بیوگرافی دارا خسروشاهی

پانته آ توتونپیان
دارا خسرو شاهی از ایرانیان مقیم آمریکاست که به عنوان مدیر جدید شرکت uber انتخاب شده است.

دارا خسرو شاهی کیست؟

بیوگرافی دارا خسرو شاهی:

دارا خسروشاهی در سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران، به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد.

دارا خسرو شاهی،یکی از موفق ترین سرمایه داران ایرانی مقیم آمریکاست.او مدیر عامل شرکت ایکسپدیاست و به تازگی به عنوان مدیر اپلیکیشن uber (نمونه خارجی اپلیکیشن اسنپ و تپسی ) انتخاب شده است.

دارا خسرو شاهی از آگوست سال 2005 مدیریت شرکت ایکس پدیا را بر عهده داشت.

Expedia حضور جهانی خود را به بیش از 60 کشور جهان در سراسر جهان از طریق Expedia و Hotwire که نوعی سامانه رزرواسیون آنلاین است، و سایت های جامع سفر از شبکه رسانه ای TripAdvisor گسترش داد.

ده سال بعد، در سال 2015، Expedia او را به عنوان بخشی از یک قرارداد استخدامی طولانی مدت در نظر گرفت.ارزش این سهام  90 میلیون دلار بود که  در اختیار او قرار داده شد و اعلام شد که او تا سال  2020 در این شرکت باقی خواهد ماند.

پیش از پیوستن به Expedia، خسروشاهی به عنوان مدیر عامل IAC Travel خدمت کرده است.

دارا خسروشاهی همچنین در هیئت مدیره شرکت نیویورک تایمز نیز بوده است.

اکسپدیا تحت هدایت خسروشاهی عملکرد فوق العاده ای را نشان داد و رشد 18 درصدی سالانه را تجربه کرد. درآمد اکسپدیا از 2.1 میلیارد دلار در سال 2005 به 8.7 میلیارد دلار در سال 2016 رسید.

خسروشاهی یکی از پر درآمد ترین مدیران آمریکا محسوب می شود و در سال 2016 با حقوق سالیانه 96 میلیون دلار، رتبه نخست را در بین مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا به دست آورد.

دارا خسرو شاهی مدیر جدید شرکت اوبر (uber) خواهد شد:

در 27 اوت 2017 اعلام شد که دارا خسرو شاهی به عنوان مدیر اجرایی بعدی اوبر معرفی خواهد شد. اگر او قبول کند، جایگزین Travis Kalanick بنیانگذار خواهد بود.

هیئت مدیره ی شرکت  اوبر به اتفاق به دارا خسرو شاهی رای دادند تا اینبار یک ایرانی رییس جدید این برند موفق باشد. جالب اینجاست که نام خسروشاهی حتی در فهرست عمومی نامزدهای احراز این پست دیده نمی شد. پیش از این «مگ وایتمن» مدیر HP و «جفری ایملت» مدیر GE به عنوان گزینه های احتمالی مدیریت اوبر مطرح بودند.

دارا خسروشاهی که ۴۸ سال سن دارد، جایگزین تراویس کالانیک، یکی از دو بنیانگذار اوبرمی شود که دو ماه پیش پس از چند ماه جنجال از مدیرعاملی این شرکت نوپا کناره گیری کرد.

پیوستن خسروشاهی به اوبر در برهه دشواری از تاریخ این کمپانی صورت می گیرد. چندی پیش «تراویس کالانیک» مدیر عامل اوبر زیر فشار هیئت مدیره و بحران های به وجود آمده در شرکت، از سمت خود استعفا کرد. از سوی دیگر، کمپانی به خاطر سرقت فناوری های گوگل (ویمو) دادگاهی شده است.

ظاهراً انتخاب خسروشاهی فعلاً به صورت عمومی اعلام نمی شود و فقط کارکنان این شرکت با مدیر عامل جدیدشان آشنا خواهند شد. با این حال، دکتر فیروز نادری در صفحه رسمی اینستاگرام خود، انتخاب خسروشاهی به عنوان مدیر عامل جدید اوبر را تأیید کرده است.

حال باید دید دارا خسروشاهی چگونه می تواند اوبر را سر و سامان ببخشد و این کمپانی بزرگ را از بحران بیرون آورد. او از همان روز نخست باید چندین مدیر ارشد را به استخدام درآورد و در دادگاه حاضر شود تا به شکایات گوگل پاسخ دهد.

تبریک اینستاگرامی پروفسور فیروز نادری به دارا خسرو شاهی


تحصیلات دارا خسرو شاهی:

در سال 1991،دارا خسرو شاهی در رشته ی مهندسی الکترونیک در مقطع کارشناسی از دانشگاه براون فارغ التحصیل شد.

دارا خسرو شاهی فرزند حسن خسرو شاهی،مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای قطعات الکترونیکی، به نام فیوچر شاپ است.پدر دارا خسرو شاهی از بیزنس من های مشهور و ثروتمند مقیم کاناداست.

خانواده دارا خسرو شاهی از مالکان کارخانه تولی‌پرس بودندکه پس ازانقلاب به امریکامهاجرت کردند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که خسروشاهی اعتقاد بالایی به تکنولوژی و سیطره‌ی این حوزه بر تمام ابعاد زندگی انسان‌ دارد. وی همچنین از مخالفان ترامپ و نگرش وی در رابطه با مهاجرانی است که به کشور آمریکا می‌روند. در مورد حادثه‌ی شارلوتسویل و واکنش جنجال‌برانگیز ترامپ نیز خسروشاهی رویکردی منفی در پیش گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ