بهترین کشور برای زندگی

bagheri.mry
بهترین کشور برای زندگی کجاست؟ مردم کدام کشور بالاترین سطح رفاه را دارند؟ امنیت در کجای خره خاکی بیشتر از سایر نقاط است؟ با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

اگر به دنبال “بهترین کشور برای زندگی” هستید، ما به شما کمک می کنیم به پاسخ سوالتان برسید!

هر ساله وب سایت های مختلفی “بهترین کشور برای زندگی” در آن سال را معرفی می کنند که با سنجش پارامترهای بیشماری به آن نتیجه رسیده و اعلام کرده اند. باید بدانید سبک زندگی و انتظاراتی که شما از یک کشور برای خدمات و رفاه دارید، در این نتیجه گیری می تواند بسیار موثر باشد. به گونه ای که بهترین کشور برای زندگی فرد A می تواند با بهترین کشور برای زندگی فرد B متفاوت باشد. اما در مجموع، بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های معتبر از منابع ارزشمند در سراسر جهان می توان تعیین کرد مردم در کجای کره ی زمین شادتر بوده اند و کجای کره‌ی زمین بهترین مکان و بهترین کشور برای زندگی یا نقل مکان است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تصمیم دارید بهترین کشور برای زندگی را انتخاب کرده و به ان سفر کنید، خواندن ادامه مطلب را به شما توصیه می کنیم.

متغیرهایی را که در نوشتن لیست بهترین کشور برای زندگی مورد توجه قرار می گیرد، می توان در 6 بخش اصلی؛ «اقتصاد»، «کارآفرینی و فرصت‌ها»، «نظام حکومتی»، «آموزش، سلامت، ایمنی و امنیت»، «آزادی‌های شخصی» و «سرمایه‌های اجتماعی» طبقه‌بندی کرد.

در هر یک از این بخش های اصلی، یک کشور بهترین و یک کشور بدترین معرفی شده است؛

اقتصاد

بهترین: سنگاپور           بدترین: لیبریا

کارآفرینی و فرصت‌ها

بهترین: سوئد              بدترین: جمهوری آفریقای مرکزی

نظام حکومتی

بهترین: سوئیس           بدترین: افغانستان

آموزش

بهترین: استرالیا          بدترین: جمهوری آفریقای مرکزی

سلامت

بهترین: آمریکا           بدترین: جمهوری آفریقای مرکزی

ایمنی و امنیت

بهترین: هنگ‌کنگ       بدترین: جمهوری دموکراتیک کنگو

آزادی‌های شخصی

بهترین: کانادا             بدترین: یمن

سرمایه اجتماعی

بهترین: نیوزیلند         بدترین: توگو

اگر بر اساس پارامترهای فوق به هر کشور یک نمره اختصاص داده و بر اساس نمره های کسب شده کشورها را رده بندی کنیم، برای چندمین سال متوالی کشورهای اسکاندیناوی (شبه جزیره‌ای در شمال اروپا و دربرگیرنده ۳ کشور سوئد، نروژ و دانمارک) در صدر جدول قرار دارند، هرچند سایر رقبا با اختلاف کمی آن‌ها را تعقیب می‌کنند.

در ادامه به معرفی 10 کشور برتر لیست می پردازیم؛

1. نروژ

نروژی‌ها معمولا زیبا و خوش لباس هستند. حمل‌ونقل، همواره حمایتی عالی برای قطب صادرات نروژ بوده‌است، اما رشد اقتصادی نروژ، بیش‌تر به دلیل منابع طبیعی آن است، از جمله تولید برق از طریق قوه‌ی محرکه‌ی آب، شیلات، اکتشاف نفت و تولیدات.

نرو‌ژی‌ها سالم هستند، زیرا غذاهای سالم می‌خورند، آب سالم می‌نوشند و هوای تازه تنفس می‌کنند. نروژ اغلب برای طبیعتی که دارد مورد تحسین قرار می‌گیرد. فقط کافی است در پارک، کوه یا جنگل پیاده‌روی کنید تا بفهمید آرامش یافتن در کنار مام طبیعت چه حس و حالی دارد. در نروژ شما می‌توانید ۲۴ ساعت در روز از نور خورشید در طول تابستان لذت ببرید.

2. سوئیس

سوئیس یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. آلپ، اسکی، غذاهای عالی و شکلات این کشور را در ردیف بهترین کشور برای زندگی قرار داده است. یک‌چهارم مهاجران حدود 200 هزار دلار درآمد سالانه دارند که دو برابر میانگین جهانی است. درآمد و کیفیت زندگی در این کشور بالا و عالی است. البته باید بدانید هزینه زندگی، بهداشت، خرید، مسکن و تحصیل در این کشور زیاد است.

مناظر طبیعی، ورزش و تفریح های متنوعی در این کشور وجود دارند. در عین حال، سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور نیز عالی است.

اگر سوئیس به لحاظ ثبات اقتصادی اغلب در میان ۵ کشور برتر است. ثبات سیاسی و امنیت پولی طولانی مدت این کشور را به یک مکان امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌است.

از آن‌جا که نیروی کار سوئیس دارای تخصص بالایی است و وسعت این کشور کم است، تجارت و صنعت کلید معیشت اقتصادی آن است.

این کشور مقر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) است.

بانک‌های سوئیس به حفاظت از حریم خصوصی مشتریان‌شان معروف هستند.

زوریخ که به عنوان “غرور سوئیس” شناخته شده بهترین کیفیت زندگی و جنبه‌های ثروتمندی را به هر شکلی دارد.

3. دانمارک

آیا تا به حال چیزی درباره‌ی کشورهایی که آمار قتل و دیگر جرم و جنایات در آنها تقریبا صفر است، شنیده‌اید؟ آیا کشور دیگری هست که بتواند یک زندگی بدون آلودگی و عاری از فساد با رشد اقتصادی پایدار حتی در زمان رکود اقتصادی ارائه دهد؟ اگر می‌خواهید در چنین کشوری زندگی کنید، به دانمارک بروید زیرا تنها کشوری است که تقریبا تمام امکانات و امنیت ذکر شده را ارائه می‌دهد.

دانمارک شادترین کشور جهان است. صادرات اصلی دانمارک شامل ماشین‌آلات، محصولات گوشتی، مواد شیمیایی، سوخت و ابزار می‌شود.

هر خانواده‌ی دانمارکی در مجموع “۵۲ هفته مرخصی زایمان” دارد که در آن مادران ۱۸ هفته مرخصی با حقوق دارند و پدران ۲ هفته مرخصی با دریافت حقوق کامل دارند.  پس از تولد، تقریبا ۷۹ درصد از زنان دوباره به شغل سابق‌شان می‌پیوندند.

مهدکودک‌ها در این کشور یا رایگان هستند یا هزینه‌ی ناچیزی دارند.

هر شهروند دانمارکی یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی دریافت می‌کند زیرا این، حق ابتدایی اوست.

وقتی پای برابری جنسیتی وسط باشد، دانمارک به طور منظم در فهرست ۱۰ کشور برتر قرار می‌گیرد.

4. نیوزیلند

با کمال تعجب، تنها ۵ درصد از جمعیت موجودات زنده نیوزیلند انسان هستند. ۹۵ درصد بقیه، حیوانات هستند.

نیوزیلند در فهرست کشورهای دارای کم‌ترین میزان فساد، رتبه‌ی اول را دارد.

یکی از جاذبه‌های مهم توریستی برج آسمان در اوکلند است. این برج ۱۰۷۶ فوت ارتفاع دارد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را تا فاصله‌ی هشت کیلومتری در همه‌ی جهات ارائه می‌دهد.

عواملی مانند آزادی اقتصادی، اشتغال، رفاه، عدم فساد و کیفیت زندگی، نیوزیلند را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی مطرح کرده‌است. اگر می‌خواهید از آب‌وهوای تمیز برخوردار شوید، به نیوزیلند بروید.

5. سوئد

سوئد ۱۶ ماه مرخصی زایمان به مادران می‌دهد و ۸۰٪ از حقوق‌شان را نیز پرداخت می‌کند. اقتصاد سوئد توسط برق آبی، سنگ آهن و چوب یاری می‌شود. با این حال، صنایع عمده‌ی آن عبارتند از ارتباطات از راه دور، ماشین‌آلات صنعتی، کالاهای شیمیایی، وسایل نقلیه‌ی موتوری، دارو، تجهیزات اندازه‌گیری دقیق، لوازم خانگی، فولاد، آهن و جنگل‌داری.

سوئد بهترین کشور برای زنان است. وقتی زندگی در این کشور برای زنان امن‌تر است، پس برای دیگران نیز بهترین گزینه است. سوئد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی درست و حسابی دارد. قطار و اتوبوس همه جا را پوشش می‌دهد، از شهرهای بزرگ گرفته تا دورترین روستاها. بنابراین جایش در این فهرست در رتبه دوم بهترین کشور برای زندگی قراردارد.

6. کانادا

کانادا به دلیل فاکتورهای استثنایی‌اش مانند نرخ بالای رضایت از زندگی، نرخ پایین قتل و قدرت بالای پذیرش تنوع فرهنگی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی دیده می‌شود.

این کشور به دلیل برنامه‌های منحصر به فرد برای سنین بازنشستگی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی رتبه‌ی بالایی دارد. در واقع، بهترین کشور برای سپری کردن دوران پیری است.

درحال‌حاضر، ۱۴.۹٪ از کل جمعیت کانادا بیش از ۶۵ سال سن دارند. پیش‌بینی شده که این نرخ تا ۲۵ سال آینده دو برابر می‌شود.

با وجود سیستم بهداشت و درمان بسیار مجهز، نوزادان کانادایی می‌توانند بیش از ۸۱ سال به طور متوسط عمر کنند.

با توجه به گزارش‌ها، کانادا چهاردهمین اقتصاد بزرگ در جهان است. و به همین دلیل یکی از ثروتمندترین کشورهاست.

نرخ بیکاری در کانادایی پایین است. این کشور خدمات بانکی برجسته‌ای دارد.

کانادا رضایت از زندگی بالایی به شهروندان خود ارائه می‌دهد. به همین دلیل نرخ خودکشی در این کشور بسیار پایین است.

این کشور نیز به عنوان یکی از کشورهای صلح‌آمیز در جهان محسوب می‌شود.

7. استرالیا

استرالیایی‌ها صرف نظر از جایی که زندگی می‌کنند، برای دراز کردن دست‌شان به طرف هر کسی که نیاز به کمک دارد، عالی هستند. این ویژگی استرالیا باعث شده که این کشور در فهرست بهترین کشور برای زندگی باشد.

درآمد سرانه، امید به زندگی طولانی‌تر و سطح بالای آموزش، عواملی هستن که کمک کرده‌اند استرالیا به جایگاه چهارم برسد.

با توجه به گزارش‌های ۲۰۱۵، استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای سرمایه‌داری در جهان است. تولید ناخالص داخلی این کشور به طور کلی ۱ تریلیون دلار است.

در سال ۲۰۰۳، نرخ سواد در این کشور ۹۹ درصد برآورد شد. تحصیلات از پنج تا شانزده سالگی اجباری است.

8. هلند

هلند به دلیل بهترین امتیازها در زمینه‌ی زیرساخت‌ها، امنیت، بهداشت، آموزش و آزادی وارد این فهرست می‌شود.

این کشور بیشترین تعداد دانشگاه‌های معتبر را دارد و به همین دلیل مکان مناسبی برای دانش‌آموزان بین‌المللی است.

هلند به عنوان پایتخت دوچرخه‌ی جهان شناخته شده‌است. صرف نظر از فصول و زمان، شما باید برای رفتن به هر جایی در شهر، از دوچرخه استفاده کنید. نیازی به گفتن نیست که این کار آدم‌ها را سالم و شاد نگه می‌دارد.

9. فنلاند

فنلاند کشوری بسیار صنعتی است. اغلب گفته می‌شود که اقتصادی در حد اقتصاد سوئد، بریتانیا، آلمان و فرانسه دارد.

فنلاند به دلیل صنایع تولیدی و تجاری‌اش بسیار تحسین می‌شود. در واقع، این کشور یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی ماشین‌آلات، تجهیزات، لوازم الکترونیکی، فلزات و مواد شیمیایی است.

فنلاند سیستم آموزشی فوق‌العاده‌ای دارد که در آن دانش‌آموزان به ندرت در دانشگاه مردود می‌شوند. نرخ سواد در فنلاند ۱۰۰٪ است.

فنلاندی‌ها دوست دارند تعطیلات خود را در طبیعت سپری کنند. بیش از ۸۰ درصد از خانواده حداقل یک دریاچه و یک ویلا دارند. درحال‌حاضر، تعداد کل دریاچه‌ها در فنلاند، بیش از ۱۸۷۸۸۸ است.

فنلاند تا ۹۰ روز مرخصی زایمان برای مادران ارائه می‌دهد. و نرخ مرگ و میر نوزادان در آن بسیار پایین است.

فنلاند دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار عالی است و همه‌ی وسایل نقلیه در این کشور بسیار دقیق هستند و اگر تاخیری رخ بدهد بیش از چند ثانیه نخواهد بود. خوب آنها برای زمان ارزش قائل هستند!

کیفیت زندگی مردم فنلاند بسیار بالا است. امید به زندگی بالا، کار سالم و تعادل در زندگی، نرخ باسوادی عالی، فساد کم و دسترسی گسترده به سیستم مراقبت‌های بهداشتی چند خصیصه‌ای هستند که فنلاند را در میان ۱۵ بهترین کشور برای زندگی جای داده‌اند.

10. ایرلند

این جزیره‌ی کوچک که دقیقا در وسط اقیانوس اطلس واقع شده‌است، مناظر شگفت‌انگیز و، البته، مردم فوق‌العاده‌ای دارد.

به عنوان کشوری که وسعت کمی دارد، چند تاثیر قابل توجه در فرهنگ، علم و فناوری جهان داشته‌است.

این جزیره بسیار کوچک و بسیار سبز است. از آن‌جا که حیوانات و گیاهان از بهترین مواد غذایی، آب و نور موجود در این‌ کشور استفاده می‌کنند، غذاهای‌شان در مقایسه با هر کشور دیگری طعم بسیار بهتری دارد.

کدام کشورها بدترین جا برای زندگی هستند؟

در این فهرست جمهوری آفریقای مرکزی به‌ عنوان بدترین کشور برای زندگی معرفی شد. پس از آن افغانستان، هائیتی، چاد، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، -یمن، سودان و آنگولا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ