روش پاک کردن حنا از روی پوست

toranj
روش پاک کردن حنا از روی پوست بسیار سادست ، پس نگران نباشید و با خیال راحت با حنا روی دستتان طرح بکشد و در این مطلب نحوه پاک کردن ان را یاد بگیرید.

آیا تا به حال به خاطر ترس از پاک شدن حنا روی دستتان طراحی های زیبای حنایی را انجام نداده اید؟ روش پاک کردن حنا از روی پوست را نمیدانید و از ترس ماندن ان روی پوستتان به آرزوهای رنگی و قشنگتان نمی رسید.

راه های بسیاری برای از بین بردن رنگ حنا بر روی پوستتان است که در اینجا بعضی از راه ها که راحت تر و قابل دسترس تر است گفته خواهد شد.

1. محلول آب و نمک
یک روش پاک کردن حنا از روی پوست این است که در یک کاسه بزرگ مقداری آب بریزید و کمی نمک دریایی را در آن حل کنید. سپس برای مدت 15 تا 20 دقیقه دست‌های خود را در کاسه بگذارید.

این روش را هر روز تکرار کنید تا نقش حنا به طور کامل از روی پوست پاک شود.

نمک برای پاک کردن نقش حنا از روی پوست بسیار مناسب است، ولی باید مراقب باشید که این محلول پوست دستتان را خشک نکند و حتما بعد از آن به دستانتان مرطوب کننده بزنید.
2. لایه‌برداری با اسکراب
اگر به دنبال یک راه‌حل برای پاک کردن سریع جنا از روی پوست هستید، لایه‌برداری از پوست یکی از روش‌های معمول موثر برای آن است.

هر روز به مدت 3 تا 4 دقیقه پوستی که روی آن حنا گذاشته‌اید را با یک اسکراب به آرامی ماساژ دهید. دانه‌های موجود در اسکراب برای از بین بردن رنگی که حنا روی پوست ایجاد کرده است، بسیار عالی عمل می‌کنند.
3. شستشو با آب گرم
شاید ساده‌ترین راه برای پاک کردن حنا از روی دست، استفاده از آب گرم برای آن باشد. در یک کاسه بزرگ مقداری آب گرم بریزید و 20 دقیقه دستان خود را در ان غوطه‌ور سازید. همین طور که دستانتان در آب گرم غوطه‌ور است، با یک لیف نرم پوست دست خود را ماساژ دهید.

این روش برای پاک کردن حنا از روی پوست و به سرعت، بسیار عالی عمل می‌کند، زیرا آب گرم ذرات حنا که روی پوست رنگ ایجاد کرده‌اند را شل می‌کند و از روی پوست پاک می‌نماید، فقط باید مواظب باشید که آب گرم پوستتان را تحریک نکند و دمای آب به قدری بالا نباشد که پوست را بسوزاند. بعد از شستشو حتما کرم نرم‌کننده و مرطوب کننده بزنید.
4. ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون یک امولسیون کننده برای مواد مختلف است و می‌تواند ذرات حنا را د رخود حل کند و از روی پوست پاک نماید.

مقداری از این روغن را روی پوست بچکانید و با یک گلوله پنبه‌ای، پوست را با روغن زیتون آنقدر ماساژ دهید تا روغن زیتون کاملا جذب پوست شود. این کار را چندین مرتبه در روز تکرار کنید تا خیلی زود نقش حنا از روی پوستتان پاک شود.

حنا از جمله گیاهان دارویی سنتی است که محبوبیت بالایی در میان ایرانیان داشته است. خواص حنا از نظر پزشکی بی شمار و جالب می باشد.
خواص حنا برای پوست: یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

اختلالات کبدی: از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد

خواص برگ حنا: برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

خواص ریشه حنا: برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

خواص حنا برای تسکین درد: حنا می تواند التهابی که منجر به درد می شود را کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

رفع جوش های دهان: یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

جلوگیری از بید زدگی: یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.

خواص متعدد حنا: از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است

حنا ضد سردرد: یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی سر دردتان خوب می شود.

خواص حنا برای بینایی: گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.

خواص مختلف حنا: از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخمهای دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده ۵۰ گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

خواص حنا و نیروی جنسی: حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

خنک کننده پوست: حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید.

اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضعیت پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

خواص حنا و درمان اسهال: از دیگر خواص حنا درمان اسهال و اسهال خونی می باشد.

خواص حنا و پوست: از بین بردن بیماری های قارچی پوست از دیگر خواص دارویی حنا می باشد.

خواص حنا و شوره: پیشگیری و درمان خارش سر و شوره یکی دیگر از خواص حنا می باشد.

روماتیسم و خواص حنا: کاهش دردهای روماتیسمی از خواص درمانی حنا می باشد.

خواص حنا برای مو: از بین بردن چربی زاید مو از خواص حنا است.

خواص حنا برای مو: حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. این خاصیت حنا در داشتن موهایی سالم می تواند بسیار موثر باشد.

خواص حنا برای مو: تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو از خواص حنا است.

خواص حنا و تعرق: جلوگیری از تعریق زیاد یکی دیگر از خواص حنا می باشد.

خواص درمانی حنا نباید باعث شود تا آن را به هر شکل و اندازه ای مصرف و از عوارض آن غافل شد.

 
در مورد خواص حنا و هر ماده دیگر باید به این نکته مهم توجه داشت که به صرف گیاهی بودن، نباید یک ماده رابه هرشکلی مصرف نمود. حنا در عین حالی  که بسیار مفید است می تواند زیان آور نیز باشد.

حنا برای حلق و ریه زیان آور است و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود. مقدار مجاز خوردن حنا ۵ گرم است و مصرف بیشتر آن خطرناک است. حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین واثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا هستند. به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم جلوگیری شود.

 در ادامه نیز چند مورد روش پاک کردن حنا از روی پوست برایتان آورده ایم:

لیمو
لیمو و عصاره آن دارای خواص سفید کنندگی طبیعی و بسیار عالی هستند که می‌توانند برای از بین بردن نقش حنا از روی دست به شما کمک کنند..

برای استفاده از لیمو می‌توانید 2 روش را به کار گیرید. اول اینکه یک عدد لیمو را نصف کنید و از قسمت برش خورده آن را به پوست خود بمالید و ماساژ دهید. دوم اینکه در یک کاسه مقداری آب بریزید و دستتان را درون آن فرو کنید و عصاره و آب لیمو را در آن بچکانید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

اما قبلا مطمئن شوید که در پوستتان خراش و بریدگی وجود نداشته باشد، زیرا لیمو ممکن است باعث سوزش و تحریک آن شود.

خمیر دندان
خمیر دندان برای برطرف کردن لک‌های سمج مانند پلاک دندانی، لک‌های روی جواهرات و نقش حنا روی پوست بسیار عالی است. مقدار زیادی خمیر دندان را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس پوستتان را بسایید تا خمیر دندان از آن جدا شود.

این روش برای از بین بردن حنا بسیار موثر است، اما اگر با یک بار کاملا پاک نشد، می‌توانید دوباره امتحان کنید.

جوش شیرین
جوش شیرین هم مانند لیمو از مواد سفید کننده طبیعی است که برای پاک کردن حنا از روی پوست مناسب می‌باشد.

مقداری جوش شیرین را با کمی آب لیمو مخلوط کنید تا یک خمیر مناسب ایجاد شود. این خمیر را روی پوستتان بمالید و تا زمانی که خشک شود. سپس با یک لیف، آن را به شکل دورانی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید و خشک کنید.

اگر لازم بود، باز هم این عمل را تکرار کنید.

محلول هیدروژن پراکساید
این محلول را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید. هیدروژن پراکساید هم مانند مواد قبلی برای سفید کردن بسیاری از لک‌ها مانند زردی دندان‌ها به کار می‌رود که در اینجا نیز برای پاک کردن نقش حنا می‌تواند موثر باشد.

مقداری از این محلول را با پنبه به پوستتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه بشویید.

این محلول ممکن است روی همه نوع پوست جواب ندهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ