشتر گزینه ایده آلی محسوب شوند.

اما بد نیست با نشانه های تمام گل ها قدری آشنا بشویدتا اگر موقعی خواستید احساس خود را به عاشق یا معشوق خود عرضه کنید بدانید تا چه گلی را هدیه کنید یا گلی را که هدیه گرفته اید چه معنا و مفهومی دارد:

گل مریم: نشانه نجابت و پاکی معشوق است و اگر عاشقی آن را تقدیم معشوق نماید، می خواهد بگوید که به عفت و عشق او اطمینان کافی دارد

گل یاس: نشانه آنست که عشق و دوستی باید دو جانبه باشدوگرنه بی ثمر است و علامت آن است که عشق عاشق اگر از جانب معشوقه پذیرفته نگردد او را ترک می نماید و فراموشش می نماید

گل زرد: نشانه ای است بر احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش

گل بنفشه: نشانه آنست که عاشق از دلدارش می خواهد با او مهربان باشد او را دوست بدارد و در رنج و شادمانیش شریک و سهیم باشد

گل یخ: نشانه ای است بر نا امیدی و رنج عشق

گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشوقه می خواهد با او یکرنگ باشد

گل لاله: نشانه آنست که عاشق حاضر است در راه معشوق از جان خویش هم بگذرد و هرچه که او بخواهد انجام دهد

گل میخک: نشانه آنست که عاشق قلب خودش را که بهترین هدیه هاست به معشوق ز جان گرامی تر تقدیم می کند

گل نسترن: نشان آنست که عاشق از خیانت معشوق به تنگ آمده و دلش می خواهد از او که عشق را با هوس مخلوط کرده است بگریزد

گل مروارید: نشانه ای است بر آخرین حرف های دل عاشق و آخرین ناله های قلب دیوانه اش

گل شقایق: نشانه ای است از عشق شور انگیز عاشق به معشوق و نشانه ی تپیدن های قلب اوست در آرزوی دیدار معشوق

گل سرخ : نشانه عشق آتشین است عشقی که عاشق می خواهد خود را در میان شعله هایش قربان معشوق نماید

گل اطلسی: را هر که برای معشوق بفرستد از او می پرسد که آیا او را دوست دارد یا نه

گل بید مشک: نشانه آنست که عاشق کینه معشوقه بی وفا را به دل نمی گیرد و با فرستادن شاخه ای از این گل به او می گوید من تو را می بخشم زیرا گناه از من و سرنوشت من است

گل ناز: نشانه آنست که عاشق در عین حال که ناز معشوقه را دوست دارد دلش می خواهد او فسونگری را کم کند و به سوی وی روی آورد

گل مرزنگوش: نشانه نفرت عاشق و نفرین اوست که برای معشوق می فرستد

گل شب بو : نشانه آنست که عاشق از معشوق خود تمنای بوسه دارد و از دور او را می بوسد.

معنی رنگ گل رز در بیان احساسات

اگر میخواهید هدیه گل بدهید بهتر است قبل از آن معانی رنگ گل ها را بدانید تا احساساتتان به درستی بیان شود! گاهی هم از کسی گل هدیه گرفتید ولی معنی آن را نمیدانید و دوست دارید بدونید احساس طرف مقابل چی بوده البته در مورد اول بیشتر ضروریه چون گاهی احساسات اشتباهی را هدیه میدهیم! مثلا چند وقت پیش شخصی به من رز قرمز هدیه داد که هیچ احساس عشقی به هم نداشتیم و گل به سرعت روانه سطل زباله شد چقدر هم برای گل متاسف شدم اما اگر رنگ دیگه ای هدیه داده بود حداقل تا چند روزی از زیبایی های گل استفاده میکردم و عصبانی هم نمیشدم!!
رز قرمز

رز قرمز، ابراز بی چون و چرای عشق است. رز قرمز، احساس واقعی عشق و علاقه و اشتیاق شدید را نشان می دهد و در بیان احترام، تحسین و وفاداری کاربرد دارد. رز قرمز تیره برای بیان تاسف و اندوه عمیق قلبی است.
رز سفید

رز سفید، رنگ خلوص نیت، معصومیت و پاکدامنی است. گل های سفید با آغازی نو ارتباط دارند. این گل ها همراهی مناسب برای یک نوعروس هستند. گل های سفید برای بیان همدردی و تواضع هم به کار می روند و بر عالم روحانی دلالت دارند.
رز زرد

رز زرد نشانه چیست :  نشانه سرزندگی و نشاط است و شادی، گرما و دلپذیری خورشید را القا می کند. رز زرد، سمبل دوستی و ارزشمندی است و مفهوم عاشقانه ای ندارد؛ بلکه از احساسات پاک و خالص افلاطونی سرشار است.
رز صورتی

رز صورتی تنوع زیادی دارد و اغلب برای اظهار احساسات ملایم مانند شادی و قدردانی به کار می رود. شکوفه های صورتی کمرنگ آن نشانه لطافت و معصومیت است. شکوفه های صورتی پررنگ، سپاسگزاری و قدردانی قلبی را نشان می دهد و بر وقار، نجابت و برازندگی دلالت دارد.
رز نارنجی

رز نارنجی شعله های آتشین را به ذهن متبادر می کنند. این شکوفه های آتشین، انرژی و شور و اشتیاق خاصی در خود دارند. رز نارنجی در بیان علاقه، غرور و اشتیاق فراوان کاربرد دارد و نشانه مجذوبیت است. این گل ها تنها گل هایی هستند که می توانند در رساندن پیغام عشق، با رز قرمز رقابت کنند.
رز ارغوانی

رز ارغوانی یا بنفش کمرنگ، مانند رنگ خود زیبایی و فریبندگی را می رساند و گویای عشق در نگاه اول است. سایه های تیره تر متمایل به بنفش آن نشان از حس جلال و عظمت باشکوه دارد. رز ارغوانی نشانه بیان شیفتگی و عشق آمیخته با احترام است.
رز آبی

رز آبی مانند رز سیاه، کنایه آمیز است و مفهوم طفره رفتن دارد. این رز چون به طور طبیعی به عمل نمی آید، دست نیافتنی و اسرارآمیز بودن را بیان می کند. رز آبی، تجسم آرزویی دست نیافتنی است و بیانگر این مفهوم است که: به تو فکر می کنم، هرچند می دانم دست نیافتنی هستی!
رز سبز

سبز، رنگ تعادل، خرمی و حاصلخیزی است. سبز، نشانه صلح و آرامش است. رزهای سبز درواقع گل های سفیدی هستند که سایه های سبز دارند! این رز، سمبل بهترین آرزوها برای یک زندگی موفقیت آمیز یا آرزوی بهبودی و سلامتی است.
رز سیاه

سیاه، رنگ مرگ و وداع است. رز سیاه مانند رز آبی کنایه آمیز است. رزهای سیاه درواقع همان رزهای قرمز بسیار تیره اند. رز سیاه، پایان احساسات و باور را نشان می دهد و فرستادن آن، نشانه پایان یک رابطه است!
گلچینی از رزهای رنگارنگ و مختلف

وقتی از روی عمد شاخه هایی از گل های رز به رنگ های مختلف را در یک دسته جمع می کنید، می توانید ترکیبی از احساسات خود را خلق کنید. برای مثال دسته گلی از رزهای قرمز و سفید به معنای عشقی شرافتمندانه و پاک است. یک دسته گل از رزهای مختلف بر احساسات مختلف فرد دلالت دارد یا این پیام را می رساند که: هنوز احساسم را نمی دانم ولی مطمئن هستم که دوست دارم گل هدیه دهم!

بیشتر بخوانید:ادرار چه رنگی نشانه سلامت است؟ زرد یا سفید؟

معنی تعداد شاخه گل ها بصورت کلی:
در یک دسته

۱ شاخه گل: نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل

۳ شاخه گل: نشانه احترام به طرف مقابل

۵ شاخه گل:نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل

۷ شاخه گل: نشانه عشق

معنی تعداد شاخه گل های رز در یک دسته

۱ شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای تو

۳ شاخه رز: دوستت دارم

۵ شاخه رز: بی نهایت دوستت دارم

۱۲ شاخه رز: عشق ما به یک عشق دو طرفه تبدیل شده است

۳۶ شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیک

۹۹ شاخه رز: عشق من برای تو جاودانه و تا ابد می باشد

۳۶۵ شاخه رز: هر روز سال به تو می اندیشم و دوستت دارم

همچنین ۱۰ شاخه گل لاله عموما به نشانه یک عشق بی نظیر بکار برده می شود

معنی رنگ رزها:.

رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد و رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بی انتهاست

رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت

رز سفید: رز سفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادی آور می باشد

رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجی به معنی «من فریفته و دلباخته تو هستم» می باشد

رز معطر: بدین معنی است که عشق در نگاه اول بوجود آمده است

رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است.

فراموش نکنید که واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .

مترجم: الهه زارعی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
👑m👑

👑m👑

1399-07-22 - 07:49 پاسخ

سلام با شما موافقم من خودم عاشق گل آبی هستم

حسین حشمتی

حسین حشمتی

1398-08-03 - 12:18 پاسخ

عاااااالی بود مرسییی از مطلب پربارتون❤😍

محسن

محسن

1398-04-29 - 05:16 پاسخ

چقدر احماقنست کسی برای گل چنین چیزهایی رو باور کنه که مثلا رنگ زرد نشانه تنفره

ععلی

ععلی

1396-10-28 - 06:28 پاسخ

در مورد گل رز زرد ، من خودم عاشق رزهای زرد هستم و به کسی هم که دوست داشته باشم هدیه می دهم ، تنفر تو فکر خراب آدمهاست نه گل رز زرد ، در آلمان هم اگر مردی عاشق زنی شد به او گل زرد هدیه میدهد