انوشه انصاری کسیت؟

zahra
انوشه انصاری کیست؟ یک زن قابل توجه و چند استعدادی، انوشه انصاری فقط یک فضانورد نیست او به عنوان اولین زن گردشگر فضایی، آزمایشاتی روی گیاهان، کم خونی، عضلات و اشعه فضایی انجام داد.

انوشه انصاری کیست؟ یک زن قابل توجه و چند استعدادی، انوشه انصاری فقط یک فضانورد نیست او به عنوان اولین زن گردشگر فضایی، آزمایشاتی روی گیاهان، کم خونی، عضلات و اشعه فضایی انجام داد. او همچنین بیش از 1500 عکس گرفته است (تصاویر بسیار جالب از زمین). انصاری دارای مدرک تحصیلی در مهندسی برق و علوم رایانه است و بنیانگذار و مدیر عامل دو شرکت بزرگ فناوری: فن آوری مخابرات و Prodea Systems است. علاقه انصاری به اکتشافات فضایی پیش از پرواز فضایی او، شواهدی در دست است.

زندگی نامه شخصی انوشه انصاری

انوشه انصاری متولد شهر مشهد در ایران است و در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴) در سن 16 سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. انوشه مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی الکترونیک و علوم رایانه (EECS) از دانشگاه جورج میسون و مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشینگتن اخذ کرده‌است.

انوشه انصاری زمانی که در شرکت مخابراتی MCI کار میکرد با حمید انصاری آشنا شد این دو در سال ۱۳۶۹ با یکدیگر ازدواج کردند، اطلاعاتی از فرزندان احتمالی انها در دست نیست!

نام خانوادگی انوشه پیش از ازدواج با حمید انصاری، رئیسیان بوده که با ازدواج به نام خانوادگی همسرش تغییر داده است.

فعالیت‌های انوشه انصاری پس از سفر به فضا

انوشه انصاری پس از بازگشت از فضا تصمیم گرفت در این زمینه تحصیل کند؛ او مدرک فوق لیسانس دوم خود را از دانشگاه سوئین‌بورن در رشته ستاره‌شناسی گرفت. انوشه انصاری مؤسسه خیریه «بنیاد اهورا» (Ahoora Foundation) را همراه برادر همسرش، جمشید انصاری، اداره و حمایت مالی می‌کند.

او همچنین به‌همراه امیر و حمید انصاری در حوزه خانه دیجیتال (Digital Home)، شرکت پرودیا سیستمز را با هدف راه‌اندازی یک سیستم پیشرفته برای آمیختن و استفاده سهل‌تر از محصولات و فایل‌ها و تولیدات ابزار خانگی دیجیتال مانند ویدئو و صدا و فیلم تأسیس کرد، که در تگزاس و در هندوستان دفاتر رسمی دارد.

انوشه انصاری در کتاب زندگی‌نامه‌اش با عنوان «رویاهای من برای ستارگان» که آن را به کمک یکی از نویسندگان محبوب خود نوشته، توضیح می‌دهد که در دوره آموزشی او را با انواع و اقسام خطرهایی که ممکن است در یک سفر فضایی واقعی با آن‌ها رو در رو شود، آشنا کردند تا اگر ذره‌ای تردید یا ناتوانی در وجودش مشاهده شد، از فهرست مسافران حذف شود. علاوه بر این‌ها در کتاب آمده که در دوره آموزشی بارها با موقعیت‌هایی مواجه شده که در حالت عادی هیچ‌گاه انجام دادن‌شان را نمی‌پذیرفت اما در این مورد خاص هیچ مخالفتی نمی‌کند تا یگانه بخت خود برای سفر به فضا را به مخاطره نیندازد.

افتخارها و جایزه‌های انوشه انصاری

انوشه انصاری به جز ماهیت افتخارآمیز سفر به فضا، به عنوان اولین زن گردشگر فضایی دنیا، اولین ایرانی فضانورد و اولین زن مسلمان فضانورد، انوشه انصاری بارها از سوی مجامع مختلف مورد تقدیر قرار گرفته‌است:

– سال ۲۰۰۰ به عنوان کارآفرین برتر از سوی مجله زن شاغل آمریکا

– سال ۲۰۰۱ حضور در فهرست تاجران موفق مجله معتبر فورچون آمریکا

– سال ۲۰۰۹ دریافت اولین جایزه نوآور سیمونز که سالانه توسط NCWIT به کارآفرینان موفق زن در زمینه فن‌آوری داده می‌شود.

۲۰ دسامبر ۲۰۱۲ دریافت دکترای افتخاری علوم از دانشگاه جرج میسون

– سال ۲۰۱۵ به پاس خدمات انوشه انصاری به جامعه فضایی، جایزه ملی پیشگامان فضا ایالات متحده به او داده شد.

– فوریه ۲۰۱۷: انوشه انصاری در پی اقدام اصغر فرهادی مبنی بر تحریم فرمان منع مهاجرت هفت کشور مسلمان از جمله ایران که از سوی ترامپ صادر شده بود، در فوریه ۲۰۱۷ جایزه اسکار متعلق به وی را برای فیلم فروشنده دریافت کرد و بجای وی سخنرانی نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ